Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011


ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Στήριξη της τοπικής οικονομίας
Δημοσιεύθηκε στις: 24-11-2011

Στροφή από το καταναλωτικό κοινό προς την τοπική αγορά και τον Χανιώτη επαγγελματία δείχνουν τα στοιχεία έρευνας, που πραγματοποίησε
η εταιρεία δημοσκοπήσεων Cretan Polls σε Χανιά και Κίσαμο.
Ωστόσο, πολύ μεγάλη πτώση του τζίρου των καταστημάτων καθώς η αγοραστική δύναμη των Χανιωτών φαίνεται, λόγω της οικονομικής κρίσης, να έχει πέσει κατά πολύ διαπιστώνει έρευνα που πραγματοποίησε το Πολυτεχνείο Κρήτης. Χαρακτηριστικά, το 61,7% των καταναλωτών στα Χανιά εκτιμά πως οι αγορές του τη νέα χρονιά θα μειωθούν. Τα στοιχεία των ερευνών αυτών παρουσιάσθηκαν χθες από τον Εμπορικό Σύλλογο Χανίων στο πλαίσιο εκδήλωσης στην Τράπεζα Χανίων, που χρηματοδότησε και την έρευνα της Cretan Polls.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Βασίλης Κορκίδης, που βρέθηκε στην εκδήλωση επισήμανε πως "είναι φυσική η αντίδραση του κόσμου και η επιστροφή στα τοπικά, ελληνικά προϊόντα. Ο κωδικός 520 που αφορά τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να γίνει μάθημα στα σχολεία. Πρέπει να στηρίξουμε την τοπική παραγωγή".
Ο κ. Κορκίδης παράλληλα επισήμανε για την αγοραστική δυνατότητα του Ελληνα πως "μας έχουν αναγκάσει σε συρρίκνωση του εισοδήματος. Η αύξηση της φορολογίας κατά 45%, η αύξηση της ανεργίας, η μείωση των μισθών κατά 25% ρίχνουν το βιοτικό μας επίπεδο κατά 70%. Το κούρεμα της ζωής των Ελλήνων δεν είναι 50%, όπως προβλέπει η νέα δανειακή σύμβαση, αλλά 70%. Από εκεί και πέρα εμείς ως άνθρωποι της αγοράς δεν το βάλαμε ποτέ κάτω. Δεν αρκούμαστε στις ανακοινώσεις και στις θεωρίες αλλά θέλουμε να περάσουμε στην πράξη. Αυτό το τρίμηνο βάζουμε σε δεύτερη μοίρα τις συνδικαλιστικές μας απαιτήσεις έτσι και αλλιώς και να τις πούμε δεν θα εισακουστούν. Ομως βάζουμε σε προτεραιότητα το φορολογικό σύστημα που πρέπει να αλλάξει. Θέλουμε ένα απλό, κατανοητό, δίκαιο φορολογικό σύστημα με εύρος δεκαετίας, ώστε να στηριχθεί η ανάπτυξη".
"Οι έρευνες αυτές είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας. Με την έρευνα μπορούμε να διαβάσουμε καλύτερα τις ανάγκες της αγοράς και να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων και των επιχειρήσεων μας και να διορθώσουμε τα όποια λάθη και αδυναμίες μας", υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων κ. Γ. Μαργαρώνης.
"Σε σύγκριση με πέρυσι βλέπουμε ότι ο κόσμος αντιμετωπίζει με καλύτερο μάτι την τοπική επιχείριση και το προϊόν της", ανέφερε ο κ. Ηλίας Κυριακόπουλος διευθύνων σύμβουλος της Cretan Polls.
Τέλος, ο κ. Bασίλης Δεληκωνσταντίνου επεσήμανε πως η έρευνα που πραγματοποίησε το Πολυτεχνείο Κρήτης δείχνει μείωση του τζίρου, μια ρευστότητα στους επιχειρηματίες , ενώ αποδεικνύεται ότι οι καταναλωτές ψωνίζουν με βασικό γνώμονα την τιμή και στη συνέχεια την ποιότητα του προϊόντος.

ΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΚΙΣΑΜΟΣ
Σε ό,τι αφορά τα Χανιά η έρευνα έγινε με δείγμα 500 καταναλωτών, ενώ για την Κίσαμο ερωτήθηκαν 80 άτομα όλα ηλικίας άνω των 15 ετών. Για τα Χανιά ως πιο δημοφιλής εμπορική περιοχή αναγνωρίζεται η περιοχή των Νέων Καταστημάτων. Η προσβασιμότητα στην αγορά επηρεάζει την επιλογή των καταναλωτών, ενώ παράλληλα πολύ σημαντική είναι και ύπαρξη ιστοσελίδων από μεριάς των επιχειρήσεων.
Για την Κίσαμο ένα ποσοστό 66,7% ψωνίζει συχνά εκτός Κισάμου, ενώ το 56,5% εκτιμά ότι λείπει από την περιοχή ένα πολυκατάστημα ή καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου