Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ


ΤΟΠΙΚΑ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗΣ:
“Οχι” άλλες χρήσεις στην παλιά πόλη
Κώνστας Γιώργος | 21-10-2010

'Δεν αντέχει άλλη υπερφόρτωση η παλιά πόλη των Χανίων. Είναι ήδη επιβαρυμένη και μια μαρίνα στο Κουμ Καπί αποτελεί καταστροφική σκέψη'. Με αυτά τα λόγια ο προϊστάμενος της 28ης ΕΒΑ, κ. Μιχάλης Ανδριανάκης, απαντά σε συνδυασμούς και υποψηφίους, που ειδικά το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχουν προχωρήσει, εν όψει των εκλογών, σε μια σειρά από υποσχέσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Παράλληλα, τονίζει πως η μεγαλύτερη μαρίνα της Μεσογείου θα μπορούσε να χωροθετηθεί άνετα στον κόλπο της Σούδας, χωρίς να απαιτηθούν 'φαραωνικού' τύπου έργα και τεράστιοι πόροι.
'Η χωροθέτηση μαρίνας στο Κουμ Καπί είναι μια παλιά καταστροφική σκέψη. Είναι μια ενέργεια που υλοποιήθηκε εν μέρει στο παλιό λιμάνι παρά τις αντιρρήσεις μας με αποτέλεσμα ούτε λιμάνι βενετσιάνικο να έχουμε ούτε στην πραγματικότητα μαρίνα. Η παλιά πόλη δεν αντέχει περισσότερες χρήσεις', δηλώνει ο κ. Ανδριανάκης. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ούτε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ούτε το Υπουργείο Πολιτισμού θα δεκτούν ένα τέτοιο ενδεχόμενο καθώς είναι αντίθετο με τον αρχαιολογικό νόμο. 'Η μαρίνα στην παλιά πόλη είναι επιζήμια. Δεν χρειάζεται να τη φορτώσουμε και με άλλες δραστηριότητες. Μια μαρίνα στο Κουμ Καπί σημαίνει τεράστια έργα υποδομής, απαιτούνται πολύ μεγάλοι πόροι, ένα φαραωνικό έργο που θα εξαφανίσει την ανατολική πλευρά της παλιάς πόλης προκειμένου να προστατευτεί επαρκώς από τους βορείους ανέμους και τα θαλάσσια ρεύματα. Το Κουμ Καπί είναι τόσο φορτωμένο με λειτουργίες αναψυχής που απορώ πώς θα γίνει η μαρίνα, εκτός και αν αποφασιστεί αλλαγή χρήσης και ότι δεν θέλουμε τη χρήση αναψυχής', αναφέρει.
Η πρόταση του κ. Ανδριανάκη είναι να αξιοποιηθεί ο κόλπος της Σούδας. 'Εκεί θα μπορούσε πραγματικά να γίνει η μαρίνα της Μεσογείου, χωρίς τεράστια λιμενικά έργα, δίπλα στην πόλη. Αν πάλι θέλουμε να έχουμε μια λιμενική υποδομή για την υποδοχή σκαφών κοντά στην πόλη -που είναι και λογικό- ας δουν οι αρμόδιοι περιοχές όπως η Αγία Κυριακή ή η Νέα Χώρα'.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τον κ. Ανδριανάκη και ο κ. Αριστείδης Κουκόπουλος, που εργαζόταν ως υπομηχανικός στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Υδραυλικής του Ε.Μ.Π., το οποίο και εξειδικεύεται στα λιμενικά έργα και σήμερα ζει στο Κουμ Καπί. 'Το κόστος κατασκευής μιας μαρίνας θα είναι τεράστιο, θα απαιτηθεί η ανακατασκευή της περιοχής, εκβαθύνσεις, σοβαρά λιμενικά έργα', σημειώνει, προσθέτοντας πως χωρίς μελέτη είναι σχεδόν αδύνατο να μιλάμε σήμερα για το συγκεκριμένο έργο. Και ο κ. Κουκόπουλος εκτιμά ότι το λιμάνι της Σούδας αποτελεί ιδανική λύση για τη λειτουργία μαρίνας.
ΝΕΩΡΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ
Αναφορικά με τις προτάσεις για αξιοποίηση των Νεωρίων για να φιλοξενήσουν το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων και να μην γίνει νέο κτήριο στη Χαλέπα, ο κ. Ανδριανάκης αναφέρει πως κάτι τέτοιο θα ήταν ιδανικό, ωστόσο, δεν φαίνεται υλοποιήσιμο.
'Πρόκειται για αυτονόητη σκέψη. Πριν από 15 χρόνια είχαμε κάνει σχετικές προτάσεις στο Υπουργείο Πολιτισμού. Οι ειδικές Υπηρεσίες, που είχαν εξετάσει το θέμα, είχαν διαπιστώσει ότι είναι τα Νεώρια είναι πάρα πολύ κοντά στη θάλασσα και θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα για τα εκθέματα. Προκειμένου να βάλουμε εκεί αρχαιότητες θα πρέπει να γίνουν τεράστιες δαπάνες. Η αλμύρα πηγαίνει παντού και για να δημιουργηθεί σε αυτόν τον αχανή χώρο το κατάλληλο μικροκλίμα, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει αρχαιολογικό χώρο, χρειάζονται πολλά εκατομμύρια ευρώ', αναφέρει, σημειώνοντας ότι άλλα Μουσεία, όπως της Πίζας, λειτουργούν δίπλα σε ποτάμια και όχι σε θάλασσα. Η απομάκρυνση του Αρχαιολογικού Μουσείου από τη Χάληδων θα φέρει στον χώρο αυτό τη Βυζαντινή Συλλογή Χανίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου