Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012
ΣΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων
Δημοσιεύθηκε στις: 17-09-2012
«Η ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων στον δημόσιο τομέα το πρώτο εξάμηνο του 2013, είναι μέσα στον σχεδιασμό του Υπουργείου», υπογράμμισε από το βήμα της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας στα Χανιά, ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Μανούσος Βολουδάκης.
Μάλιστα η ηλεκτρονική υποβολή δικογράφων ξεκινάει τον Νοέμβριο στο Πρωτοδικείο Αθηνών και στο ΣτΕ και αναμένεται να επεκταθεί πολύ σύντομα σε όλο τον χώρο της Δικαιοσύνης.
«Η ηλεκτρονική υποβολή των δικογράφων έχει πολύ μεγάλα οφέλη όχι μόνο για τη Δικαιοσύνη, τα δικαστήρια και τους δικηγόρους αλλά και για τον πολίτη διότι είναι από τα βασικά σημεία περιορισμού της γραφειοκρατίας», ανέφερε ο κ. Βολουδάκης, συμπληρώνοντας πως «ο χρόνος ταχύτητας υποβολής του δικογράφου και της διεκπεραίωσής του στα δικαστήρια είναι κάτι που δεν αφορά μόνο αυτόν που το υποβάλλει- τον δικηγόρο- αλλά αυτόν τον πολίτη που του το έχει αναθέσει. Όλα αυτά γίνονται πλέον πολύ ταχύτερα, με διαφάνεια, με απλό τρόπο και με όφελος για την κοινωνία. Αυτό αφορά όλες τις πράξεις της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που περιορίζουν τη γραφειοκρατία με τρόπους απλούς».
Ο υφυπουργός ανάφερε πως στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρύθμισης ξεκίνησε ήδη η ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων -όχι email αλλά κανονικών εγγράφων με ηλεκτρονική υπογραφή- που αναγνωρίζεται από τον νόμο και που υποκαθιστά το έγγραφο όπως το ξέραμε σήμερα. «Ο σχεδιασμός είναι να απλωθεί αυτό σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση και έχουμε ξεκινήσει με όλα τα Υπουργεία την υπόθεση του συντονισμού. Η Επιτροπή Συντονισμού της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κάνει μεταξύ άλλων και αυτή τη δουλειά και ο σχεδιασμός είναι το πρώτο εξάμηνο του 2013 ο στενός δημόσιος τομέας, τα Υπουργεία, να έχουν αποκλειστικά ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων», είπε ο κ. Βολουδάκης.
Η μέχρι τώρα επέκταση της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για το δημόσιο καθώς δεν χρειάσθηκαν πρόσθετες δαπάνες, αφού υπήρχε η υποδομή από άποψης λογισμικού, η υποδομή των μηχανημάτων, η θεσμική υποδομή και απλώς δεν έχει ενοποιηθεί ακόμα στην πράξη. «Τα πρώτα βήματα γίνονται χωρίς κόστος και στην πορεία πιθανόν να χρειασθεί μια επέκταση των αδειών χρήσης, με πολύ μικρό κόστος σε σχέση με το όφελος. Αυτή τη στιγμή τα πρώτα χτυπήματα στη γραφειοκρατία μπορούν να γίνουν με προγράμματα, νόμους που ήδη έχουμε στη διάθεσή μας. Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάει συνεννόηση και με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και ενδεχομένως το Υπουργείο Υποδομών έτσι ώστε να προχωρά η ψηφιοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης ακόμα περισσότερο», κατέληξε ο υφυπουργός.
Από τη μεριά των δικηγόρων εκφράστηκε η ικανοποίηση για την έναρξη της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων καθώς κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα τη μέγιστη διευκόλυνσή τους στην εργασία τους.
ΜΕΣΩ ΝΟΔΕ ΧΑΝΙΩΝ
Δίαυλος πολιτών - κυβέρνησης
Να φέρει σε επαφή την κυβέρνηση με τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας, επιχειρεί η ΝΟΔΕ Χανίων, όπως επισημάνθηκε το Σάββατο, στην καθιερωμένη συνεδρίασή της, η οποία γίνεται μια φορά τον μήνα.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος Μανώλης Αλιφιεράκης «στη συνάντηση αυτή θα αντιμετωπίσουμε και θα συζητήσουμε τα διάφορα προβλήματα που υπάρχουν στον Νομό μας, ενώ παράληλα θα στείλουμε τα μηνύματα προς το κέντρο. Αυτός άλλωστε είναι και ο ρόλος της Νομαρχιακής: να ακούει δηλαδή τα προβλήματα του κόσμου και να μεταφέρει τη φωνή τους στα κεντρικά».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου