Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010
ΓΟΝΕΙΣ 30ΑΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
“Οχι” σε τμήματα τριάντα μαθητών
09-09-2010
Ανάστατοι είναι γονείς και εκπαιδευτικοί στα Χανιά καθώς, όπως όλα δείχνουν, δύσκολα θα αποφευχθούν τα 30άρια τμήματα σε Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού. Γονείς και εκπαιδευτικοί σε συνάντηση που είχαν χθες, μετά από πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ, μίλησαν για 'ξεκάθαρη υποβάθμιση της Παιδείας' και υπογράμμισαν τη θέλησή τους να αγωνιστούν ώστε να μην λειτουργήσουν 30άρια τμήματα καθώς, όπως ανέφεραν, 'σε τέτοιες συνθήκες δεν γίνεται μάθημα'.
Οι εισηγήσεις από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας έκαναν λόγο για μείωση κατά 20 των τμημάτων προκειμένου να συγκεντρωθούν περισσότεροι μαθητές ανά τάξη, επετεύχθη τα τμήματα που θα κλείσουν να είναι 15 και γίνεται προσπάθεια για να μειωθούν και άλλο.
'Τα προβλήματα είναι τεράστια· αναγκάσαμε σε έναν βαθμό το Υπουργείο, που ήταν ανένδοτο, να μην μειώσει πάρα πολύ τα τμήματα. Εμείς δεν πρόκειται να τα αφήσουμε τα πράγματα έτσι, θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις', ανέφερε η γραμματέας της Ενωσης Γονέων κα Ιουλία Κορομηλά.
Η ίδια επεσήμανε πως 'η κυβέρνηση, όπως φαίνεται, πάει να υποβαθμίσει τη δημόσια Παιδεία και προβάλλει την ιδιωτική Παιδεία. Το σωστό είναι το πολύ να υπάρχουν 20 μαθητές ανά τάξη, δεν είναι δυνατόν με 28, 29, 30 παιδιά να γίνει μάθημα. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με το κτηριακό καθώς σχολεία έχουν αυξημένο αριθμό μαθητών και δεν υπάρχουν αίθουσες'.
'ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ -ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΠΑΡΤΕ ΘΕΣΗ'
Ανοιχτή επιστολή σε βουλευτές, πολιτευτές, υποψηφίους για τις αυτοδιοικητικές εκλογές απευθύνει η Ενωση Γονέων Ν. Χανίων. 'Οπως κάθε χρόνο προέκυψαν ως θέματα αιχμής ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη και η τοποθέτηση επαρκούς αριθμού διδασκόντων.
Ηδη, όπως επισήμως μας δηλώθηκε, οι εντολές του Υπουργείου είναι τα σχολεία να οργανωθούν με βάση τον αριθμό των τριάντα παιδιών ανά ταξη σε Γυμνασια – Λύκεια και των 25 στα Δημοτικά. Σας υπενθυμίζουμε ότι εδώ και αρκετά χρόνια, κάτω απο την πίεση γονέων και εκπαιδευτικών, το θέμα αυτό, σε γενικές γραμμές, ρυθμιζόταν με βάση τον αριθμό των 25 μαθητών. Αυτό που πάει να επιβληθεί λοιπόν αποτελεί μια προφανή και απαράδεκτη οπισθοδρόμηση. Οπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ο αριθμός των παιδιών ανά τμήμα δεν είναι υπόθεση γραφειοκρατική. Είναι υπόθεση που αφορά την ίδια την καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεδομένου ότι επηρεάζει καθοριστικά τη μετάδοση της γνώσης, τον έλεγχο και τη βοήθεια της μαθησιακής ανταπόκρισης κ.λπ. Οποιος έχει περάσει από τα θρανία ξέρει καλά πως είναι εντελώς άλλο πράγμα η διενέργεια μαθήματος με 24 παιδιά και άλλο πράγμα με 29 και 30. Η διαφορά είναι τεράστια και ποιοτική. Είναι απόλυτη χειροτέρευση των συνθηκών εκπαίδευσης των παιδιών μας'.
Οι γονείς αναφέρουν ότι 'γνωρίζουμε καλά και από πρώτο χέρι, αφού εμείς ως εργαζόμενοι τη ζούμε, την οικονομική κρίση την οποία βιώνει η χώρα και πριν απ’ όλους οι εργαζόμενοι και οι θεμελιώδεις πρόνοιες του κοινωνικού κράτους. Γνωρίζουμε όμως το ίδιο καλά ότι οι περικοπές στην Παιδεία είναι περικοπές κοινωνικά άδικες αλλά και οικονομικά αυτοκτονικές. Δεν είναι δυνατόν να αυξάνεται η φορολογία μας ως εργαζομένων πολιτών και να μειώνονται κι από πάνω οι υπηρεσίες, οι οποίες υποτίθεται ότι πληρώνονται με τους φόρους μας! Δεν είναι δυνατόν να μπαίνει «στον πάγκο του χασάπη» η Παιδεία -και ειδικά η δημόσια Παιδεία- η οποία (όπως βεβαιώνουν στρατιές ειδικών αλλά και πολλαπλές εμπειρίες άλλων χωρών...) ήταν και παραμένει ένα αναντικατάστατο κοινωνικό εφόδιο και από οικονομική άποψη η πιο σίγουρη αναπτυξιακή διέξοδος σε οικονομίες που χειμάζονται από ύφεση, ανεργία κ.λπ. Τα χρέη σε χρήμα αντιμετωπίζονται ίσως. Ομως τα χρέη σε εκπαίδευση πληρώνονται (αν μπορεί να πει κανείς ότι πληρώνονται...) πανάκριβα και για γενιές ολόκληρες. Η Ένωσή μας βρίσκεται ήδη σε κατάσταση έντονης κινητοποίησης και πρόθεσή μας είναι να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αποτρέψουμε την εφαρμογή αυτών των απαράδεκτων ρυθμίσεων.
Ανάμεσα στις ενέργειες που προκρίναμε είναι και η παρούσα. Σκεφτήκαμε ότι οι ζητούντες την ψήφο των Χανιωτών για να διοικήσουν τον Δήμο θα έχουν γνώμη για τέτοια θέματα. Πολύ περισσότερο που ανάμεσα στις αρμοδιότητές τους -αρμοδιότητες που αυξήθηκαν με βάση τον νέο αυτοδιοικητικό νόμο- είναι και θέματα εκπαίδευσης, όπως π.χ. το κτηριακό, που άπτονται άμεσα του θέματος αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
Απευθυνόμαστε λοιπόν δημόσια σε σας και ζητάμε πολύ απλά και πολύ συγκεκριμένα τα εξής:
- Τι θέση έχετε για την κυβερνητική εντολή να οργανωθούν οι σχολικές τάξεις με βάση τον αριθμό των 25 παιδιών ανά τάξη στα Δημοτικά και των 30 στα Γυμνάσια;
- Η θέση σας απέναντι στις πιθανότατες κινητοποιήσεις φορέων της εκπαίδευσης με αίτημα τη λειτουργία των σχολείων με βάση τον αριθμό των 25 παιδιών ανά τάξη, είναι θέση συμπαράστασης, θέση αντίθεσης ή θέση «αποχής»;
Αγαπητοί συμπολίτες πολιτευτές, με τη βεβαιότητα ότι η όποια τοποθέτησή σας ευνοεί τόσο την υπόθεση προάσπισης ενός θεμελιώδους δικαιώματος, όπως αυτό της εκπαίδευσης των παιδιών μας όσο και τον ουσιώδη διάλογο εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, αναμένουμε με ενδιαφέρον την ανταπόκρισή σας'.
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
'Δεν γίνεται μάθημα σε 30άρια'
'Σε όλη τη χώρα υπάρχει μια αναταραχή γιατί έχουμε πολύ μεγάλη συρρίκνωση τμημάτων με σκοπό όσα μείνουν να γίνουν 30άρια. Στα Χανιά με πρόσχημα ότι ο προηγούμενος προϊστάμενος είχε δώσει έγγραφα και μιλούσε για κόψιμο 20 τμημάτων, ο καινούργιος προϊστάμενος το επικαλείται ως επιχείρημα και δυσκολεύεται να προσαρμοστεί σε θέσεις που ήταν πάντα κατοχυρωμένες ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν πάνω από 25άρια', ανέφερε το μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ κ. Α. Ναξάκης. Τόνισε στη συνέχεια πως 'αυτές τις ημέρες υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από σχολεία και η πίεση έδωσε αποτελέσματα, έτσι δόθηκαν κάποια τμήματα πίσω στο 5ο, 6ο Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Χρυσοπηγής κ.ά. Αν οι πιέσεις γενικευτούν και στην επαρχία μπορεί να μειωθούν και άλλο τα τμήματα που κόβονται'.
Από τη μεριά του ο γραμματέας της ΕΛΜΕ κ. Δημητριάδης σημείωσε πως 'από τα 20 τμήματα καταφέραμε και πήραμε 5 τμήματα επίσης το παλεύουμε για άλλα 2 -3 τμήματα. Είναι οι βουλές της κυβέρνησης τέτοιες και του ΔΝΤ για αύξηση των αριθμών των μαθητών ανά τάξη'. Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι υπό τέτοιες συνθήκες δεν μπορεί να γίνει μάθημα, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της Ενισχυτικής και Πρόσθετης Διδασκαλίας. 'Το Υπουργείο φαίνεται να προχωράει στην έναρξη της Πρόσθετης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας μόνο σε περιοχές με πολύ μεγάλη ανάγκη. Αυτό είναι πολύ χειρότερο για μας γιατί οι γονείς, ειδικά σε αυτές τις εποχές της μεγάλης κρίσης, είναι υποχρεωμένοι να ξοδευτούν'. Ο ίδιος είπε ότι υπάρχει μείωση κατά 1/4 των πόρων για τις σχολικές επιτροπές κάτι που σημαίνει ότι σε θέματα πετρελαίου, συντήρησης κ.ά. θα υποχρεωθούν τα σχολεία να κάνουν περικοπές.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου