Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ ΓΑΛΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΠΑΝΙΑ
Θετικές εξελίξεις
Δημοσιεύθηκε στις: 14-09-2012
Θετικές εξελίξεις για ένα ανολοκλήρωτο έργο (κόμβος Γαλατά) και για ένα νέο υπό κατασκευή έργο (κόμβος Δραπανιά Κισάμου) καθώς το μεν πρώτο επαναδημοπρατείται εντός των ημερών, ενώ για το δεύτερο αναμένεται η ένταξή του στο Ε.Σ.Π.Α.
Και τα δύο έργα είναι πολύ σημαντικά τόσο για θέματα ασφαλείας όσο και πρόσβασης σε ένα μεγάλο μέρος των κόλπων Χανίων και Κισάμου.
Η κατασκευή του κόμβου του Δραπανιά αναμένεται να έχει προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ, ενώ περίπου 1 εκατ. ευρώ θα επαναδημοπρατηθεί για τον κόμβο του Γαλατά.
ΚΟΜΒΟΣ ΓΑΛΑΤΑ
Για τον κόμβο του Γαλατά σημειώνεται ότι ο εργολάβος που κατασκεύασε ήδη το μεγαλύτερο μέρος του κηρύχθηκε έκπτωτος διότι εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων δεν μπορούσε να ολοκληρώσει το έργο. Παράλληλα, εκκρεμεί και μια ένσταση ιδιώτη με αποτέλεσμα ένα τμήμα του νέου οδικού δικτύου του κόμβου να μην έχει ασφαλτοστρωθεί.
Μιλώντας στα 'Χ.Ν.' ο προϊστάμενος της Ε.Υ.Δ.Ε. - Β.Ο.Α.Κ., Υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που έχει την αρμοδιότητα για την εθνική οδό, κ. Γιώργος Αγαπάκης ανέφερε: «Σε λίγες ημέρες πιστεύω ότι πάμε σε επαναδημοπράτηση του έργου γιατί ο εργολάβος κηρύχθηκε έκπτωτος, εδώ και ενάμιση χρόνο καθώς δεν μπορούσε να ολοκληρώσει το έργο. Εχουν γίνει οι διαδικασίες, οι σχετικές μελέτες είναι έτοιμες και στο Υπουργείο περιμένουμε την έγκρισή τους για να το δημοπρατήσουμε».
ΚΟΜΒΟΣ ΔΡΑΠΑΝΙΑ
Αναφορικά με το έργο κατασκευής κόμβου στον Δραπανιά, στην ευθεία που συνδέει το Καστέλι Κισάμου με τα Νοπήγια, ο αντιδήμαρχος Κισάμου, αρμόδιος για τεχνικά θέματα, κ. Νεκτάριος Κουμάκης, επισημαίνει πως: «Είναι ένα έργο που διεκδικούσε από την προηγούμενη τετραετία ο Δήμος Μηθύμνης. Είχε γίνει προσπάθεια έγκρισης ένταξής του στο Γ? Κ.Π.Σ., ως έργο οδικής ασφάλειας από την Ε.Υ.Δ.Ε. - Β.Ο.Α.Κ., χωρίς να καταστεί δυνατό. Φέτος η Ε.Υ.Δ.Ε. - Β.Ο.Α.Κ. επικαιροποίησε και υπέβαλε και πάλι τη μελέτη στο Υπουργείο Υποδομών για να πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις. Επειδή υπήρξε μια καθυστέρηση, τους τελευταίους δύο μήνες κάναμε συντονισμένες κινήσεις άσκησης πίεσης, ώστε να εγκριθεί η μελέτη από το Υπουργείο, που αποτελεί το τελευταίο βήμα πριν την ένταξη του έργου στο Ε.Σ.Π.Α. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα υπάρχουν πολύ καλά αποτελέσματα και περιμένουμε την τελική έγκριση, από εκεί και πέρα πιστεύουμε ότι η ένταξη του έργου θα είναι άμεση».
Το έργο είναι πολύ σημαντικό για μια περιοχή με αγροτική παραγωγή, αλλά και αυξανόμενη τουριστική κίνηση. Μέχρι σήμερα η κίνηση των οχημάτων προς την παραλία του Δραπανιά γίνεται, δυστυχώς, από παράνομες προσβάσεις αριστερά και δεξιά του δρόμου. «Για πρώτη φορά θα έχουμε μια ασφαλή σύνδεση της παραλίας του Δραπανιά με την εθνική οδό. Το έργο αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός τουριστικού ρεύματος προς την παραλία, σε συνδυασμό με τη μελλοντική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του κόλπου της Κισάμου. Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω τον υφυπουργό κ. Μ. Βολουδάκη που ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα της άσκησης πιέσεων στο Υπουργείο Υποδομών για να δουν το θέμα σε προτεραιότητα καθώς δεν υπάρχει λόγος να βαλτώνει μια ώριμη διαδικασία», αναφέρει ο κ. Κουμάκης.
Κόμβος Νοπηγίων
Την ίδια στιγμή με έγγραφό του προς το Υπουργείο Υποδομών, ο Δήμος Κισάμου ζητά την ανάθεση σχετικής μελέτης για τον κόμβο των Νοπηγίων. «Πρωτεύον θέμα για τον Β.Ο.Α.Κ. στην περιοχή είναι η μελέτη και κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου στο ύψος των Νοπηγίων, που θα αντικαταστήσει τον σημερινό επικίνδυνο ισόπεδο κόμβο που συνεχώς γίνεται αιτία πρόκλησης σοβαρών δυστυχημάτων. Ζητούμε σε πρώτη φάση την ανάθεση της σχετικής μελέτης, η οποία προφανώς και θα πρέπει να λάβει υπόψη τη μελλοντική διαμόρφωση του δρόμου σε τετράιχνης διατομής (σ.σ. δύο ξεχωριστά ρεύματα με διαχωριστικό)», αναφέρει ο Δήμος Κισάμου.
Oδική ασφάλεια
Παράλληλα, ο Δήμος Κισάμου στο έγγραφό του προς το Υπουργείο Υποδομών βάζει μία σειρά από ζητήματα οδικής ασφάλειας. «Για τη βελτίωση και ασφάλεια του σημερινού τμήματος του Β.Ο.Α.Κ. απαιτείται η μελέτη και υλοποίηση πολλών και σημαντικών παρεμβάσεων καθώς το σημερινό τμήμα Νοπήγια - Καστέλι είναι ημιτελές και επικίνδυνο με αποτέλεσμα να έχουμε πολλά σοβαρά ατυχήματα και να θρηνούμε συχνά ανθρώπινες ζωές. Συγκεκριμένα οι προτεινόμενες βελτιώσεις (πέρα από τους προαναφερόμενους κόμβους Νοπηγίων και Δραπανιά) στο πλαίσιο της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας είναι οι παρακάτω: Η βελτίωση και ολοκλήρωση των παράλληλων δρόμων από Νοπήγια έως Καστέλι. Βασικό πρόβλημα είναι η διακοπή του παράλληλου δικτύου στο ύψος του Τυφλού ποταμού που έχει ως αποτέλεσμα τη μεγάλη ταλαιπωρία των διερχόμενων και ιδιαίτερα αυτών που θέλουν να επισκεφθούν την παραλιακή ζώνη και αναγκάζονται σε έναν κύκλο άνω των 3 χιλιομέτρων ή να χρησιμοποιήσουν παράνομες εισοδοεξόδους με τις γνωστές συνέπειες. Επίσης τμήματα των παράλληλων δεν έχουν ολοκληρωθεί ή θέλουν βελτίωση. Η κατασκευή συνδετήριου δρόμου από τον σχεδιαζόμενο νέο κόμβο του Δραπανιά έως την Π.Ε.Ο. (οικισμός Δραπανιά). Το οδόστρωμα στο τμήμα Νοπήγια - Καστέλι παρουσιάζει πολλά προβλήματα καθιζήσεων και κατακερματισμού και απαιτείται σε πολλά τμήματα νέος ασφαλτοτάπητας».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου