Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Αυξημένη τουριστική κίνηση και στην ενδοχώρα του ν. Χανίων

Αλλά και μειωμένη κατανάλωση από τους επισκέπτες

Τα “Χ.Ν.” καταγράφουν την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης σε Σέλινο, Πλατανιά, Αποκόρωνα, Κίσαμο, Σφακιά και Γαύδο
Πληρότητες, αυξημένη κίνηση αλλά παράλληλα και μειωμένη κατανάλωση καταγράφεται στο σύνολο σχεδόν των Δήμων των Χανίων αυτήν την εποχή. Oι υπεύθυνοι τουρισμού σε κάθε Δήμο μιλούν στα “Χ.Ν.” για την επισκεψιμότητα αλλά και τα ζητήματα υποδομών που έχουν να κάνουν με τον τριτογενή τομέα των υπηρεσιών. Η παρουσία Ελλήνων και ξένων τουριστών, το κυκλοφοριακό, τα ζητήματα που αφορούν την εξυπηρέτηση των επισκεπτών είναι ανάμεσα στα θέματα για τα οποία ανοίγουμε συζήτηση.
ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ
«Προορισμός και για Eλληνες»
«Το ιδιαίτερο για φέτος είναι ότι έχουμε πάρα πολλούς Έλληνες επισκέπτες δηλαδή εσωτερικό τουρισμό» δηλώνει ο κ. Πέτρος Μαρινάκης, υπεύθυνος τουρισμού στον Δήμο Πλατανιά. Η ποσοτική αύξηση πάντως δεν συμβαδίζει και με την οικονομική. «Αύξηση ποσοτική υπάρχει, δεν υπάρχει όμως ποιοτική και το θέμα δεν αφορά μόνο τους Ελληνες αλλά και τους ξένους επισκέπτες που έχουν μειωμένο budget σε σύγκριση με το παρελθόν. Πρέπει να πούμε βέβαια πως πολλές φορές το προϊόν διαμορφώνει και τον επισκέπτη. Παραπονούμαστε για τι μικρή αγοραστική δύναμη των επισκεπτών μας αλλά και εμείς τι κάνουμε ως επαγγελματίες, ως φορείς, ως πολιτεία για να προσελκύσουμε τον ποιοτικό πελάτη; Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να το δούμε σοβαρά και να μελετήσουμε πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Παραμένουμε ένας ασφαλής προορισμός και αυτό είναι πολύ σημαντικό αλλά οφείλουμε να κάνουμε μεγαλύτερες προσπάθειες να συγκεντρώσουμε εμπειρικούς τουρίστες που να μην μένουν μόνο μέσα στα ξενοδοχεία, να θέλουν να καταναλώσουν τοπικά προϊόντα και να δουν την ενδοχώρα, ώστε να υπάρξει διάχυση του χρήματος και οφέλη όσο το δυνατόν για περισσότερους» τονίζει ο κ. Μαρινάκης. Αναφορικά με τα προβλήματα της περιοχής, αυτό του κυκλοφοριακού συνεχίζει να ταλανίζει ειδικά τον οικισμό του Πλατανιά. «Υπάρχουν προβλήματα τα πρωινά και τα Σαββατοκύριακα όταν γίνεται η αλλαγή των γκρουπ όμως σε ένα βαθμό έχει βελτιωθεί η κατάσταση με τη συνδρομή και του Δήμου και των επιχειρηματιών» καταλήγει ο κ. Μαρινάκης.
ΣΕΛΙΝΟ
«Κόσμος και τον Οκτώβρη»
Το αδιαχώρητο επικρατεί στις τουριστικές περιοχές του Σελίνου (Παλαιόχωρα, Λαφονήσι και Σούγια). «Φέτος ξεκίνησε η σεζόν λίγο αργά, όμως στα μέσα του Ιουλίου είχαμε μια απότομη αύξηση που συνεχίζεται και τώρα. Οι πληρότητες είναι πολύ καλές και θα συνεχιστούν και τον Σεπτέμβριο όπου ο καιρός είναι πάντα πολύ καλός στη νότια Κρήτη αλλά και τον Οκτώβριο τα στοιχεία δείχνουν ότι θα πάμε πολύ καλά» μας δηλώνει ο κ. Πολύδωρος Μαρκουλάκης, εντεταλμένος δημοτ. σύμβουλος για τον τουρισμό του Δήμου Καντάνου – Σελίνου. Το ζήτημα που απασχολεί τους επαγγελματίες της περιοχής παρά τη μεγάλη κίνηση είναι η μειωμένη κατανάλωση. Χαρακτηριστικά ο κ. Μαρκουλάκης σημειώνει πως «οι πελάτες δεν καταναλώνουν όπως παλιότερα. Αυτό ισχύει για τους Έλληνες όμως ισχύει και για τους ξένους αφού η κρίση είναι και στις χώρες τους. Ναι μεν κάνουν διακοπές, έρχονται στα μέρη μας αλλά είναι συγκρατημένοι σε σύγκριση πάντα με το παρελθόν». Αυτές τις ημέρες τόσο στο Λαφονήσι επικρατεί το αδιαχώρητο, στη Σούγια επίσης η κίνηση είναι αυξημένη, ενώ και η Παλιόχωρα παρουσιάζει υψηλή πληρότητα. «Πιστεύω ότι ως Δήμος κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε. Και πέρυσι και φέτος βελτιώσαμε πολύ την εικόνα των παραλιών μας, σε καθαριότητα, οργάνωση της παραλίας θέσεις στάθμευσης, πρόσβαση ΑμΕΑ. Αυτό θα συνεχιστεί και τους χρόνου. Τέλος για την προβολή του Δήμου προσπαθούμε να δούμε πώς θα καταφέρουμε σε συνεργασία με άλλους φορείς να την ενισχύσουμε» καταλήγει ο κ. Μαρκουλάκης.
ΑΠΟΚΟΡΩΝΑΣ 
«Αύξηση κόσμου – μειωμένοι τζίροι»
Προορισμός τόσο για ξένους όσο και Ελληνες αποτελεί ο Δήμος Αποκορώνου. Τόσο στην Αλμυρίδα, όσο και στις Καλύβες, στη Γεωργιούπολη αλλά και στην ενδοχώρα οι επισκέπτες και φέτος ήταν πολλοί. «Ο απολογισμός είναι θετικός αν και είχαμε ένα πολύ μέτριο ξεκίνημα πριν τον Μάιο, η κίνηση αυξήθηκε και θεωρώ ότι θα κλείσουμε με θετικό πρόσημο 10%. Βέβαια οι επαγγελματίες παραπονιούνται για μείωση του τζίρου τους και αυτό είναι αλήθεια. Κόσμος υπάρχει όμως είναι πολύ συγκρατημένος. Και οι Ελληνες αλλά βλέπουμε ότι και οι ξένοι είναι “παγωμένοι” αρκετά στις αγορές» αναφέρει ο κ. Γιάννης Αποστολάκης, υπεύθυνος τουρισμού για τον Δήμο Αποκορώνου. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος ο Δήμος προχωράει μελέτες για καταδυτικό πάρκο, για τη διάβρωση των ακτών ειδικά για τη Γεωργιούπολη, για τις μαρίνες Καλυβών και Γεωργιούπολης και την οριοθέτηση των ρεμάτων Περαστικού και Καβρού ποταμού. «Εχουμε και το ζήτημα της στάθμευσης και του κυκλοφοριακού ειδικά στη Γεωργιούπολη. Για το λόγο αυτό αναζητούμε οικόπεδο στην περιοχή του Καβρού» λέει ο κ. Αποστολάκης, ενώ ο Δήμος μετά τη συμμετοχή του σε τουριστικές εκθέσεις στο Βερολίνο και στην Αθήνα αναζητεί τη δυνατότητα της καλύτερης προβολής.
ΚΙΣΑΜΟΣ 
«Δυναμικός προορισμός»
Σε δυναμικό προορισμό έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η Κίσαμος, ειδικά με τις low cost εταιρείες η σεζόν έχει επεκταθεί στην περιοχή αυτή. «Ξεκινήσαμε πολύ καλά τη σεζόν από το Πάσχα, είχαμε μια κάμψη στα μέσα Ιουλίου και τον Αύγουστο έφτασε στο αποκορύφωμά της η κίνηση. Αυτήν την εποχή έχουμε πάρα πολύ κόσμο ακόμα. Είχαμε και το φεστιβάλ της Κισαμίτικης Κουλτούρας και παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες πήγε πολύ καλά γιατί οι επισκέπτες θέλουν τα τοπικά προϊόντα» δηλώνει η κα Σταυρούλα Βαρουχάκη, αντιδήμαρχος με αρμοδιότητα τον τουρισμό. Μπάλος, Φαλάσαρνα, Λαφονήσι παρουσιάζουν και φέτος τεράστια επισκεψιμότητα, παρότι βέβαια οι περισσότεροι επισκέπτες δεν έχουν ως αφετηρία την Κίσαμο αλλά έρχονται από την υπόλοιπη Κρήτη. «Αυτό που μας λείπει είναι οι μεγάλες μονάδες. Εχουμε ανάγκη αυτές τις υποδομές, για αυτό και ευελπιστούμε σε κάποια επενδυτικά σχέδια που υπάρχουν στην περιοχή μας. Εχουμε ανάγκη τέτοιες ξενοδοχειακές μονάδες και ελπίζουμε ότι σύντομα θα προχωρήσουν κάποιες από αυτές» αναφέρει η κα Βαρουχάκη. Αναφορικά με την τουριστική πολιτική του Δήμου Κισάμου η αντιδήμαρχος τονίζει πως «για πρώτη φορά δημιουργήθηκε το σήμα του Δήμου και έγιναν προσπάθειες για μια σοβαρή τουριστική προβολή εντός και εκτός Ελλάδας. Σε συνεργασία με την Indigo View δημιουργήθηκε ένα τρίλεπτο βίντεο που θα το παρουσιάσουμε επίσημα τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά που θα δημιουργήσει αίσθηση». Στα ζητήματα που απασχολούν την περιοχή είναι και το κυκλοφοριακό τόσο τις πρωινές ώρες όσο και τις απογευματινές. Ο Δήμος προχώρησε σε κάποιες μονοδρομήσεις αλλά αναζητεί και άλλες λύσεις.
ΣΦΑΚΙΑ – ΓΑΥΔΟΣ 
Οπως και πέρυσι 


Αγαπημένοι προορισμοί παραμένουν τα Σφακιά και η Γαύδος, με τους εκεί φορείς πάντως να καταγράφουν επίσης μείωση της κατανάλωσης από μεριάς των επισκεπτών. Στα Σφακιά αυτήν την εποχή υπάρχει πληρότητα που σε ορισμένες περιοχές όπως το Λουτρό και το Φραγκοκάστελο είναι στο 100% αλλά η κατανάλωση δεν είναι αυτή προηγούμενων ετών. Αντίστοιχα στη Γαύδο, σύμφωνα και με την δήμαρχο κ. Γ. Καλλίνικου «διαπιστώνουμε ότι σε κίνηση είμαστε πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Ομως κάτι που ισχύει και για άλλους προορισμούς, οι επισκέπτες δεν καταναλώνουν όπως παλιότερα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου