Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010
ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΤΟΠΙΚΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΣΚΟΥΛΑΚΗ
Προτάσεις για τον τουρισμό
27-09-2010
Mια σειρά από 'προτάσεις - δεσμεύσεις' για την τουριστική ανάπτυξη στον νέο 'Καλλικρατικό' Δήμο Χανίων παρουσίασε χθες στο πλαίσιο θεματικής εκδήλωσης ο επικεφαλής του συνδυασμού 'Χανιά - Ο Δήμος μας αλλάζει' κ. Μανώλης Σκουλάκης.
Στην εκδήλωση μίλησαν άνθρωποι του τουρισμού με συντονιστή τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Κ. Ζοπουνίδη αναφερόμενοι στις αδυναμίες, τα προβλήματα αλλά και τις προοπτικές του πολύ κρίσιμου αυτού τομέα για την οικονομία.
«Ο νέος Δήμος Χανίων διαθέτει υψηλούς τουριστικούς πόρους, ποιοτικές υποδομές και συγκριτικά πλεονεκτήματα', ανέφερε ο κ. Σκουλάκης, υπογραμμίζοντας πως: 'Στόχος και όραμά μας είναι να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής του νέου Δήμου με κύρια εστίαση στο φυσικό και πολιτιστικό μας περιβάλλον προβάλλοντας τον Δήμο μας ως ιδανικό ταξιδιωτικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου και προσφέροντας υπηρεσίες για όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός, ο θρησκευτικός, ο γαστρονομικός, ο συνεδριακός, ο αθλητικός, ο καταδυτικός, ο εκπαιδευτικός - μαθητικός τουρισμός και ο τουρισμός κρουαζιέρας».
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Παρουσιάζοντας αναλυτικά τις προτάσεις του για τον νέο Δήμο ο κ. Σκουλάκης πρόταξε τα παρακάτω:
- Βελτίωση της σήμανσης των δρόμων, αρχαιολογικών χώρων, αξιοθέατων και μνημείων.
- Αναβάθμιση Δημοτικού Γραφείου Τουριστικής Πληροφόρησης με τη μεταφορά του σε χώρο που θα καλύπτει τις ανάγκες πληροφόρησης και ενημέρωσης των επισκεπτών του νέου Δήμου.
- Δημιουργία Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού με στόχο την αύξηση των συνεδριακών εκδηλώσεων - ημερίδων και των εταιρικών ταξιδιών - ταξιδιών κινήτρων στον Ν. Χανίων, μέσα από τον συντονισμό δράσεων των τοπικών φορέων, την ενημέρωση των εμπλεκομένων στη συνεδριακή διαδικασία, την ανάληψη και υλοποίηση εθνικών ή κοινοτικών προγραμμάτων, αξιοποιώντας την υπάρχουσα δημόσια συνεδριακή υποδομή.
- Συνέχιση της λειτουργίας του Γραφείου Πληροφόρησης Τουριστών στο αεροδρόμιο Χανίων ταυτόχρονα με τη δημιουργία 4 νέων ηλεκτρονικά εξοπλισμένων Τουριστικών Περιπτέρων Πληροφόρησης των επισκεπτών κατά τη θερινή περίοδο.
- Διεκδίκηση αναβάθμισης του Γραφείου Τουρισμού του ΕΟΤ.
- Υλοποίηση καταδυτικού πάρκου στη θαλάσσια περιοχή του Ακρωτηρίου, μεταξύ Αγίου Ονουφρίου και Καλαθά, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Χανίων «Φίλοι του Βυθού».
- Ενεργοποίηση της επισκεψιμότητας της νησίδας «Θοδωρού» στην Αγ. Μαρίνα.
- Κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής στον κόλπο της Σούδας.
- Αξιοποίηση - αναβάθμιση της παραλίας Κλαδισού - Απτέρας και την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από τη πλατεία Τάλω έως την ακτή Παπανικολή.
- Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας του τουρισμού, με προώθηση σχεδίων και δράσεων που αποσκοπούν στην ποιοτική αναβάθμιση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
- Λεπτομερή καταγραφή των χαρακτηριστικών του τουριστικού προϊόντος και την εκπόνηση ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου τουριστικής προβολής όλων των περιοχών του νέου Δήμου των Χανίων.
- Ενίσχυση της τουριστικής προβολής του Δήμου αλλά και του Νομού μας σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, με ιδιαίτερη στόχευση στη προσέλκυση νέων τουριστικών αγορών (π.χ. Ρωσίας).
- Διαμόρφωση ειδικών προγραμμάτων τουριστικής προβολής κάθε περιοχής του νέου Δήμου στη βάση των τοπικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων, που θα απευθύνονται σε στοχευμένες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. ηλικιωμένοι, μαθητές κ.ά.), προωθώντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
- Διαδημοτική συνεργασία για την αποτελεσματικότερη τουριστική προβολή και διαφήμιση (τουριστικές εκθέσεις, κ.λπ.) του νέου Δήμου.
- Αξιοποίηση των ευρύτατα διαδεδομένων δικτύων κοινωνικής δικτύωσης (social media, Facebook κ.ά.) και τη δημιουργία ειδικής ιστοσελίδας για την τουριστική προβολή του νέου Δήμου.
- Διασύνδεση τουρισμού – πολιτισμού με την ποιοτική και ποσοτική αύξηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων (τουρισμός γεγονότων) σ’ όλες τις περιοχές του νέου Δήμου -και τις τέσσερις εποχές του χρόνου- με σκοπό την ενίσχυση και επιμήκυνση της τουριστικής προσέλκυσης.
- Περαιτέρω ανάδειξη του κρητικού διατροφικού προτύπου και τη διασύνδεσή του με το τουριστικό προϊόν. Είναι αυτονόητη η στενή συνεργασία του νέου Δήμου Χανίων με την αιρετή Περιφέρεια Κρήτης για την περαιτέρω προώθηση του δικτύου πιστοποίησης της Κρητικής διατροφής («Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας») έτσι ώστε η Κρήτη, στο σύνολό της, να αξιοποιηθεί ως περιοχή γαστρονομικού τουρισμού.
- Βελτίωση των συγκοινωνιακών συνδέσεων του αεροδρομίου Χανίων με την πόλη των Χανίων και με τον Βορειοδυτικό άξονα (από Σούδα έως Αγ. Μαρίνα) σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Χανίων.
- Στενή συνεργασία με την Αστυνομία και το Λιμενικό για την ενίσχυση της τουριστικής αστυνόμευσης στα όρια του νέου Δήμου.
- Αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινόμενου των αδέσποτων ζώων που πλήττει τα τελευταία χρόνια την εικόνα του τόπου μας στο εξωτερικό.
ΚΡΙΣΗ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
'Η κρίση που περνάμε εντείνεται με τη συγκυρία της διεθνούς ύφεσης, όμως τα βασικά χαρακτηριστικά της κρίσης του ελληνικού τουρισμού έχουν να κάνουν με τον δομικό χαρακτήρα και τη διάρθρωσή του', ανέφερε ο ευρωβουλευτής κ. Σπύρος Δαννέλης, σημειώνοντας πως από τον Δεκέμβρη θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής γύρω από τον τουρισμό.
Μιλώντας για τον νέο μεγάλο Δήμο Χανίων ο ευρωβουλευτής παρατήρησε πως 'η νέα δημοτική αρχή έχει όλα τα φόντα και τις δυνατότητες να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση αξιοποιώντας και την εμπειρία που πρέπει να μας γίνει σοφία για το πως φτάσαμε στην υποβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος αντιμετωπίζοντας προβλήματα από το περιβάλλον μέχρι την παροχή υπηρεσιών με έναν τρόπο που δεν άρμοζε. Νομίζω ότι έχει πεδίο δόξης λαμπρό και ο κ. Σκουλάκης με όλα όσα τον διακρίνουν ως πολιτική προσωπικότητα εγγυάται μια διαφορετική προσέγγιση του τουρισμού'. Ο ίδιος παρατήρησε πως 'τα Χανιά που δεν επιβαρύνονται από τις αμαρτίες που φορτώνουν άλλες περιοχές, όπως το Ηράκλειο, μπορεί να αναδειχθούν ως εξαιρετικής ποιότητας τουριστικό τόπο'.
Στα αποτελέσματα της έρευνας για τον τουρισμό που πραγματοποίηθηκε τον Αύγουστο - Σεπτέμβριο στο αεροδρόμιο Χανίων με δείγμα 1.000 ατόμων αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Μπαουράκης, συντονιστής Σπουδών και Έρευνας του ΜΑΙΧ. 'Οπως προκύπτει από την έρευνα το 60% των τουριστών έχει τρομακτικό πρόβλημα με την τραγική κατάσταση που βρίσκεται το οδικό δίκτυο, με την παντελή έλλειψη σήμανσης στον Νομό μας και στον Δήμο. Επίσης 1 στους 3 δεν βλέπει με καλό μάτι την έλλειψη καθαριότητας, τη διαχείριση των σκουπιδιών και ακολουθεί μια απογοήτευση για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και δυστυχώς για τα ταξί. Το οδικό δίκτυο, η σήμανση, το περιβάλλον, η διαχείριση σκουπιδιών και τα μέσα μεταφοράς θα πρέπει να είναι οι προτεραιότητες της δημοτικής αρχής. Δεν χρειάζονται λεφτά απλά σωστή διαχείριση, management, συντονισμός', επεσήμανε ο κ. Μπαουράκης.
Επέκταση τουριστικής σεζόν - γκολφ
Στο θέμα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν και στα μεγάλα οφέλη που θα έχει για την οικονομία στάθηκε ο πρώην υπουργός τουρισμού κ. Ν. Σκουλάς. 'Δωδεκάμηνος τουρισμός είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο. Δεν τον θέλουμε· βολευόμαστε να δουλεύουμε 4 μήνες και μετά να μαζεύουμε τις ελιές μας. Οι Πορτογάλοι έχουν το 30% των αφίξεων ετησίως μεταξύ Νοεμβρίου - Μαρτίου, οι Τούρκοι το 21%, οι Ισπανοί το 22%, οι Κύπριοι το 20%. Εμείς τίποτα, μηδέν', είπε. Ο κ. Σκουλάς στάθηκε υπέρ του τρίπτυχου 'Τουρισμός, πολιτισμός, περιβάλλον', ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο θέμα της δημιουργίας γκολφ. 'Είναι ένα θέμα που πρέπει να το δούμε γιατί η Κρήτη θα μπορούσε να δουλεύει κατά αυτόν τον τρόπο 12 μήνες τον χρόνο', τόνισε παρουσιάζοντας το παράδειγμα του γκολφ της Χερσονήσου και υπογραμμίζοντας πως εγκαταστάσεις με αυτό το παιχνίδι μπορούν να γίνουν σε περιοχές που έχουν επάρκεια νερού.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου