Πέμπτη 27 Μαΐου 2010
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ
Δύσκολη εποχή
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑ
"Η κατάσταση είναι δύσκολη και για μας τους επαγγελματίες που δουλεύουμε περισσότερο με τον τουρισμό. Επιβάλλεται να αλλάξουν πολλά πράγματα για να συνεχίσουμε να διατηρούμε τα καταστήματα μας" δηλώνουν στα "Χ.Ν." καταστηματάρχες της πόλης. Η κρίση στον τουρισμό πλήττει κυρίως τους μικρομεσαίους επαγγελματίες όπως φαίνεται και από τον κόσμο που καθημερινά μπαίνει στα καταστήματα τους. Οι ίδιοι οι επαγγελματίες εμφανίζονται ιδιαίτερα προβληματισμένοι από την κίνηση, και το ίδιο συμβαίνει και για τομείς όπου παλιότερα είχαν υψηλά ποσοστά κέρδους.
"Η κατάσταση είναι αντικειμενικά δύσκολη. Προσωπικά πιστεύω ότι τα πάγια έξοδα της κάθε επιχείρησης θα πρέπει να μειωθούν. Είτε αυτό λέγετε ενοίκιο, είτε ΤΕΒΕ, είτε ΔΕΗ. Διαφορετικά δεν μπορεί να γίνει κάτι ουσιαστικό να μειωθούν δηλαδή οι τιμές των προϊόντων μας έτσι ώστε να γίνουμε πιο ελκυστικοί στον τουρίστα" δηλώνει ο Μιχάλης Κασιμάτης, ιδιοκτήτης κάβας ποτών και άλλων παραδοσιακών προϊόντων στα Στιβανάδικα. Στη μισή ώρα που μείναμε στο κατάστημα του κόσμος μπήκε μέσα πολύς, ωστόσο από αγορές...λίγα πράγματα. "Μας λένε μην κάνετε αυξήσεις, ναι να μην κάνουμε, αλλά όταν η αύξηση του φόρου στα ποτά είναι τεράστια, τι θα κάνεις δεν θα της βάλει στην τιμή του προϊόντος" εξηγεί ο Μιχάλης δείχνοντας μας μερικά ποτά και τις τιμές τους. Την αύξηση του ΦΠΑ δεν την πέρασε στα προϊόντα του, προσπαθεί όπως λέει να κρατήσει σταθερές τις τιμές σε όλα τα είδη που πουλάει αλλά "εμείς είμαστε ο τελευταίος τροχός της άμαξας."
ΚΟΣΜΗΜΑ
Για χρόνια οι τουρίστες επέλεγαν την Ελλάδα για την αγορά των κοσμημάτων τους εκμεταλευόμενοι τη διαφορά του συναλλάγματος και τις καλύτερες τιμές που έβρισκαν πάντα εδώ. Ωστόσο αυτό τελευταία έχει αλλάξει. Ο κ. Δημήτρης Στρατινάκης που από το 1985 δραστηριοποιείται στην εμπορία κοσμημάτων δηλώνει ιδιαίτερα ανήσυχος. "Τα πράγματα δεν πάνε καλά, η πολιτική και οικονομική αστάθεια σε όλο τον κόσμο, τα επεισόδια που έγιναν στη χώρα μας έχουν επηρεάσει την εισροή τουρισμού ακόμα και στην Κρήτη. Για το δικό μας προϊόν δεν υπάρχει κόσμος που να αγοράζει χρυσά κοσμήματα έχουν ρίξει την προσοχή τους στα φο μπιζού και στα φτηνά είδη. Η κίνηση μου είναι μειωμένη κατά 70%" σημειώνει. Πλέον και οι ξένοι τουρίστες επηρεασμένοι από την δύσκολη οικονομική κατάσταση στη χώρα τους είναι ιδιαίτερα "σφιχτοί" και λίγες φορές ψωνίζουν πέραν των αναγκαίων. "Η κρίση προκάλεσε αύξηση του χρυσού, έχει πάει τέσσερις φορές πάνω η ουγγιά. Προσπαθώ να κρατήσω στα ίδια επίπεδα και για να κρατήσω τους πελάτες μου αλλά και αυτό είναι δύσκολο, ειδικά όταν το κόστος λειτουργίας παραμένει υψηλό. Και δεν μας φτάνουν όλα τα άλλα έχουμε και πολύ μεγάλη ανασφάλεια ειδικά στον τομέα μας, οι ληστείες έχουν γίνει καθημερινότητα" εξηγεί ο κ. Στρατινάκης.
ΛΑΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα είδη λαικής τέχνης και παράδοσης, στα σουβενίρ που αγοράζουν πολλοί Ελληνες και ξένοι τουρίστες. Ένα από αυτά για τα Χανια είναι και το παραδοσιακό Κρητικό μαχαίρι. "Δεν έχουμε άλλη διέξοδο από το να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε τις τιμές προσιτές για όλους" υπογραμμίζει ο Γιώργος Σκαλιδάκης, ιδιοκτήτης καταστήματος κοντά στο παλιό λιμάνι. Η οικογενειακή επιχείρηση λειτουργεί εδώ και πολλές δεκαετίες παράγοντας και πουλώντας Κρητικά μαχαίρια, ένα ενθύμιο που πολλοί θέλουν να έχουν από τις διακοπές τους. "Aν και οι τιμές είναι σχεδόν φίξ πάνω στην πώληση κάνουμε διευκολύνσεις τόσο στον Ελληνα όσο και στον ξένο τουρίστα" αναφέρει ο νεαρός επαγγελματίας, που εκτιμά πως όλοι οι φορείς των Χανίων θα πρέπει να επαναδραστηριοποιηθούν σε μια προσπάθεια περαιτέρω ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής (φυσικό περιβάλλον, μνημεία κα.)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου