Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011
ΓΑΥΔΟΣ ΑΝΕΝΔΥΚ
ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΥΔΟ
Εξαίρεση από τον νόμο ζητά η ΑΝΕΝΔΥΚ
08-01-2011
'Η εξαίρεση της Γαύδου από τη νομοθεσία, που βάζει σκληρούς όρους για τα πλοία που δρομολογούνται στο ανοιχτό πέλαγος, είναι η μοναδική λύση για να αποκτήσει το νησί ακτοπλοϊκή γραμμή'.
Αυτό σημείωσε μιλώντας στα 'Χ.Ν.' ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΝΔΥΚ, κ. Γιάννης Μπραουδάκης, κληθείς να σχολιάσει τη συνεχιζόμενη απομόνωση του ακριτικού νησιού.
Οπως επεσήμανε ο κ. Μπραουδάκης η ΑΝΕΝΔΥΚ θα συμμετέχει στον επαναληπτικό διαγωνισμό, που θα γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με δύο πλοία (ένα για επιβάτες και ένα για Ι.Χ.) παράλληλα, όμως, τόνισε πως το νέο σκάφος της εταιρείας 'Σφακιά', που βρίσκεται στο λιμάνι της Σούδας για μετασκευές, δεν θα μπορέσει να αξιοποιηθεί, αφού απαιτούνται εκβαθύνσεις στις εισόδους των λιμανιών της Γαύδου και της Χώρας Σφακίων.
'Για μας η λύση είναι η εξαίρεση. Αν έχουν θάρρος να πάρουν την πολιτική απόφαση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Το έχουμε ψάξει και η ευρωπαϊκή οδηγία είναι ξεκάθαρη. Λέει ότι ο υπουργός Ναυτιλίας με δική του απόφαση για ιδιαίτερες περιπτώσεις μπορεί να εξαιρέσει μια περιοχή από τη νομοθεσία', αναφέρει ο κ. Μπραουδάκης, ο οποίος υποστηρίζει πως οι απαιτήσεις της νομοθεσίας για διπύθμενα σκάφη 'είναι υπερβολικές και δεν είναι συμφέρουσες. Να δώσουμε 1 εκατ. ευρώ να κάνουμε διπύθμενα τα σκάφη για μια επιδότηση 3.000 ευρώ το δρομολόγιο τον χειμώνα; Για μένα όλα αυτά δεν είναι παρά μια καλοστημένη επιχείρηση για να οικονομάνε αυτοί που φτιάχνουν αυτά τα συστήματα ασφαλείας. Μέχρι τώρα δεν είχαμε ποτέ κανένα πρόβλημα στα δρομολόγια και με την εξέλιξη των συστημάτων πρόγνωσης καιρού ξέρουμε 24 ώρες πριν τις μετεωρολογικές συνθήκες και δεν πραγματοποιούμε το δρομολόγιο'.
Ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ τονίζει, επίσης, πως απαιτούνται μια σειρά από συμπληρωματικές εργασίες, εκβαθύνσεις στις εισόδους των λιμανιών της Γαύδου και της Χώρας Σφακίων.
'Κάναμε βυθομετρήσεις μέσα στα λιμάνια και το βάθος είναι 5 μέτρα που είναι μια χαρά. Ομως στις εισόδους το βάθος είναι 4 μέτρα. Το νέο σκάφος δεν θα μπορεί να μπει εκεί και απαιτείται η εκβάθυνσή τους. Διαφορετικά δεν μπορεί να εισέλθει μεγάλο πλοίο', τονίζει.
Αυτή τη στιγμή το νησί εξυπηρετείται δύο φορές την εβδομάδα, που, ωστόσο, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του νησιού. Τα σκάφη αυτά είναι μικρά και δεν μπορούν να ταξιδέψουν με καιρούς άνω των 6 μποφόρ με αποτέλεσμα το νησί να μένει πολύ συχνά χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Γ.ΚΩΝ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου