Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010

EEEEK


ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Παιδιά της Τέχνης
Γιώργος Κώνστας | 26.04.2010

Με το πινέλο ανοίγουν την καρδιά τους, με τις κατασκευές τους φανερώνουν συναισθήματα, με το σύνολο των δημιουργών τους ξεδιπλώνουν το ιδιαίτερο και ξεχωριστό τους ταλέντο.
Τα παιδιά του Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χανίων μας έδειξαν ένα κομμάτι των πολλών δυνατοτήτων τους στις Εικαστικές Τέχνες, μέσα από το καλλιτεχνικό εργαστήρι του σχολείου τους. Μια επίσκεψη στον χώρο του εργαστηρίου αρκεί για να σε γεμίσει αισιοδοξία. Είτε ζωγραφίζοντας με νερομπογιές, λαδοπαστέλ, πινέλα είτε κάνοντας κολάζ και μικρογλυπτική, τα παιδιά εντυπωσιάζουν με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
“Πολλές από τις εργασίες είναι ομαδικές, το ένα παιδί βοηθάει το άλλο, συνεργάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται”, μας εξηγεί η κα Σοφία Κουράκη, καλλιτεχνικός και υπεύθυνη του εργαστηρίου μαζί με τη φιλόλογο κα Βάσω Μπουλάκη. Με πολλή επιμέλεια μια ομάδα παιδιών δουλεύει ζωγραφίζοντας. Σηκώνουν το κεφάλι μόνο για να ζητήσουν μια συμβουλή από τους εκπαιδευτικούς ή για να πάρουν κάποιο χρώμα. Η παρουσία μας ξεκλέβει για λίγο την προσοχή τους”. Τα παιδια αντιλαμβάνονται τη δουλειά που γίνεται εδώ όπως ακριβώς τους τη δίνεις. Εμείς προσπαθούμε να συνδυάσουμε το μάθημα και το παιχνίδι”, σημειώνει η κα Κουράκη, ενώ η κα Μπουλάκη συμπληρώνει πως “δεν είναι τυχαίο ότι τα παιδιά έρχονται στην τάξη πριν μπούμε εμείς, μας ρωτάνε κάθε μέρα πότε έχουμε μάθημα”. Κάθε τμήμα απασχολείται 4 ώρες στο εργαστήριο, εκτός από ένα που έχει 5 ώρες.
ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Η καλλιτεχνική απασχόληση λειτουργεί θεραπευτικά για τα παιδιά του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και αυτό είναι κάτι που διαπιστώνουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί. τους. “Μέσα από τα έργα τους εκφράζουν συναισθήματα, το βλέπεις από τα χρώματα που χρησιμοποιούν, από τις πινελιές που κάνουν. Τα βοηθάει να αποφορτιστούν, τη χαρά τους, τη λύπη τους θα τη βγάλουν με αυτόν τον τρόπο”, υπογραμμίζει η κα Κουράκη, ενώ η κα Μπουλάκη συμπληρώνει πως “τα παιδιά μας δεν μπορούν να αποφορτιστούν με τον λόγο εξαιτίας των προβλημάτων τους αλλά μέσα από τη δημιουργία. Τα παιδιά εδώ ηρεμούν, μπορεί να υπάρχουν εντάσεις έξω όταν βρίσκονται στην αυλή αλλά εδώ μέσα ησυχάζουν, μέσα από τη ζωγραφική, τις κατασκευές”.
ΑΝΑΓΚΕΣ
Το εργαστήρι έχει την ανάγκη περαιτέρω εμπλουτισμού του με εξοπλισμό και χώρους. “Θα ήταν πολύ καλό να είχαμε ένα καμίνι ώστε να μπορούσαμε να δουλεύουμε περισσότερο με τον πυλό, να φτιάχνουμε κεραμικά. Θα βοηθούσε πολύ τα παιδιά. Οπως επίσης θέλουμε και περισσότερο χώρο για να αποθηκεύουμε τις δημιουργίες μας”, αναφέρει η κα Κουράκη, σημειώνοντας τη σημασία της αξιοποίησης περισσότερων εκπαιδευτικών με ειδίκευση τα καλλιτεχνικά στην ειδική εκπαίδευση.
EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Ενα μεγάλο ζήτημα είναι η επόμενη ημέρα της αποφοίτησης των παιδιών από το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Εχουν αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να βρουν κάποια εργασία αρκεί κάποιος να τους εμπιστευτεί. “Πραγματικά πιστεύουμε στα παιδιά μας. Αρκετά από αυτά έχουν δυνατότητες να εργαστούν, αρκεί βέβαια να υπάρχει και ενδιαφέρον και από τους επαγγελματίες”, επισημαίνει η κα Κουράκη. “Το ίδιο το σύνδρομο από το οποίο πάσχουν τα παιδιά βοηθάει πολύ. Η επαναλαμβανόμενη κίνηση πάνω σε ένα βάζο, μπορεί να είναι βαρετή από κάποιο σημείο και μετά για τον οποιονδήποτε για τα παιδιά μας όμως είναι μια πολύ καλή απασχόληση”, σημειώνει η κα Μπουλάκη
Για τα παιδιά η επαγγελματική αποκατάσταση είναι ακόμα πολύ μακριά. Ίσως να μην υπάρχει καν στο μυαλό τους. Το χαμόγελο και η ικανοποιηση πάνω από τα έργα τους αποτελεί ίσως την καλύτερη ανταμοιβή για αυτά... και για μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου