Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011


ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Ελεύθερη πτώση
Από: Γιώργος Κώνστας και Δημήτρης Μαριδάκης
Δημοσιεύθηκε στις: 16-12-2011

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκεται η αγορά του αυτοκινήτου και στα Χανιά με τις πωλήσεις να αγγίζουν το ιστορικά χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον Νομό μας οι πωλήσεις από 4.100 που ήταν πριν από μια δεκαετία, το 2011 έπεσαν στις 1.400. Την ίδια στιγμή, μέσα στον τελευταίο χρόνο περίπου 700 αυτοκίνητα οδηγήθηκαν για απόσυρση, ενώ πάνω από 1.200 πολίτες κατέθεσαν στις Α' και Β' ΔΟΥ τις πινακίδες παλιών οχημάτων για να αποφύγουν τον «βραχνά» των τελών κυκλοφορίας.
Παράλληλα, όπως ανέφεραν στα «Χ.Ν.» οι υπεύθυνοι αντιπροσωπιών, το μέτρο της απόσυρσης, που θα ισχύει έως 21 Δεκεμβρίου, δεν φαίνεται να έχει αποδόσει τα αναμενόμενα, ενώ λόγω της σκληρής στάσης των τραπεζών εγκρίνονται λιγότερες από τις μισές αιτήσεις δανειοδότησης που ζητούνται για την αγορά αυτοκινήτων. Σε ό,τι αφορά τους ενδιαφερόμενους αγοραστές φαίνεται να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα μεταχειρισμένα, μικρού κυβισμού, μοντέλα αλλά και στα πετρελαιοκίνητα λόγω της χαμηλού κόστους κατανάλωσης καυσίμων αλλά και της μη επιβάρυνσης των τελών κυκλοφορίας.

Γ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ:
«Στροφή στα μικρού κυβισμού»
Στο χαμηλότερο ιστορικά ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας βρίσκεται η αγορά καινούριων αυτοκινήτων όπως υπογράμμισε, μιλώντας στα «Χ.Ν.», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Γ. Φραντζεσκάκης ΑΕΒΕ, κ. Γιώργος Φραντζεσκάκης. Παράλληλα τόνισε ότι το μέτρο της απόσυρσης είχε μια ανταπόκριση της τάξεως του 15 με 20%.
«Γίνονται προσπάθειες για να συνεχιστεί το μέτρο της απόσυρσης και το 2012 αλλά και αυτό πάλι θα δώσει μια μικροπνοή», σημείωσε ο κ. Φραντζεσκάκης και πρόσθεσε ότι το 2012 αναμένεται να είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά, ενώ τόνισε ότι η κατάσταση δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο από τη σκληρή στάση των τραπεζών. «Το πολύ μεγάλο πρόβλημα στη διακίνηση του αυτοκινήτου είναι οι τράπεζες, οι οποίες δυστυχώς δεν δίνουν πλέον δάνεια ή για να το πούμε διαφορετικά εγκρίνουν τα μισά δάνεια τα οποία στέλνουμε ή και λιγότερα», ανέφερε σχετικά και συμπλήρωσε ότι η κατάσταση που υπάρχει στην αγορά αποτυπώνεται στο γεγονός ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με 100.000 πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλη την Ελλάδα τη στιγμή που πριν από 3 - 4 χρόνια ξεπερνούσαν τις 250.000.
Ο κ. Φραντζεσκάκης σημείωσε ακόμα ότι παρά του ότι οι εταιρείες κάνουν μεγάλες προσφορές και οι τιμές στην Ελλάδα είναι οι χαμηλότερες στην Ευρώπη ο κόσμος αδυνατεί να αγοράσει αυτό που θα επιθυμούσε στρεφόμενος περισσότερο στα μεταχειρισμένα ή τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. «Έχει στραφεί ο κόσμος και η αγορά σε αυτοκίνητα από 1600 κ.εκ. και κάτω, ενώ παλαιότερα ο κύριος όγκος ήταν τα αυτοκίνητα στα 1600 κ.εκ. Επίσης, μπήκε στο παιχνίδι η πετρελαιοκίνηση, η οποία άρχισε και αυτή να δουλεύει σιγά - σιγά», υπογράμμισε ο κ. Φραντζεσκάκης.

Κ. ΣΤΟΥΠΑΚΗΣ:
«Η απόσυρση δεν τράβηξε»
Οπως ανέφερε ο υπεύθυνος του αντιπροσωπίας Βελμάρ ΑΕΒΕ, κ. Κωνσταντίνος Στουπάκης, το μέτρο της απόσυρσης δεν «τράβηξε» όσο προσδοκούσε η αγορά αυτοκινήτου.
«Πιστεύω, όμως, ότι υπάρχουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι για να αποσύρουν αυτοκίνητα. Εκτιμάμαι ότι σε όλη την Ελλάδα είναι περίπου 35.000 και συνεπώς πρέπει να δοθεί παράταση του μέτρου, το οποίο λήγει στις 21 Δεκεμβρίου», σημείωσε ο κ. Στουπάκης, ωστόσο, πρόσθεσε ότι ακόμα και αν συμβεί αυτό οι πωλήσεις δεν πρόκειται να αυξηθούν θεαματικά λόγω της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας και της ανασφάλειας που αισθάνεται ο κόσμος.
Ειδικότερα, για τη μεγάλη πτώση που παρατηρείται στην αγορά του αυτικινήτου ο κ. Στουπάκης τόνισε, χαρακτηριστικά, ότι ενώ πριν από λίγα χρόνια οι πωλήσεις πανελληνίως κυμαίνονταν σε πάνω από 270.000, το 2012 εκτιμάται ότι θα πέσουν κάτω από 80.000. «Η περίοδος είναι πολύ δύσκολη και παρά τις σημαντικές προσφορές που κάνουν οι εταιρείες θα πρέπει και η κυβέρνηση να κάνει κάτι, ώστε να μπαίνει ο καταναλωτής και να ρωτάει», επεσήμανε -μεταξύ άλλων- και συμπλήρωσε ότι σε ό,τι αφορά τα καινούρια αυτοκίνητα το αγοραστικό κοινό έχει στραφεί στα πετρελαιοκίνητα, τα οποία δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας και ταυτόχρονα έχουν πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Ερωτηθείς για τα μεταχειρισμένα ο κ. Στουπάκης ανέφερε ότι πολλοί ιδιοκτήτες μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων επιδιώκουν να τα δώσουν και μάλιστα σε ελκυστικές τιμές, όμως, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές στρέφονται, κυρίως, σε μικρού κυβισμού μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, λόγω του μικρότερου κόστους συντήρησης και κατανάλωσης καυσίμων.

Α. ΑΚΟΥΜΙΑΝΑΚΗΣ
«Ελπίζουμε σε στροφή στα μεταχειρισμένα»
«Γενικά η κατάσταση είναι πεσμένη ακόμα και για τα μεταχειρισμένα», αναφέρει ο κ. Αντώνης Ακουμιανάκης, ιδιοκτήτης εμπορικής επιχείρησης που ειδικεύεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην περιοχή της Χρυσοπηγής. Η μεγάλη μείωση της κίνησης έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν και πάρα πολλές ευκαιρίες για όσους επιθυμούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο από δεύτερο χέρι. «Βρίσκεις όχημα 2 - 3 ετών σε τιμές πολύ δελεαστικές, π.χ. Ford Focus 1400 και 1600 κ.εκ. πωλείται στα 5.500 ευρώ όταν το καινούργιο έχει 15.000 ευρώ ή το Toyota Corolla 3 - 4 ετών μόλις 5.500 ευρώ. Kαι βέβαια κάνουμε ευκολίες, δόσεις, με μηδέν προκαταβολή, δυνατότητα ανταλλαγής και απόσυρση», σημειώνει ο κ. Ακουμιανάκης, υπογραμμίζοντας πως η φετινή απόσυρση δεν έδωσε ουσιαστικά κίνητρα στον αγοραστή με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους αγοραστές.
«Στον δικό μας τομέα, στα μεταχειρισμένα, η κατάσταση είναι στάσιμη. Σαφώς είναι καλύτερη η κατάσταση με τα καινούργια που έχουν πέσει πάρα πολύ αλλά υπάρχει στασιμότητα. Απλά επειδή τελείωσε το καινούργιο, ελάχιστοι πια μπορούν να αγοράσουν, πιστεύουμε ότι πολύς κόσμος θα στραφεί στο μεταχειρισμένο», αναφέρει ο κ. Ακουμιανάκης.

Μ. ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ
«Συγκρατημένος ο κόσμος»
«O κόσμος αυτήν την περίοδο δεν έχει, δεν δίνει χρήματα, δεν ξέρω. Ενδιαφέρεται, έρχεται στο μαγαζί μας αλλά είναι πολύ συγκρατημένος», σημειώνει ο κ. Μανώλης Μυλωνάκης που εμπορεύεται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και όχι μόνο στην περιοχή του Βαμβακόπουλου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλωνάκη ειδικά φέτος διαπιστώνεται πως ο κόσμος «αναζητεί και πολύ φθηνά αυτοκίνητα ακόμα και όχημα 2000 ευρώ. Τόσο φτηνά πόσα να υπάρχουν στην αγορά; Είναι πολύ δύσκολο. Εμείς δίνουμε πολλές ευκολίες, με μια μικρή προκαταβολή και με δική μας χρηματοδότηση 20 - 24 δόσεων δίνουμε τη δυνατότητα να αγοράσει αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί πλέον οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια. Στις 15 αιτήσεις άντε να δώσουν μία».
Με δεδομένη τη μεγάλη μείωση στην αγορά νέων οχημάτων, πολλές εμπορικές επιχειρήσεις που διακινούν μεταχειρισμένα προσφέρουν ευκαιρίες. «Βρίσκεις π.χ. ένα Hunday Gets μοντέλο του 2006 στα 4.500 ευρώ, ένα Grant Punto του 2007 στα 6.000 ευρώ με μόλις 60.000 χιλιόμετρα. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τον κόσμο παρότι, όπως είπα, ο κόσμος είναι συγκρατημένος». Παράλληλα, η επιχείριηση εμπορεύται και σκάφη ετοιμοπαράδοτα, αλλά και οικίσκους «που τώρα τελευταία τους δουλεύουμε πολύ καλά και από αυτό συντηρείται το κατάστημα».

Γ. ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ
«Κάνουμε πολύ μεγάλες προσφορές»
«Κακά τα ψέματα, οι πωλήσεις των νέων αυτοκίνητων σε σύγκριση με πέρυσι είναι κάτω σε ποσοστό 35%. Εχουμε την πολυτέλεια όμως να δουλεύουμε ακόμα γιατί κάνουμε πολύ μεγάλες προσφορές», επισημαίνει ο κ. Γιάννης Μυλωνάκης, αντιπρόσωπος της BMW για τον Ν. Χανίων στην περιοχή των Αγ. Αποστόλων.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις προσφορές επισημαίνει πως «οι εκπτώσεις φτάνουν στο 20 - 30%. Οσο πιο μεγάλο σε κυβισμό είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο μεγάλη είναι και η έκπτωση, π.χ. ένα BMW 320 που καινούργιο κάνει 32.000 ευρώ το προσφέρουμε 10.000 ευρώ κάτω από την τιμή του. Υπάρχουν αμάξια με τιμή 69.000 ευρώ και με τις εκπτώσεις πουλιούνται 39.000 ευρώ. Τις εκπτώσεις της "μαμάς εταιρείας" τις μεταφέρουμε στον πελάτη, ώστε να φύγει το "στοκ". Ευτυχώς μέσω Διαδικτύου δίνουμε οχήματα και στην υπόλοιπη Κρήτη αλλά και στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη μέσω δικού μας δικτύου».
Αναφορικά με τα μεταχειρισμένα ο κ. Μυλωνάκης επισημαίνει πως « η "Αustria Bank" ανήκει στην BMW και από το κατάστημά της στην Ελλάδα χρηματοδοτείται η αγορά αυτοκινήτων της BMW. Ενώ οι τράπεζες δουλεύουν με επιτόκια 8, 9, 10% εμείς δίνουμε δάνεια με επιτόκιο 4,4 και 3,3%. Σε όλα τα μεταχειρισμένα μας αυτοκίνητα έχουμε προσφορά 44 δόσεις, δίνοντας το 1/3 του ποσού μπροστά, το 1/3 στο τέλος, το υπόλοιπο με ένα επιτόκιο 4,4% και επέκταση της εγγύησης κατά 2 χρόνια και ασφάλεια. Βλέπετε, δηλαδή, πόσο ελκυστικά προγράμματα δίνουμε. Εχουμε και μεταχειρισμένα 6 - 7 μηνών που τα παίρνουμε μέσα από το δίκτυο της εταιρείας, ανήκουν σε στελέχη που τους αλλάζει κάθε 6 μήνες αυτοκίνητα. Τα βγάζουμε σε προσφορά και βάζουμε ένα ελάχιστο εμπορικό κέρδος. Επομένως, οι ευκαιρίες για έναν πελάτη που το θα ψάξει και θα το κυνηγήσει είναι πάρα πολύ καλές. Γι’ αυτό και δουλεύουμε και εμείς λόγω των εκπτώσεων γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα είχαμε πολύ σοβαρό πρόβλημα».
Ανάλογες είναι και οι προσφορές και για τις μοτοσυκλέτες, με επιτόκιο 3,3% για τον αγοραστή, εκπτώσεις και δώρα.

Μ. ΦΑΡΑΝΤΑΚΗΣ
«Η πτώση των πωλήσεων θα συνεχιστεί...»
«Την τελευταία 10ετία τα πράγματα έχουν ως εξής: Το 2000 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 265.000 οχήματα και αυτό με μικρές αποκλίσεις 8 - 10% κράτησε μέχρι το 2008. Οι λόγοι ήταν ότι "βιάσαμε" την αγορά στα χρόνια αυτά με προσφορές, δελεαστικές προτάσεις, οι τράπεζες με δάνεια και έτσι αγοράσθηκαν αυτοκίνητα περισσότερα από αυτά που άντεχε η αγορά», υπογραμμίζει ο κ. Μ. Φαραντάκης, της «Τεχνοκρέτα», που εμπορεύεται μια σειρά από μάρκες οχημάτων αλλά και μεταχειρισμένα.
Για τα Χανιά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων ο κ. Φαραντάκης, το 2009 έκλεισε με πτώση των πωλήσεων 23,2%, το 2010 με 38,9%, το 2011 οι 11 μήνες 21,8%. «Αν αυτά αθροιστούν φτάνουμε σε μια πτώση 89,9%. Η "πίτα" πλέον είναι μικρή. Το 11μηνο του 2011 έκλεισε με 1.144 αυτοκίνητα καινούργια στον Νομό Χανίων από 4.100 το 2000», λέει ο κ. Φαραντάκης που έχει μια τεράστια εμπειρία στην εμπορία αυτοκινήτων. Η Fiat μια από τις εταιρείες που δουλεύει η «Τεχνοκρέτα» διαθέτει τον δικό της χρηματοδοτικό οργανισμό (Fiat Credit) με επιτόκια από 3,3% έως 7,4% ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου. «Υπάρχουν πολύ σημαντικές προσφορές αλλά σήμερα πολύ δύσκολα χρηματοδοτείται κάποιος. Δεν είναι όπως παλιά που δίνονταν αφειδώς. Προσέχουν πολύ αυτός που ζητάει το δάνειο όχι μόνο να μην είναι σε δυσμένεια, αλλά να μην έχει και άλλες δόσεις για στεγαστικό δάνειο, χρεωμένος σε κάρτες, καταναλωτικά δάνεια. Αυτά πλέον τα κοιτάνε, όπως επίσης και την προκαταβολή που πλέον είναι απαραίτητη. Αυτή δυστυχώς είναι η κατάσταση και δεν ξέρω αν θα αλλάξει. Φέτος σε όλη τη χώρα θα πουληθούν περίπου 95.000 αυτοκίνητα και του χρόνου αν πάμε στις 80 - 85.000 θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι. Στα μεταχειρισμένα τα πάνω από 1200 κ.εκ. είναι απαξιωμένα, τα δε τζιπ πάνω από 2.000 κ.εκ. δεν υπάρχει αγοραστής σε καμία τιμή. Δηλαδή, τζιπ που αγοράσθηκε 105.000 ευρώ, 4 ετών, σήμερα δίνεται 15.000 και δεν βρίσκεις αγοραστή. Τζιπ που αγοράσθηκε 35.000 πουλιέται μεταχειρισμένο στις 5.000 και δεν βρίσκεις αγοραστή. Αυτά που πουλιούνται είναι τα μικρά γιατί προφανώς έχουν και μικρότερο κόστος», λέει ο κ. Φαραντάκης, που εκτιμά πως τα 85 - 90.000 αυτοκίνητα ετησίως είναι ένας λογικός αριθμός -όπως γίνεται στην Πορτογαλία με ίδιο πάνω - κάτω πληθυσμό με την Ελλάδα που ποτέ ο αριθμός των πωλήσεων δεν εκτινάχθηκε τόσο όσο στη χώρα μας- για ένα πληθυσμό 10 εκατομμυρίων.

«ΒΡΑΧΝΑΣ» ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Αυξημένη η κατάθεση πινακίδων
Πάνω από 1000 είναι συνολικά οι Χανιώτες που από την αρχή του χρόνου έως σήμερα έχουν καταθέσει τις πινακίδες παλιών αυτοκινήτων στις 'Α και 'Β ΔΟΥ των Χανίων, προκειμένου να γλυτώσουν από τον βραχνά της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. Παράλληλα, στους 700 περίπου ανέρχονται οι πολίτες που απέσυραν το αυτοκίνητό τους μέσα στο 2011 άλλοτε για να εκμεταλλευτούν το μέτρο της απόσυρσης και άλλοτε για να αποφύγουν απλώς τα τέλη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Αυτοκινήτων της Α' ΔΟΥ από την αρχή του χρόνου έως και χθες, 480 ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες, ενώ στη Β' ΔΟΥ ο αντίστοιχος αριθμός των οχημάτων που οδηγήθηκαν σε προσωρινή ακινησία ανέρχεται σε 804.
«Κάθε χρόνο τον Δεκέμβριο όσοι έχουν παλιά αυτοκίνητα και αντιμετωπίζουν πρόβλημα οικονομικό, αδυνατώντας να πληρώσουν τα τέλη, φέρνουν και καταθέτουν πινακίδες για να μην πληρώσουν το σήμα», δήλωσε στα «Χ.Ν.» ο αρμόδιος υπάλληλος του Τμήματος Αυτοκινήτων της Β' ΔΟΥ, Κυριάκος Λουπασάκης και πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και τα 696 αυτοκίνητα που οδηγήθηκαν για ανακύκλωση και τα οποία -αν δεν ίσχυε το μέτρο της απόσυρσης- πιθανόν να κατέληγαν σε ακινησία. «Η απόσυρση μας γλύτωσε από τη συσσώρευση του κόσμου, αφού σταδιακά μέσα στο 2011 γίνονταν οι διαδικασίες. Πιστεύω, όμως, ότι τις επόμενες ημέρες θα αυξηθεί η κίνηση γιατί πολλοί περιμένουν μέχρι και την τελευταία στιγμή έως τις 30 Δεκεμβρίου να καταθέσουν τις πινακίδες», ανέφερε ο κ. Λουπασάκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου