Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ


ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Συνάντηση ενάντια σε συγχωνεύσεις σχολείων
Δημοσιεύθηκε στις: 10-03-2011

Την αντίθεσή τους στις προωθούμενες συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εξέφρασαν, στη χθεσινή συνάντησή τους, γονείς και εκπαιδευτικοί.
Η συνάντηση έγινε στα γραφεία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών και η μοναδική διαφοροποίηση αφορούσε ορισμένα μονοθέσια Δημοτικά Σχολεία.
'Από θέση αρχής ως εκπαιδευτικοί είμαστε ενάντια στις συγχωνεύσεις, όπως επίσης και για λόγους ουσίας, γιατί λειτουργούν σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης', ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, κ. Π. Κοτσιφάκης.
Από τη μεριά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, κ. Ν. Πετράκης, επεσήμανε πως 'μέχρι πρόσφατα οι υπηρεσιακές μεταβολές, μετά από εισήγηση του προϊσταμένου Εκπαίδευσης, συζητούνταν στη Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας, περνούσαν από το Νομαρχιακό Συμβούλιο ως γνωμοδότηση και στέλνονταν στο Υπουργείο Παιδείας για να πάρει τις τελικές αποφάσεις. Αυτή η διαδικασία έχει καταργηθεί και έχουμε προχωρήσει σε μια κατηγορία διαβούλευσης χωρίς συγκεκριμένους κανόνες'. Στη συνέχεια ο κ. Πετράκης τόνισε πως 'είμαστε κάθετα αντίθετοι στις συγχωνεύσεις με βάση μόνο το οικονομικό κριτήριο, έχει σημασία να προτάσσονται τα παιδαγωγικά κριτήρια. Πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και άλλοι παράγοντες, όπως η συναίνεση της τοπικής κοινωνίας και να υπάρχουν οι κτηριακές υποδομές στο σχολείο υποδοχής. Η Πολιτεία δεν δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα ολιγοθέσια σχολεία, όπου οι ανάγκες είναι πολύ πιο αυξημένες, επίσης τα ολιγοθέσια σχολεία έχουν ακατάλληλα σχολικά εγχειρίδια ούτε τμήματα ένταξης ούτε ειδικότητες. Κανείς δεν συζητάει για μονοθέσια, που μπορούν να συγχωνευθούν με πολυθέσια, που είναι κοντά και που η μετάβαση των μαθητών γίνεται με συγκεκριμένους όρους, δωρεάν και με ασφάλεια π.χ. οι συγχωνεύσεις των σχολείων στο Σφηνάρι και στην Καλυδωνία είναι εκ των ουκ άνευ. Για τον Σέμπρωνα, όμως, τίθενται κάποια ερωτήματα καθώς η απόσταση από Σκινέ - Φουρνέ είναι 40 λεπτά και η μεταφορά όχι ασφαλής'.
Ερωτηθείς από τα 'Χ.Ν.' για το Δημοτικό Σχολείο Καμισιανών ο κ. Πετράκης απάντησε πως 'αν δούμε τα σχολεία ως αριθμούς τότε η συγχώνευση είναι λογική να συμβεί. Αν δούμε, όμως, ότι οι αριθμοί αντιπροσωπεύουν μαθητές και δούμε την κτηριακή υποδομή του σχολείου υποδοχής Ταυρωνίτη, είναι μια συγχώνευση που δεν θα ’πρεπε να προταθεί καν. Δεν συντρέχουν όλοι οι λόγοι που θα έπρεπε και θεωρούμε απόλυτα δικαιολογημένη την αντίδραση των κατοίκων γιατί η διαδικασία ξεκίνησε από πλευράς Υπουργείου χωρίς ενημέρωση από τις τοπικές κοινωνίες'.
'Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο περνάει σε μαζική επιχείρηση κλεισίματος και συγχωνεύσεων σχολείων. Επικαλείται παιδαγωγικούς λόγους χωρίς να υπάρχουν τέτοιοι. Οι λόγοι είναι αποκλειστικά οικονομικοί προκειμένου να συμμορφωθεί η Εκπαίδευση με το μνημόνιο και τις επιταγές του ΔΝΤ και της Ε.Ε.', υποστήριξε ο περιφερειακός σύμβουλος της Αντικαπιταλιστικής Αριστερής Παρέμβασης στην Κρήτη, κ. Σ. Ρίζος.
Ο ίδιος ανέφερε πως 'το σχολείο, που ουσιαστικά επιβάλλουν, είναι ένα φτηνό, ιδιωτικοποιημένο σχολείο, με ευέλικτες σχέσεις εργασίας και πολύ χειρότερη εκπαίδευση για τα παιδιά. Τα παιδιά μας αξίζουν, δεν κοστίζουν. Χρειάζεται να στηρίξουμε τους αγώνες των γονιών και των εκπαιδευτικών ενάντια στις συγχωνεύσεις καθώς έχει ξεσπάσει ένα τεράστιο κίνημα σε όλη την Ελλάδα'.

ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Το σχολείο της 'Αλληλεγγύης', που θα προσφέρει δωρεάν μαθήματα σε παιδιά άπορων ή άνεργων γονέων, θα δημιουργήσει η ΕΛΜΕ στα Χανιά, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρός της, κ. Παύλος Κοτσιφάκης. 'Θέλουμε να φτιάξουμε το σχολείο της αλληλεγγύης για τα παιδιά που δεν έχουν πόρους, έχουν γονείς άνεργους και έχουν ανάγκη την Ενισχυτική Διδασκαλία, που δεν τους προσφέρει το Υπουργείο Παιδείας. Γίνεται με πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Στα Χανιά θα ξεκινήσουμε σε σύντομο διάστημα, έτσι ώστε να το μάθουν γονείς και μαθητές και να συμμετάσχουν στην προσπάθεια αυτή. Ηδη πολλοί καθηγητές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να μετέχουν σε αυτό', τόνισε ο κ. Κοτσιφάκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου