Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012


ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Ελπίδες για τον Νότιο Οδικό Αξονα
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 11-02-2012

Ελπίδες, για να προχωρήσει ο Νότιος Οδικός Αξονας Κρήτης από την περιοχή της Κισάμου, φέρνει η εκπόνηση δύο μελετών για τις οποίες ασκείται πίεση προκειμένου να είναι έτοιμες άμεσα ώστε να ενταχθούν στο Ε.Σ.Π.Α. Τα τμήματα Πλάτανος - Σφηνάρι και Ελος - Σημαντηριανά είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση και η βελτίωση του οδικού δικτύου σε αυτά τα σημεία θεωρείται απαραίτητη.
Κάτοικοι των περιοχών αυτών μιλούν για έναν δρόμο ιδιαίτερα επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια που απαιτεί βελτιώσεις και συντήρηση.
'Αυτή τη στιγμή εκπονούνται δύο μελέτες για τον Ν.Ο.Α.Κ. στην περιοχή της Κισάμου, η χρηματοδότηση των οποίων είχε ξεκινήσει από το Γ’ Κ.Π.Σ. Μιλάμε για το Πλάτανος - Σφηνάρι και το Ελος - Σημαντηριανά με παράκαμψη τα Πλοκαμιανά. Αυτές οι μελέτες μπορούν να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο Ε.Σ.Π.Α. Εκπονούνται από μελετητικά γραφεία υπό την επίβλεψη των Τεχνικών Υπηρεσιών. Υπάρχει μια πίεση ώστε να ολοκληρωθούν άμεσα για να ενταχθούν στο Ε.Σ.Π.Α.', δηλώνει ο κ. Νεκτάριος Κουμάκης, αντιδήμαρχος Κισάμου, υπεύθυνος για τα τεχνικά έργα.
Η ολοκλήρωση των μελετών αυτών αφορά ουσιαστικά τις πρώτες μελέτες που έγιναν στη Δυτική Κρήτη που έχουν να κάνουν με τον Ν.Ο.Α.Κ. 'Ουσιαστικά το Πλάτανος - Σφηνάρι είναι η αρχή του Ν.Ο.Α.Κ. Η μελέτη προβλέπει νέα χάραξη του δρόμου. Η θέση της Δημοτικής Αρχής είναι ότι ο Ν.Ο.Α.Κ. ξεκινά από το λιμάνι Κισάμου και συνεχίζει προς νότια και νοτιοανατολικά. Δεν ξεκινά από τη μέση. Είναι μια ξεκάθαρη προεκλογική μας δέσμευση. Μακάρι να γίνει σε όλο το μήκος του, αλλά πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή', λέει ο κ. Κουμάκης.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ
Για τους 159 κατοίκους του Σφηναρίου ο κάθετος οδικός άξονας που οδηγεί από το Καστέλι μέχρι το Λαφονήσι αποτελεί βασική υποδομή. 'Αν ο δρόμος ήταν επαρκής, θα μπορούσε να μειώσει τον χρόνο προσέγγισης του χωριού μας, αλλά και του Λαφονησίου. Αλλά πάνω από όλα είναι σημαντικό να γίνουν βελτιώσεις στον δρόμο για λόγους ασφάλειας. Κινδυνεύει η ζωή σου. Είναι απαράδεκτο οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να πληρώνουν και τέλη κυκλοφορίας για έναν δρόμο στον οποίο βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους', δηλώνει ο κ. Βασίλης Θεοδωράκης, τοπικός σύμβουλος Σφηναρίου.
Οι ντόπιοι γνωρίζουν την κατάσταση του οδικού δικτύου. Οι χιλιάδες, όμως, ξένοι που περνάνε από την περιοχή το καλοκαίρι; 'Οσοι έχουν κάποιο χιούμορ τον χαρακτηρίζουν ως... ενδιαφέροντα, όσοι δεν έχουν ρωτάνε πώς θα γυρίσω Χανιά από άλλο δρόμο', λέει ο κ. Θεοδωράκης, για έναν δρόμο που κατασκευάστηκε το 1964 με το 'σκαπέτι' των κατοίκων καθώς απουσίαζαν τα τεχνικά μέσα. Η ασφαλτόστρωσή του έγινε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και το 2008 έγιναν κάποιες διαπλατύνσεις σε στροφές από εταιρεία που ήθελε να περάσει τους πυλώνες για το αιολικό πάρκο της και συμπληρωματικά η Νομαρχία Χανίων τοποθέτησε κάποιες μπάρες.
'Ξέρουμε ότι τα οικονομικά του κράτους είναι περιορισμένα, αν δεν υπάρχει νέα χάραξη ας γίνουν κάποιες βελτιώσεις για λόγους ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, να διαπλατυνθεί, να μπουν παντού μπάρες, να γίνει καλή συντήρηση έτσι ώστε να καλύπτεται η μετακίνηση, δεν είναι κάτι παράλογο', καταλήγει ο τοπικός σύμβουλος. Αυτές τις ημέρες θα πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης του δρόμου στην περιοχή από τον Δήμο Κισάμου, ενώ παράλληλα, όπως εξηγεί ο κ. Κουμάκης, με την ένταξη του κάθετου δρόμου Καλουδιανά - Τοπόλια στο Ε.Σ.Π.Α., τη δρομολόγηση της παράκαμψης Τοπολίων και τη δέσμευση του αντιπεριφερειάρχη ότι θα προχωρήσει τις απαλλοτριώσεις, τη δημοπράτηση ένα μέρος του τμήματος Μύλοι - Ελος δημιουργούνται οι συνθήκες για μια ουσιαστική βελτίωση του οδικού δικτύου της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου