Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ


Το τέλος του µαυροπίνακα
Η τεχνολογία έκανε την κιµωλία... ιστορία στα πλαίσια του ψηφιακού σχολείου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011
Το Γυµνάσιο στη Σούδα Χανίων είναι από τα πρώτα στην Ελλάδα που στο πλαίσιο του ψηφιακού σχολείου αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας εξοπλίζοντας τις αίθουσες διδασκαλίας µε διαδραστικούς πίνακες. Στον τοίχο πίσω από τα παιδιά φαίνεται ο νέος διαδραστικός πίνακας
«Η χρήση της τεχνολογίας βελτιώνει κατά πολύ το µάθηµα,το κάνει πιο ευχάριστο, πιο κατανοητό». Η Σοφία Στάθη, µαθήτριατου Γυµνασίου Σούδας, καιοι συµµαθητές της περνούν αυτή τηνπερίοδο από την εποχή της κιµωλίας στους διαδραστικούς πίνακες διδασκαλίας. Το σχολείο τους είναι από ταπρώτα στην Ελλάδα που στα πλαίσια του ψηφιακού σχολείου αξιοποιεί τιςδυνατότητες της τεχνολογίας.

«Τα πράγµατα αλλάζουνσε τεράστιο βαθµό στοντρόπο παράδοσης µέσα στην τάξη.Ενα φιλόλογος πουδιδάσκει,για παράδειγµα, τη Μάχη της Κρήτης, πέρα από τοβιβλίο µπορεί χάρις στον διαδραστικόπίνακανα παρουσιάσει χάρτες καιπίνακες µε τις µάχες καιτις κινήσεις τωνστρατευµάτων, να δείξει φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο, να µπειάµεσα στο∆ιαδίκτυοκαι να κατεβάσειό,τι πληροφορίες θελήσουνοι µαθητές. Αυτόγίνεται σχεδόν σεόλα ταµαθήµατα, τη Φυσική,τα Μαθηµατικά,τη Χηµεία»,λέει στα«ΝΕΑ» οκαθηγητής Πληροφορικής και υποψήφιος διδάκτορας στο Πολυτεχνείο Κρήτης Μιχάλης Κουνελάκης.

ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΙ∆ΙΚΟΤΗΤΑ του γυµνασίου, από τα φιλολογικά µαθήµατα µέχρι τη Φυσική Αγωγή, υπάρχει συγκεκριµένο λογισµικό για κάθεµάθηµα από το υπουργείο Παιδείας, τοοποίο θαµπορούν να το αξιοποιήσουν οι καθηγητές. Παράλληλα εκπαιδευτικός και µαθητές θα µπορούν να αξιοποιούν το ∆ιαδίκτυο και να αναζητούν κάθε είδους πληροφορία. Αυτή τη στιγµή στο Γυµνάσιο Σούδας, όπως σηµειώνει ο κ. Κουνελάκης, «έχουµε περάσει σε µια πρώτη ενηµέρωση του τι θα συµβεί. Οι καθηγητές περιµένουν µε ανυποµονησία την πλήρη εφαρµογή του προγράµµατος. Εξυπηρετεί πάρα πολύ και τον ίδιο τον καθηγητή. Κάνει το µάθηµα και την προσέγγιση στον µαθητή πιο εύκολη. Ο καθηγητής πλέον δεν είναι “αναγκασµένος” να γράψει σε έναν πίνακα, να σβήσεικαι να ξαναγράψει. Θα µπορεί να δουλεύει πάνω στον διαδραστικό πίνακα, να αποθηκεύει ό,τι έγραψε και να το δίνειµε CD στουςµαθητές για το σπίτι, µε περισσότερη εικόνα, πίνακες, video, να διαφοροποιεί τον µέχρι σήµερα στατικό τρόπο µαθήµατος. Από έρευνες που έχουν γίνει από την εφαρµογή των πινάκων σε άλλες χώρες, φαίνεται η µεγάλη βοήθεια που προσφέρει στους µαθητές».

Για κάθε µάθηµα υπάρχει συγκεκριµένο λογισµικό από το υπουργείο Παιδείας

«ΠΙΛΟΤΟΣ» ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΣΟΥ∆ΑΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Από τα πρώτα σχολεία στην Ελλάδα που περνούν στους διαδραστικούς πίνακες διδασκαλίας, χάρη στους οποίους οι µαθητές µπορούν να δουν χάρτες και πίνακες µε τις µάχες και τις κινήσεις των στρατευµάτων, φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο


Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί και για τις συγχωνεύσεις σχολείων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Αντιδρούν στον «Καλλικράτη» των σχολείωνοι εκπαιδευτικοίκαι σχεδιάζουν κινητοποιήσεις για να εµποδίσουντις εκτεταµένες συγχωνεύσεις που προανήγγειλε το υπουργείο Παιδείας. ∆άσκαλοι και καθηγητές αποφάσισαν τρίωρη στάση εργασίας την ερχόµενη Τετάρτη και συγκέντρωση διαµαρτυρίας στο υπουργείο.

Πάντως η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου επανέλαβε τις διαβεβαιώσεις ότι ο νέος σχολικός χάρτης της χώρας θα σχεδιαστεί κατ’ αρχήν µε παιδαγωγικά κριτήρια: «Προφανώς, στα µικρά νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές όπου υπάρχουν λίγα παιδιά, θα παραµείνουν τα ολιγοθέσια δηµοτικά σχολεία. Οταν, όµως, για παράδειγµα τα χωριά είναι σε κοντινή απόσταση, λιγότερο από δέκα λεπτά, είναι κρίµα να υπάρχουν παιδιά που παρακολουθούν πρώτα τη ∆’ και µετά τη Γ’ δηµοτικού ή παιδιά που κάνουν δώδεκα ώρες µάθηµα και όχι εικοσιτέσσερις», είπε χαρακτηριστικά.

Ηυπουργός Παιδείας Αννα ∆ιαµαντοπούλου προσδιόρισε για πρώτη φορά τον Μάρτιο ως πιθανότερο µήνα κατάθεσης του νοµοσχεδίου για τη µεταρρύθµιση στα πανεπιστήµια και ΤΕΙ, εκτιµώντας ότι ο Φεβρουάριος θα αφιερωθεί στον διάλογο µε τα πανεπιστήµια, τα οποία κάλεσε να συνεισφέρουν συγκεκριµένες προτάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου