Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
“Οχι” στην κατάργηση σχολείων
02-02-2011

Επιτακτική, όσο ποτέ, είναι η διατήρηση των σχολικών μονάδων σε Βουκολιές, Κολυμπάρι και Κάντανο, για τις οποίες υπάρχει εισήγηση για συρρίκνωσή τους από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά. Μιλώντας στα 'Χ.Ν.' εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ εξηγούν για ποιους λόγους το πιθανό κλείσιμο σχολείων θα μειώσει δραματικά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα κάνει ακόμα πιο δύσκολη την καθημερινότητα των γονέων.
'Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν λόγο για τον οποίο έχει ανοίξει η συζήτηση για το κλείσιμο σχολικών μονάδων στις Βουκολιές, Κολυμπάρι και Κάντανο', αναφέρει ο κ. Β. Παπαστάμος.
'Τα σχολεία δεν είναι μαγαζιά, άλλα να κλείνουν κι άλλα να γίνονται πολυκαταστήματα', δηλώνει ο κ. Γ. Κυριακάκης.
'Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν λόγο για τον οποίο έχει ανοίξει η συζήτηση για το κλείσιμο σχολικών μονάδων στις Βουκολιές, Κολυμπάρι και Κάντανο. Τα οικονομικά μεγέθη που αφορούν τα λειτουργικά έξοδα των μονάδων είναι τόσο μικρά που θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν αστεία, ακόμα και για τον προϋπολογισμό των Δήμων που ανήκουν οι μονάδες', αναφέρει ο κ. Β. Παπαστάμος, μέλος και πρώην πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Οπως εξηγεί ο εκπαιδευτικός, που στο παρελθόν είχε κάνει μελέτη πάνω στο ζήτημα της σχολικής στέγης στα Χανιά, 'η εξοικονόμηση σε οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, όποια σχολική μονάδα κι αν καταργηθεί, θα είναι ελάχιστη (2 με 3 οργανικές θέσεις θα εξοικονομηθούν ανά μονάδα αν αυτή κλείσει) μιας και οι περισσότερες θέσεις εκπαιδευτικών, που απαιτούνται για τη λειτουργία της, θα δημιουργηθούν στη γειτονική σχολική μονάδα. Τα έξοδα μεταφοράς των μαθητών θα αυξηθούν αντί να μειωθούν. Η συντήρηση των κτηρίων θα παραμείνει ως έχει σαν έξοδο, μιας και έτσι όπως είναι η πρόταση, τα κτήρια που φιλοξενούν σχολικές μονάδες σ’ αυτές τις περιοχές θα συνεχίσουν να φιλοξενούν σχολική μονάδα. Αντίθετα μπορώ να φανταστώ πολλές αρνητικές εξελίξεις, αν η πρόταση υλοποιηθεί. Η αύξηση της σχολικής διαρροής στις περιοχές αυτές είναι κάτι που δεν θα πρέπει να αφήνει κανέναν αδιάφορο. Επίσης, το παιδαγωγικό έργο σε μαθητές ταλαιπωρημένους και στοιβαγμένους σε υπερπληθή τμήματα, σαφέστατα θα υποβαθμιστεί. Αποτέλεσμα, οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, θα πρέπει να θεωρηθούν παρελθόν για τους μαθητές των εν λόγω περιοχών. Τέλος, η αύξηση της αστυφιλίας και της εγκατάλειψης της υπαίθρου σε μια περιοχή ευρύτατα παραγωγική, θα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για την τοπική οικονομία και ανάπτυξη'.
'ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ'
'Το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να κλείσει εκατοντάδες σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα. Γι’ αυτό τον λόγο ζητάει από τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να στείλουν τις προτάσεις τους στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση μέχρι 20/2/2011. Θεωρεί μάλιστα ότι έκανε δημόσια διαβούλευση που κράτησε τρία εικοσιτετράωρα και εισέπραξε τη γενική κατακραυγή όσων το έμαθαν και συμμετείχαν. «Τα κριτήρια των συνενώσεων είναι καθαρά παιδαγωγικά» δήλωσε η υπουργός κα Διαμαντοπούλου στα «Νέα» 31-1-2011, ενώ και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν πως πρόκειται για περικοπές που θα μειώσουν το έλλειμμα για να πληρωθούν οι τοκογλύφοι - δανειστές μας', επισημαίνει ο κ. Γιάννης Κυριακάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Αναφορικά με τα σχολεία των Χανίων, σύμφωνα με τον κ. Κυριακάκη, το κλείσιμό τους θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις, όπως:
'- Μεγαλύτερη ταλαιπωρία για μαθητές που θα ταξιδεύουν έως και μιάμιση ώρα τη μέρα. Το κόστος των μετακινήσεων περνά στους Δήμους, που αργά ή γρήγορα δεν θα έχουν να πληρώνουν και τότε θα πληρώσουν και γι’ αυτό οι γονείς. Η μεγάλη απόσταση και η οικονομική δυσπραγία των οικογενειών θα αυξήσει και τη σχολική διαρροή.
- Θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και θα στοιβάζονται 30 παιδιά σε κάθε τάξη. Ολοι μπορούν να αντιληφθούν πόσο υποβαθμίζεται το μάθημα με τέτοιο αριθμό μαθητών.
- Θα δημιουργηθούν πολυπληθή και υδροκέφαλα σχολεία, προβληματικά στη λειτουργία τους και χωρίς ουσιαστική επαφή καθηγητών - μαθητών.
- Τα σχολεία για κάποια χωριά αποτελούν τις τελευταίες εστίες ζωής και αναχαιτίζουν την ολοένα αυξανόμενη αστικοποίηση. Ηδη τα 2/3 των κατοίκων του Νομού ανήκουν στον νέο Δήμο Χανίων και η ενδοχώρα είναι σχεδόν ακατοίκητη.
- Η κατάργηση σχολείων θα σημάνει απώλεια θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών. Ακόμη κι αν δεν θιχτούν τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων, που προσωπικά πολύ αμφιβάλλω, θα κλείσει ο δρόμος για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, τα επόμενα χρόνια και ιδιαίτερα για εκείνο το τμήμα που «χρησιμοποιούσε» το Υπουργείο τα τελευταία χρόνια με άθλιες εργασιακές συνθήκες (ωρομισθία κ.λπ.)'.
Καταλήγοντας ο κ. Κυριακάκης αναφέρει πως 'τα σχολεία δεν είναι μαγαζιά, άλλα να κλείνουν κι άλλα να γίνονται πολυκαταστήματα. Οι καθηγητές, οι γονείς, οι μαθητές και οι τοπικές κοινωνίες θα αγωνιστούν ενάντια στο σχολείο του ΔΝΤ και στην εκπαίδευση - επιχείρηση'.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου