Τρίτη 3 Αυγούστου 2010
ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΩΤ
ΓΙΑ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΑ ΚΑΙ ΓΙΩΤ
“Αφιλόξενες” οι λιμενικές υποδομές στην Κρήτη
Γιώργος Κώνστας | 03.08.2010
"Αφιλόξενες" για ιστιοπλοϊκά και γιωτ χαρακτηρίζουν τις υποδομές στα περισσότερα λιμάνια της Κρήτης και του Αιγαίου καπετάνιοι αλλά και οι ιδιοκτήτες σκαφών. Στο Ν. Χανίων η εικόνα δεν διαφοροποιείται, παρότι τελευταία, με τη δημιουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου η μικρή μαρίνα στο Ενετικό Λιμάνι Χανίων λειτουργεί καλύτερα.
Οπως επισημαίνουν στα "Χ.Ν." καπετάνιοι και ιδιοκτήτες οι καλύτερες υποδομές θα έφερναν και περισσότερα σκάφη αναψυχής, οι ιδιοκτήτες των οποίων στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μεγάλη οικονομική επιφάνεια.
Ο καπετάνιος Αντρέας Κωνσταντίνου από την Κύπρο έχει μεγάλη εμπειρία από τις ελληνικές θάλασσες. Εχει κυβερνήσει ιστιοπλοϊκά και γιωτ-θαλαμηγούς. Τα τελευταία 10 χρονια εργάζεται ως καπετάνιος σε σκάφη που νοικιάζουν άτομα που θέλουν να κάνουν αυτό το είδος των διακοπών. Το συναντάμε στο λιμάνι των Χανίων στο οποίο βρίσκεται με μιά θαλαμηγό εδώ και μερικές μέρες. "Στην Κρήτη σε ό,τι αφορά τις λιμενικές υποδομές, μου φαίνεται ότι είναι λίγο παραμελημένες. Ίσως να φταίει ότι είναι μακριά από τα άλλα νησιά, ίσως να μην έχει δοθεί σημασία σε αυτόν τον τουρισμό των γιωτ και των ιστιοπλοϊκών. Στα Χανιά η μαρίνα μπορεί να είναι πολύ μικρή αλλά είναι πολύ καλή η εξυπηρέτηση. Τα παιδιά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κάνουν καλή δουλειά. Τόσο σε ρεύμα όσο και σε νερό τα πάντα είναι διαθέσιμα. Ειδικά με το ρεύμα υπάρχει πρόβλημα σε όλα τα άλλα νησιά, γιατί όταν χρειάζεσαι 220 Volt σου δίνουν 180 Volt μόνο. Σε πολλά νησιά δεν υπάρχουν μεγάλοι χώροι για τη στάθμευση των σκαφών με εξαίρεση ίσως την Κω" μας εξηγεί.
Για τους ιδιοκτήτες των σκαφών οι λιμενικές υποδομές είναι το Α και το Ω, όταν πρόκειται να επισκεφθούν κάποιο τόπο. "Νερό, ρεύμα και ανταλλακτικά είναι αυτά που θέλεις βασικά από ένα λιμάνι. Επονται οι άλλες εξυπηρετήσεις, εστιατόρια, καφέ. Ενα άλλο θέμα είναι η ασφάλεια. Ευτυχώς εδώ στα Χανιά υπάρχει ασφάλεια και αυτό επίσης είναι πολύ σημαντικό. Ο άνθρωπος που έχει γιωτ είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μεγάλης οικονομικής δύναμης και ξοδεύει χρήματα στους προορισμούς που πηγαίνει" αναφέρει ο καπετάνιος συμπληρώνοντας πως "για αυτό και θα ήταν καλό οι λιμενικές υποδομές να εκσυγχρονισθούν, έτσι ώστε να μπορούν να δεχτούν αυτόν τον τουρισμό. Κάθε νησάκι θάπρεπε να διαθέτει μια άριστη μαρίνα, όχι πολύ μεγάλη, αλλά να μπορεί να δεχθεί σκάφη μέχρι και 20-25 μ. Στα περισσότερα ελληνικά νησιά οι τιμές είναι πολύ καλές στα τέλη ελλιμενισμού. Εξαίρεση αποτελούν οι μεγάλες μαρίνες του Φλοίσβου, της Ζέας και του Καλαμακίου."
"ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ"
"Εδώ στα Χανιά ο χώρος για τα σκάφη είναι μικρός αλλά έχει τα βασικά, νερό και ρεύμα και είναι και σε κεντρικό σημείο, από το οποίο προσεγγίζεις κάθε μέρος της πόλης και του Νομού.Τα περισσότερα λιμάνια δεν είναι φτιαγμένα κατάλληλα , δεν έχουν υποδομές για να δεχθούν σκάφη. Σε άλλα δεν υπάρχει νερό, σε άλλα δεν υπάρχει ρεύμα" τονίζει ο κ. Χρήστος Μητράκος. Μαζί με την οικογένειά του ταξιδεύει στο Αιγαίο και αυτές τις ημέρες βρίσκεται στα Χανιά. Ομογενής από την Αμερική έχει εμπειρία από τις ελληνικές θάλασσες την τελευταία 7ετία. Δηλώνει δυσαρεστημένος απο΄την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στα περισσότερα λιμάνια. "Το πρόβλημα είναι ότι οι υπηρεσίες είναι υπερτιμημένες σε σχέση με αυτά που προσφέρονται. Φέτος θα αναγκασθούμε να ελλιμενίσουμε το σκάφος μας στην Τουρκία, γιατί και ο πατριωτισμός έχει κάποια όρια. Είναι καθαρά οικονομικός ο λόγος που το κάνουμε. Μας επέβαλαν έκτακτη εισφορά, που είναι ό,τι χειρότερο για μας και την ίδια στιγμή πληρώνουμε και για την ξένη σημαία και για το ελληνικό νηολόγιο" λέει. Στην παρατήρησή μας, ότι πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών στην Ελλάδα βρέθηκαν με φορολογικές δηλώσεις...ανέργων παρατηρεί ότι:"Δεν αντιμετωπίζεται έτσι η φοροδιαφυγή , δεν μπορούμε να πούμε ότι τους βάζουμε όλους στο ίδιο σακούλι. Το κράτος έχει ελεγκτικούς μηχανισμούς να δει ποίοι φοροδιαφεύγουν, όχι να επιβάλει σε όλους ποινές. Στην Ελλάδα μας κοστίζει 25000 ευρώ το χρόνο η μαρίνα, η εφορία κτλπ. και στην Τουρκία 60 δολλάρια το χρόνο. Δεν ευσταθεί, επίσης, ότι όποιος έχει σκάφος έχει μεγάλα εισοδήματα. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν χόμπι τη θάλασσα και μπορεί να έχουν σκάφος, αλλά να μην έχουν ούτε διαμέρισμα ούτε σπίτι. " Αναφορικά με το λιμάνι των Χανίων παρατηρεί, ότι θα ήταν καλό να διατίθεται χώρος στάθμευσης για τους επισκέπτες που έρχονται με κάποιο σκάφος προκειμένου να βοηθούνται στις μετακινήσεις τους σε διάφορα σημεία του νησιού.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου