Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011
ΓΑΥΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΓΑΥΔΟ
Αναζήτηση λύσης
20-01-2011
Aπό μια... κλωστή κρέμεται και φέτος η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Γαύδου με την Κρήτη καθώς τα προβλήματα, που έχουν προκληθεί, είναι δύσκολο να αντιμετωπισθούν χωρίς πολιτική βούληση.
Σε χθεσινή συνάντηση στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων φάνηκε ξεκάθαρα πως πέρα από τα τεχνικά ζητήματα (ανάγκη για εκβαθύνσεις τόσο στα λιμάνια της Χώρας Σφακίων όσο και της Γαύδου) τίθενται και ζητήματα, τα οποία αφορούν την εξαίρεση της γραμμής από την αυστηρή νομοθεσία, που δεν επιτρέπει τη μεταφορά επιβατών με πλοία, τα οποία δεν διαθέτουν δύο πυθμένες και δεν είναι κλειστού τύπου.
Ειδικότερα η σύσκεψη αποφάσισε:
1. Να ξεκινήσει τις διαδικασίες το Λιμενικό Ταμείο Χανίων, ώστε να γίνουν οι εργασίες εκβάθυνσης στα λιμάνια της Γαύδου και της Χώρας Σφακίων καθώς και η επέκταση της προβλήτας στο δεύτερο. Αυτές οι εργασίες είναι απαραίτητες προκειμένου να προσεγγίζει το νησί το νέο πλοίο 'Σφακιά 1' της ΑΝΕΝΔΥΚ, που πληροί όλες τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας, ωστόσο, δεν μπορεί να περάσει από τις εισόδους των δύο λιμανιών λόγω βυθίσματος. Τα χρονοδιαγράμματα (εγκρίσεις, εύρεση πόρων κ.λπ.) δείχνουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει φέτος και ο στόχος είναι για το 2012, τόνισαν ο πρόεδρος του Λ.Τ. κ. Πρωιμάκης και η διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών κα Σκουμπάκη.
2. Οι φορείς της Περιφέρειας και ο Δήμος θα ζητήσουν την εξαίρεση της γραμμής από τη νομοθεσία ασφαλείας, έτσι ώστε τα πλοία ανοιχτού τύπου να μπορούν να εξυπηρετούν το νησί, ειδικά τη θερινή περίοδο, που η τουριστική κίνηση μεγαλώνει (15 Ιουνίου - 15 Σεπτεμβρίου). Στη σύσκεψη τονίσθηκε πως η εξαίρεση είναι δύσκολη καθώς, αν γίνει θα εγείρουν ανάλογες αξιώσεις και άλλα νησιά, ωστόσο, ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ, κ. Μπραουδάκης, επεσήμανε πως το ζήτημα είναι πολιτικό και ο υπουργός Ναυτιλίας μπορεί να το αποδεχθεί.
3. Αμεσα γι’ αυτό το καλοκαίρι οι φορείς θα ζητήσουν την επιδότηση του πλοίου 'Δασκαλογιάννης' της ΑΝΕΝΔΥΚ, ώστε να μεταφέρει οχήματα καθώς και ενός ακόμα πλοίου, που παράλληλα θα μεταφέρει επιβάτες. Η ΑΝΕΝΔΥΚ πρότεινε το πλοίο της 'Neptune', κάτι που, όμως, δεν βρίσκει σύμφωνους τους Γαυδιώτες, που τόνισαν πως είναι μικρό και δεν καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες του νησιού, ειδικά τους τουριστικούς μήνες. Η Περιφέρεια θα θέσει το ζήτημα στην κυβέρνηση και θα ζητήσει τη μεσολάβησή της προκειμένου να βρεθεί κατάλληλο επιβατηγό πλοίο.
Πρόβλημα υπάρχει και με τον νηογνώμονα, που πιστοποιεί τα πλοία της ΑΝΕΝΔΥΚ, ωστόσο, εκτιμάται ότι και αυτό το ζήτημα θα ξεπεραστεί.
'Εκρινα σκόπιμο να ξεκινήσουμε από νωρίς φέτος τη συζήτηση, διότι δεν μπορούμε να αφήσουμε ένα τόσο ζωτικό και μεγάλο θέμα έτσι, να ξαναμείνει το νησί χωρίς συγκοινωνία, χωρίς επικοινωνία', σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, κ. Α. Βουλγαράκης, ο οποίος και προήδρευσε στη σύσκεψη. Σε ερώτηση για το αν η Περιφέρεια διερευνά τη δυνατότητα αγοράς πλοίου, όπως έκανε η Νομαρχία Δωδεκάνησου για τα μικρά της νησιά, ο κ. Βουλγαράκης απάντησε πως 'θα εξετάσουμε όλες τις δυνατότητες αρκεί να βρούμε μια λύση πολύ νωρίς για το νησί'.
Από πλευράς των Γαυδιωτών ο δήμαρχος, κ. Στρατής Λαμπάκης, αφού τόνισε την ανάγκη να γίνουν τα βελτιωτικά έργα στα δύο λιμάνια, ζήτησε για φέτος το καλοκαίρι 'να βρεθεί RO-RO επιβατικό, που να μπορεί να δεχθεί 150 - 200 άτομα το λιγότερο, επειδή οι ανάγκες είναι μεγάλες τη θερινή περίοδο. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό να έχουμε ένα οχηματαγωγό και ένα σκάφος επιβατικό'. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ, κ. Μπραουδάκης, επέμεινε στην ανάγκη να υπάρξει εξαίρεση της γραμμής από τη νομοθεσία και τόνισε πως η εταιρεία δεν μπορεί να διαθέσει όλα της τα πλοία για την εξυπηρέτηση της Γαύδου καθώς κινδυνεύει με μεγάλη οικονομική ζημιά.
Στη σύσκεψη πήραν μέρος ο αντιδήμαρχος Σφακίων κ. Πρωτοπαπαδάκης, ο αντιδήμαρχος Γαύδου, υπηρεσιακοί παράγοντες κ.ά.
Διαμάχη ΑΝΕΝΔΥΚ
- Λιμενικού Ταμείο
Λιμενικό Ταμείο Χανίων και ΑΝΕΝΔΥΚ αντάλλαξαν βέλη στη διάρκεια της σύσκεψης. Από πλευράς ΑΝΕΝΔΥΚ επισημάνθηκε πως τα τεχνικά στοιχεία που τους είχαν δοθεί για τα βάθη στα δύο λιμάνια έδειχναν 5 μέτρα έτσι και η εταιρεία πήρε το 'Σφακιά 1' με βάθος 4,80 μ. Ωστόσο, στις εισόδους των δύο λιμανιών το βάθος είναι 4 μ., με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο πλοίο, που πληροί όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις, να μην μπορεί να εξυπηρετήσει τη γραμμή.
Από το Λιμενικό Ταμείο και τη διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών, κα Σκουμπάκη, υπήρξε έντονη αντίδραση και αναφέρθηκε πως στην εταιρεία είχαν δοθεί όλα τα τεχνικά στοιχεία των λιμανιών και ότι είναι σε θέση να φιλοξενήσει πλοία μικρού και μεσαίου τύπου, ωστόσο, η ΑΝΕΝΔΥΚ τα αγνόησε και αγόρασε σκάφος που δεν μπορεί να δέσει σε Γαύδο και Σφακιά.
Δρομολόγια
από Παλαιόχωρα
Το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο το εκτελούσαν τα πλοία «Σαμαριά» και «Δασκαλογιάννης» αλλά σταμάτησε λόγω των νέων κανόνων ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τώρα, δρομολόγιο προς τη Γαύδο εκτελείται μόνο δύο φορές την εβδομάδα από το λιμάνι της Παλαιόχωρας, κάθε Δευτέρα και Τετάρτη, με το πλοίο 'Σοφία Π'.
Συνάντηση
στην Αθήνα
Ο δήμαρχος Γαύδου, Στρατής Λαμπάκης, μας είπε χθες ότι κανονίστηκε την ερχόμενη Τρίτη 25 Ιανουαρίου συνάντηση στο αρμόδιο Υπουργείο για εξεύρεση λύσης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου