Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012


ΜΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μείωση του κόστους λειτουργίας των σχολείων
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 31-12-2011

'Θετικό πρόσημο' καταγράφει η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χανίων στους πρώτους μήνες λειτουργίας της, σύμφωνα με τον πρόεδρό της κ. Μιχάλη Κοτζαμιχάλη.
Η Σχολική Επιτροπή της Πρωτοβάθμιας έχει την ευθύνη για 78 Σχολικές Κοινότητες σε όλο τον Δήμο Χανίων και όπως αναφέρει ο κ. Κοτζαμιχάλης «είμαστε από τις πρώτες Σχολικές Επιτροπές και το βλέπουμε από τα τηλέφωνα που μας παίρνουν από όλη την Ελλάδα συνάδελφοι και μας ρωτούν πώς προχωρήσαμε τόσο γρήγορα. Μου τηλεφώνησε ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης και μας ρωτούσε πώς 'τρέξαμε' τόσο γρήγορα στη συγκρότησή της και στην τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί Δήμοι δεν έχουν καν συστήσει Σχολικές Επιτροπές».
Ενα 'συν' που καταγράφει η λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής είναι η μείωση του κόστους λειτουργίας των σχολικών μονάδων, από τη στιγμή που μπορεί να προχωρήσει σε μεγάλους διαγωνισμούς, μια μείωση που επέτρεψε να αντιμετωπιστεί η μείωση των χρημάτων που λαμβάνει από τον κρατικό προϋπολογισμό.
«Εχουμε ξεκινήσει μαζί με τη Σχολική Επιτροπή της Δευτεροβάθμιας τους διαγωνισμούς για όλη τη χρονιά σε χαρτί, πετρέλαιο, γραφική ύλη, μελάνια - τόνερ, είδη καθαρισμού. Μέχρι τώρα το σχολείο π.χ. της Αγ. Μαρίνας έπαιρνε 10 λεπτά το χαρτί, το Δ.Σ. στα Χωραφάκια 15 λεπτά, κάποια άλλα στην πόλη 5 λεπτά. Ο επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου που εξετάζει τις αποφάσεις των Δήμων και των Υπηρεσιών του θα πει τι γίνεται, γιατί αυτές οι διαφορές; Τώρα το τιμολόγιο κόβεται σε έναν ΑΦΜ, της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Χανίων. Κάνοντας διαγωνισμούς για το σύνολο των σχολείων μειώνεται πάρα πολύ το κόστος», σημειώνει ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής της Πρωτοβάθμιας. Παράλληλα συμπληρώνει πως με τη συνεργασία του ειδικού συμβούλου του δημάρχου, του κ. Ηρακλή Μανδαλιανού, δημιουργήθηκε ένα πληροφοριακό σύστημα που λειτουργεί μέσω Διαδικτύου. «Είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα μέσω του οποίου παρακολουθούμε τις αγορές, τις ανάγκες, τα χρήματα που έχει στο ταμείο του το κάθε σχολείο. Παράλληλα, η αυτονομία που είχαν παλιότερα οι Σχολικές Επιτροπές δεν καταργείται καθώς οι Σχολικές Κοινότητες μπορούν να μας κάνουν τις προτάσεις, τα αιτήματά τους και εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να τα κάνουμε δεκτά».
Στα 'πλην' των νέων Σχολικών Επιτροπών καταγράφεται το ζήτημα με τις οικοδομικές άδειες των σχολείων και το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν καθώς το 80% των σχολικών κτηρίων δεν διαθέτει την απαραίτητη άδεια και αυτό προκαλεί προβλήματα στη λειτουργία των κυλικείων, ενώ το επόμενο διάστημα θα δοθεί έμφαση στην επαφή με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.

ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΑ
Αναφορικά με τον όγκο εργασίας της Σχολικής Επιτροπής στο πρώτο εξάμηνο λειτουργίας της (από τις 3 Ιουνίου του 2011)
• Υπήρχαν 68 Σχολικές Επιτροπές που έγιναν 1.
• Εκλεισαν 340 βιβλιάρια τραπεζών, που αφορούσαν λογαριασμούς των σχολείων και έγινε 1.
• Εκλεισαν 68 ΑΦΜ και δημιουργήθηκε 1, έκλεισαν 100 Μητρώα ΙΚΑ για να γίνει πάλι 1.
• Εντάχθηκαν με νέες συμβάσεις 63 καθαρίστριες που ήδη υπηρετούσαν στις σχολικές μονάδες.
• Επαναπροκηρύχθηκαν 35 κυλικεία.
• Εγιναν έλεγχοι πυρασφάλειας στα σχολεία. Σε 40 εξ αυτών υπήρχαν πυροσβεστήρες.
«Ήταν μια τεράστια σε όγκο γραφειοκρατική δουλειά την οποία υλοποιήσαμε με πολύ μεγάλες δυσκολίες και μολονότι ξεκινήσαμε με μόλις έναν υπάλληλο!», τονίζει ο κ. Κοτζαμιχάλης.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
«Μείωση πόρων - κίνδυνος για τα βιβλιοπωλεία»
«Η μείωση στον προϋπολογισμό των Σχολικών Επιτροπών μας ανησυχεί ιδιαίτερα καθώς βαθμιαία θα προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων», δηλώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων κ. Φώτης Ποντικάκης συμπληρώνοντας πως «δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσει αυτός ο κατήφορος με τις περικοπές από το κεντρικό κράτος».
Ενα άλλο ζήτημα είναι αυτό που αφορά τους διαγωνισμούς. «Προχώρησαν σε 4 - 5 διαγωνισμούς για την αγορά χαρτιού, μελανιού κ.λπ. και ωφελήθηκαν 3 - 4 καταστήματα. Για μας θα ήταν καλύτερο να ορισθεί μια ανώτατη τιμή για κάθε είδος π.χ. χαρτί φωτοτυπικού 5 λεπτά και να ζητήσουν από τις Σχολικές Επιτροπές να βρουν χαρτί σε αυτή την τιμή από όποιο βιβλιοπωλείο θέλουν γιατί διαφορετικά κινδυνεύει να μην λειτουργήσει ολόκληρη η τοπική αγορά. Επίσης, υπάρχει ο κίνδυνος να κάνει μια πολύ μεγάλη προσφορά μια πολυεθνική και να πάρει όλους τους διαγωνισμούς διαλύοντας τις τοπικές επιχειρήσεις», λέει ο εκπαιδευτικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου