Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011


ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΜΑΛΕΜΕ
Διαδραστικοί πίνακες!
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 03-12-2011

«Το μάθημα για μας με τους διαδραστικούς πίνακες είναι πλέον πιο ευχάριστο και σίγουρα πιο κατανοητό», δηλώνουν οι Δέσποινα Μπριλλάκη και Αννα Χαριτάκη, μαθήτριες της ΣΤ΄΄τάξης του Δ.Σ. Μάλεμε, του μοναδικού σε όλη την Κρήτη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της Τεχνολογίας χάρη στη δωρεά των Αγγλων Βετεράνων της Μάχης της Κρήτης!
Οι Βετεράνοι πολεμιστές που κάθε χρόνο γίνονται δεκτοί με μεγάλη χαρά από τους ντόπιους θέλησαν να συνδράμουν στις προσπάθειες των παιδιών προσφέροντας 5.500 λίρες Αγγλίας για την αγορά των διαδραστικών πινάκων.
"Θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε για τα όσα προσέφεραν για μας και τότε που πολέμησαν τους Ναζί και τώρα που ενισχύουν το σχολείο μας", δηλώνει ο Μανώλης Καντηλιεράκης μαθητής της Γ΄ τάξης.
"Μπορεί στην αρχή να υπήρχε μια δυσκολία στην προσαρμογή αλλά και με τη βοήθεια των δασκάλων μας τώρα οι περισσότεροι μαθητές ξέρουμε να τους χειριζόμαστε", μας εξηγεί η Δέσποινα, ενώ η Άννα τονίζει πως "έχουμε προσαρμόσει όλα τα βιβλία στους πίνακες, μπορούμε να δούμε φωτογραφίες, βίντεο, να μπούμε στο Διαδίκτυο και να καταλάβουμε καλύτερα το μάθημα".

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
"Η βοήθειά τους ήταν κάτι παραπάνω από σημαντική καθώς μόνοι μας θα ήταν πολύ δύσκολο να κάνουμε κάτι τέτοιο", επισημαίνει η κα Σοφία Παρασκάκη μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Οι γονείς δηλώνουν υποχρεωμένοι από την προσφορά των Βετεράνων και υπόσχονται ότι στους εορτασμούς για τα 71 χρόνια της Μάχης θα τους καλέσουν με τις οικογένειές τους για να παρακολουθήσουν τη χρήση των πινάκων. "Τα παιδιά πλέον καταλαβαίνουν καλύτερα το μάθημα και το χαίρονται περισσότερο. Αυτό είναι κάτι που το έχουμε διαπιστώσει από τις πρώτες εβδομάδες της λειτουργίας των πινάκων", τονίζει η κα Παρασκάκη.

ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
"Ολόθερμα ευχαριστούμε τους σεβαστούς Αγγλους Βετεράνους του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου για την ευαισθησία τους να συνδράμουν οικονομικά το σχολείο μας με ένα αρκετά μεγάλο ποσόν. Ετσι μας δόθηκε η δυνατότητα να καλύψουμε όλες τις τάξεις του σχολείου μας με διαδραστικούς πίνακες, ούτως ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν ένα χρήσιμο εργαλείο για να μπορέσουνε ποιοτικότερα να μεταδώσουν τη γνώση στους μαθητές μας, προάγοντας το σχολείο του Μάλεμε σε σχολείο του 21ου αιώνα", δηλώνει ο διευθυντής του σχολείου κ. Μανώλης Μαρτσάκης, υπογραμμίζοντας πως "οι άνθρωποι οι οποίοι πολέμησαν για την ελευθερία μας είναι αυτοί οι πραγματικοί δάσκαλοι της ζωής για όλους εμάς και συνεχίζουν να μας διδάσκουν και τώρα".
Αναφορικά με τη χρησιμότητα των πινάκων στην εκμάθηση ο εκπαιδευτικός κ. Αθανάσιος Σακελλαρίδης αναφέρει ότι:
? Με τον διαδραστικό πίνακα μαθαίνεις παίζοντας, έχοντας μεγάλη ταχύτητα απεικόνισης και απεριόριστη δυνατότητα αποθήκευσης και ανάκτησης πληροφοριών, εικόνων, βίντεο και μουσικής.
? Είναι ένας ηλεκτρονικός πίνακας στον οποίο μπορείς να παρουσιάσεις αλλά και να επεξεργαστείς τα πάντα.
? Σου δίνει τη δυνατότητα να διαχειριστείς ανάλογα με τους στόχους του κάθε μαθήματος, γεωμετρικά σχήματα, χάρακες, διαβήτες, χάρτες, μουσικά όργανα, κλίμακες, μέτρα και σταθμά.
? Ο μαθητής δεν διαβάζει μόνο, αλλά έχει τη δυνατότητα πρόσληψης των επιθυμητών στόχων μέσω μιας πολυτροπικής παρουσίασης του θέματος. Διαβάζει, βλέπει, ακούει, συμμετέχει.
? Μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαδραστικά παιχνίδια, ασκήσεις ή κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά.
? Βοηθάει στη συγκέντρωση των μαθητών, κεντρίζει το ενδιαφέρον τους, αυξάνει την αυτοεκτίμησή τους και γενικά κάνει το σχολείο πιο ευχάριστο.
? Τέλος, επιτελεί διπλό ρόλο μέσω της δυνατότητας χρησιμοποίησής του ως παραδοσιακού πίνακα μαρκαδόρου.
" Όπως κάθε μέσο διδασκαλίας, έτσι κι αυτό εκτός από τα θετικά έχει και αρκετά αρνητικά. Θεωρώ, όμως, ότι το σημαντικότερο είναι η μειωμένη διαδραστικότητα. Έτσι όπως χρησιμοποιείται και με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές που έχουν, τουλάχιστον ως σήμερα, δε δικαιολογούν τον επιθετικό προσδιορισμό διαδραστικός. Θα μπορούσε να είναι πράγματι διαδραστικός, αν συμπληρώνονταν με εργαλεία όπως pads, clickers κ.λπ. ή με κάποιο σύστημα CMS (με δυνατότητες όπως επίδειξη οθόνης μαθητών / student demonstration, λειτουργία που επιτρέπει σε έναν μαθητή να μοιραστεί την οθόνη του Η/Υ του με άλλους μαθητές, προάγοντας έτσι τη συνεργατικότητα μεταξύ των μαθητών). Ας μην είμαστε, όμως, τόσο αυστηροί. Δεν είναι λανθασμένο σε πρώτη φάση να τοποθετήσουμε κάποιους διαδραστικούς πίνακες και ανάλογα με τα αποτελέσματα να προχωρήσουμε, σε δεύτερη φάση, στον εξοπλισμό των μαθητών με τα κατάλληλα εργαλεία", επισημαίνει ο εκπαιδευτικός, συμπληρώνοντας πως "ο διαδραστικός πίνακας δεν είναι παρά μόνο ένα εργαλείο και ένα εργαλείο από μόνο του δεν κάνει τίποτα. Ο δάσκαλος θα του δώσει ζωή και με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του μπορεί να κάνει θαύματα".

Και στην παιδική χαρά...
Τα χρήματα που περίσσεψαν από την αγορά των 5 διαδραστικών πινάκων δόθηκαν για την ολοκλήρωση της παιδικής χαράς του σχολείου (φωτ.). "Ολοκληρώσαμε την παιδική χαρά (ταρτάν και συμπλήρωμα παιγνιδιών) για να μπορούν και οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου μας και των πρώτων τάξεων του Δ.Σ. να απασχολούνται ευχάριστα και δημιουργικά", τονίζει ο κ. Μαρτσάκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου