Μετακινήσεις τέλος για τα κοινωνικά επιδόματα από την αρχή του 2017
Οι δικαιούχοι θα εξυπηρετούνται στους Δήμους όπου κατοικούν αντί να τρέχουν στην Κοινωνική Υπηρεσία
Στους Δήμους τους θα εξυπηρετούνται για τη διεκπεραίωση των χρονοβόρων γραφειοκρατικών εργασιών που απαιτούνται οι 2.338 δικαιούχοι κοινωνικών επιδομάτων του Νομού, που μέχρι σήμερα είναι υποχρεωμένοι να απευθύνονται στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Χανίων.
Υπολογίζεται ότι 473 δικαιούχοι από τους Δήμους Πλατανιά, Καντάνου – Σελίνου, Αποκορώνου, Κισάμου, Σφακίων και Γαύδου -πολλοί εξ αυτών με σοβαρά κινητικά προβλήματα- δεν θα χρειάζεται να μετακινούνται στα Χανιά για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν για να λάβουν τα επιδόματά τους.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από 1-1-2017 οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθύνονται στους Δήμους που είναι δημότες και όπως δηλώνει στα “Χ.Ν.” η αντιδήμαρχος και πρόεδρος του Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. κα Ελευθερία Αλιφιεράκη «για μας το πιο σημαντικό είναι πως οι άνθρωποι αυτοί θα εξυπηρετούνται άμεσα στον τόπο διαμονής τους και δεν θα χρειάζεται να μετακινούνται».
Το ζήτημα τέθηκε σε μια συνάντηση των αρμόδιων αντιδημάρχων του κάθε Δήμου.
«Δυστυχώς κανένας Δήμος δεν εξέφρασε την επιθυμία να πάρει το κομμάτι που του αναλογεί. Μας είπαν ότι δεν έχουν προσωπικό και ότι δεν έχουν κοινωνικούς λειτουργούς. Κατ’ αρχάς δεν χρειάζεται κοινωνικός λειτουργός, αλλά διοικητικός υπάλληλος. Εμείς έχουμε δύο υπαλλήλους για τους 2.338, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να διαθέσει 1 υπάλληλο π.χ. ο Δήμος Πλατανιά για 157 δικαιούχους ή ο Δήμος Αποκορώνου για 119 δικαιούχους; Μας είπαν ότι θα πιέσουν το Υπουργείο να ενισχύσει με προσωπικό τον Δήμο Χανίων, κάτι που όμως όπως ξέρετε είναι πολύ δύσκολο λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων εδώ και χρόνια» αναφέρει η κα Αλιφιεράκη.
Σημειώνεται πως τα επιδόματα κοινωνικής πολιτικής ο Δήμος Χανίων ξεκίνησε να τα διεκπεραιώνει από το 2011 καθώς ήταν μια από τις αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους Δήμους από τον “Καλλικράτη”. Μέχρι 31-12-2016 ο Δήμος Χανίων έχει την ευθύνη για τις γραφειοκρατικές εργασίες που γίνονται σε όλο τον Νομό, ενώ από την 1-1-2017 ο κάθε Δήμος θα είναι υπεύθυνος για τους δικαιούχους επιδομάτων της επικράτειάς του και θα διεκπεραιώνει αυτός τις εργασίες αυτές.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από 1-1-2017 οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθύνονται στους Δήμους που είναι δημότες και όπως δηλώνει στα “Χ.Ν.” η αντιδήμαρχος και πρόεδρος του Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. κα Ελευθερία Αλιφιεράκη «για μας το πιο σημαντικό είναι πως οι άνθρωποι αυτοί θα εξυπηρετούνται άμεσα στον τόπο διαμονής τους και δεν θα χρειάζεται να μετακινούνται».
Το ζήτημα τέθηκε σε μια συνάντηση των αρμόδιων αντιδημάρχων του κάθε Δήμου.
«Δυστυχώς κανένας Δήμος δεν εξέφρασε την επιθυμία να πάρει το κομμάτι που του αναλογεί. Μας είπαν ότι δεν έχουν προσωπικό και ότι δεν έχουν κοινωνικούς λειτουργούς. Κατ’ αρχάς δεν χρειάζεται κοινωνικός λειτουργός, αλλά διοικητικός υπάλληλος. Εμείς έχουμε δύο υπαλλήλους για τους 2.338, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να διαθέσει 1 υπάλληλο π.χ. ο Δήμος Πλατανιά για 157 δικαιούχους ή ο Δήμος Αποκορώνου για 119 δικαιούχους; Μας είπαν ότι θα πιέσουν το Υπουργείο να ενισχύσει με προσωπικό τον Δήμο Χανίων, κάτι που όμως όπως ξέρετε είναι πολύ δύσκολο λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων εδώ και χρόνια» αναφέρει η κα Αλιφιεράκη.
Σημειώνεται πως τα επιδόματα κοινωνικής πολιτικής ο Δήμος Χανίων ξεκίνησε να τα διεκπεραιώνει από το 2011 καθώς ήταν μια από τις αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους Δήμους από τον “Καλλικράτη”. Μέχρι 31-12-2016 ο Δήμος Χανίων έχει την ευθύνη για τις γραφειοκρατικές εργασίες που γίνονται σε όλο τον Νομό, ενώ από την 1-1-2017 ο κάθε Δήμος θα είναι υπεύθυνος για τους δικαιούχους επιδομάτων της επικράτειάς του και θα διεκπεραιώνει αυτός τις εργασίες αυτές.
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
Αναφορικά με την εξυπηρέτηση των δημοτών και το ωράριο που έχει οριστεί από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι και για το οποίο κατά καιρούς έχουν υπάρξει παράπονα από πολίτες η κα Αλιφιεράκη διευκρινίζει πως οι υπάλληλοι από τις 7.30 μέχρι τις 9 π.μ. και από τη 1 έως τις 3.30 μ.μ. βρίσκονται κανονικά στις θέσεις τους, παράλληλα όμως «οι εξυπηρετούμενοι πρέπει να αντιληφθούν ότι το χρονικό διάστημα αυτό πραγματοποιούνται μια σειρά από εργασίες. Οταν ένας πολίτης καταθέτει τα χαρτιά του, αυτά θα πρέπει να πρωτοκολληθούν, να γίνει έλεγχος δικαιολογητικών, να σταλούν στοιχεία αιτούντων για αυτεπάγγελτες αναζητήσεις σε ασφαλιστικά ταμεία και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, να γίνει η αλληλογραφία με τη Νομική Υπηρεσία, τα αρμόδια Υπουργεία κ.ά. Γι’ αυτό και υπάρχει συγκεκριμένη ώρα εξυπηρέτησης του κοινού, ώστε το υπόλοιπο διάστημα να γίνουν από τους υπαλλήλους μας όλες οι γραφειοκρατικές εργασίες που απαιτούνται. Φυσικά εννοείται ότι άνθρωποι που έρχονται από μακριά, που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, εξυπηρετούνται ανεξαρτήτως ωραρίου και πέρα από αυτό» σημειώνει η αντιδήμαρχος.
Αναφορικά με την εξυπηρέτηση των δημοτών και το ωράριο που έχει οριστεί από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι και για το οποίο κατά καιρούς έχουν υπάρξει παράπονα από πολίτες η κα Αλιφιεράκη διευκρινίζει πως οι υπάλληλοι από τις 7.30 μέχρι τις 9 π.μ. και από τη 1 έως τις 3.30 μ.μ. βρίσκονται κανονικά στις θέσεις τους, παράλληλα όμως «οι εξυπηρετούμενοι πρέπει να αντιληφθούν ότι το χρονικό διάστημα αυτό πραγματοποιούνται μια σειρά από εργασίες. Οταν ένας πολίτης καταθέτει τα χαρτιά του, αυτά θα πρέπει να πρωτοκολληθούν, να γίνει έλεγχος δικαιολογητικών, να σταλούν στοιχεία αιτούντων για αυτεπάγγελτες αναζητήσεις σε ασφαλιστικά ταμεία και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, να γίνει η αλληλογραφία με τη Νομική Υπηρεσία, τα αρμόδια Υπουργεία κ.ά. Γι’ αυτό και υπάρχει συγκεκριμένη ώρα εξυπηρέτησης του κοινού, ώστε το υπόλοιπο διάστημα να γίνουν από τους υπαλλήλους μας όλες οι γραφειοκρατικές εργασίες που απαιτούνται. Φυσικά εννοείται ότι άνθρωποι που έρχονται από μακριά, που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, εξυπηρετούνται ανεξαρτήτως ωραρίου και πέρα από αυτό» σημειώνει η αντιδήμαρχος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου