Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

KARL HEINZ LOOF: «Η Κρήτη; Μια φωτογραφία που μιλάει» Γράφει: Γιώργος Κώνστας - 7 Ιουνίου 2014 10:33 πμ - Σχολιάστε Η φωτογραφική μηχανή είναι η σύντροφός του. Θα τον συναντήσεις σε μια παραλία της Κρήτης, σε κάποιο χωριό, σε μια εξοχή με την κάμερα στο χέρι να αναζητεί τον καλύτερο φωτισμό, τα ιδανικά χρώματα, τη σωστή γωνιά. Ο Καρλ Χάιντς Λουφ είναι μόνιμος κάτοικος της Κρήτης τα τελευταία τρία χρόνια. Έχοντας μια μεγάλη εμπειρία από φωτογραφικές εκθέσεις στην πατρίδα του τη Γερμανία επιχειρεί να κάνει κάτι ανάλογο και εδώ. H δη έχει πραγματοποιήσει τρεις εκθέσεις τα τελευταία χρόνια στα Χανιά με θέματα κυρίως από την κρητική φύση την οποία λατρεύει. Αυτήν την εποχή εκθέτει σε ένα δικό του χώρο. Σε ένα παλιό καφενείο, ανακατασκευσμένο σε εκθεσιακό χώρο στις Λουσακιές Κισάμου παρουσιάσει την έκθεση “Impressions of Seasides” με φωτογραφίες από τις παραλίες του νησιού και δουλεύει πυρετωδώς και σε άλλο υλικό. Σε ένα διάλειμμα των φωτογραφήσεών του μίλησε στις “διαδρομές”. Φωτογραφία από… χόμπι; Στην αρχή ναι! Από παιδί κιόλας. Σε ηλικία 10 ετών πήρα την πρώτη μου φωτογραφική μια “Ακφα” με τα χρήματα που είχα συγκεντρώσει δουλεύοντας! Πλέον θα με συναντήσεις σχεδόν παντού με μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι. Δεν ήθελα να τη βλέπω ως δουλειά τη φωτογραφία, να ζω από αυτή. Ήθελα να είμαι ελεύθερος, να φωτογραφίζω ό,τι επιθυμώ. Χωρίς να θέλω να κερδίσω κάτι από αυτό. Στο Ντύσελντορφ έκανα και την πρώτη μου έκθεση στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και από τότε άρχισα ακόμα πιο ενεργά να ασχολούμαι και να έχω και τον δικό μου φωτογραφικό θάλαμο για τις εκτυπώσεις μου. Γενικά είμαι άνθρωπος της φωτογραφικής τέχνης. Βλέπουμε ότι σου αρέσει πολύ η κρητική φύση. Έχεις πολύ υλικό από τη θάλασσα, τα λουλούδια, παλιά και εγκαταλελειμμένα σπίτια… Ναι, η φύση της Κρήτης είναι μια ισχυρή έμπνευση για μένα. Και για ποιον δεν θα μπορούσε να είναι άλλωστε. Ήδη έχω μια πολύ μεγάλη συλλογή από άγρια λουλούδια της Κρήτης και πιστεύω ότι του χρόνου θα μπορώ να κάνω μια έκθεση με αυτά. Όμως δεν μένω μόνο στη φύση! Ήδη σχεδιάζω μια σειρά από πορτραίτα αντρών της Κρήτης σε ασπρόμαυρο φόντο και δουλεύω πάνω σε αυτή την ιδέα. Τα πάντα μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση για ένα φωτογράφο. Την ομορφιά μπορείς να τη βρεις σε πολλά πράγματα. Σε ένα ξερόχορτο ακόμα, σε μια βάρκα στην ακρογιαλιά, σε μια παλιά πόρτα! Για το “impressions of Seaside” βλέπουμε ότι προσπαθείς να συνδυάσεις τη φωτογραφία με τη ζωγραφική. Πώς το καταφέρνεις; Με πολλή δουλειά. Και με την τεχνική μου. Ήθελα να δουλέψω περισσότερο με τη φαντασία μου αποτυπώνοντας εικόνες από τις παραλίες της Κρήτης. Έτσι λοιπόν κουνούσα ελαφρά την κάμερα μου σε όλες αυτές τις φωτογραφίσεις. Λίγα εκατοστά είναι αρκετά ώστε η φωτογραφία να μην είναι απόλυτα ξεκάθαρη και να χρειάζεται να δουλέψεις πολύ τη φαντασία σου προκειμένου να δεις τι “κρύβεται” σε αυτή. Βλέποντας τη φωτογραφία καταλαβαίνεις τι είναι, όμως πιστεύω ότι σου δημιουργείται η θέληση να εμβαθύνεις περισσότερο σε αυτή. Να ανακαλύψεις όλα όσα υπάρχουν σε αυτή μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια. Εχεις κάποια φιλοσοφία με βάση την οποία κινείσαι στις δημιουργίες σου; Στο ότι θέλω οι φωτογραφίες μου να μην δείχνουν απλά κάτι αλλά να μιλάνε. Υπάρχουν πανέμορφες φωτογραφίες. Αλλά θέλω φωτογραφίες που πραγματικά να μιλάνε στην καρδιά, να δημιουργούν συναισθήματα, να δείχνουν μια δυναμική. Αυτή είναι η λογική, η φιλοσοφία μου. Μια απλή καρτ-ποστάλ μπορεί να είναι υπέροχη, να αποτυπώνει πιστά αυτό που επέλεξε ο δημιουργός της. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Για μένα όχι. Θέλω να βλέπω τη φωτογραφία μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Εχεις κάνει τρεις εκθέσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, πώς τα καταφέρνεις; Η πρώτη μου έκθεση στα Χανιά ήταν στο Μουσείο Αλιείας στο Κολυμπάρι, στο Δρομόνερο στον χώρο του Ιωάννη Αρχοντάκη ενώ θέλω να κάνω και μια έκθεση στον χώρο της Μηλιάς στο Ινναχώριο. Δεν είναι εύκολο να βρεις τους κατάλληλους χώρους. Δεν είναι και πολλοί, για αυτό δημιούργησα και τον δικό μου στις Λουσακιές Κισάμου που είναι ανοικτός καθόλη τη διάρκεια του χρόνου με ραντεβού (τηλ. 6944124771). Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να φωτογραφίσεις και δεν το έχεις κάνει ακόμα; Αρκετά, αλλά είμαι σε… καλό δρόμο. Γενικά η Ελλάδα είναι μια πηγή έμπνευσης για τους φωτογράφους. Το φως εδώ είναι θαυμάσιο, ιδανικό για κάποιον που θέλει να φωτογραφήσει. Θα με βρεις πολλά πρωϊνά στα Φαλάσαρνα να περιμένω το κατάλληλο φως ή να προσπαθώ να φωτογραφίσω την παραλία στον Τράχηλα πίσω από το τζάμι του αυτοκινήτου μου την ώρα που έξω βρέχει! Μπορεί να στέκομαι για ώρες για να πετύχω τα κύματα σε μια συγκεκριμένη θέση, να τραβήξω τα λουλούδια έτσι όπως πρέπει. Μου αρέσει η ησυχία και αυτή η προσμονή για την καλή φωτογραφία. Προσπαθώ γενικά να κάνω διάφορα πράγματα. Το “μοτό” μου είναι: «μην αφήνεις την τέλεια φωτογραφία να είναι εχθρός του καλού». Πιθανόν στο μέλλον να επιχειρήσω την έκδοση κάποιου φωτογραφικού άλμπουμ μέσω κάποιου εκδότη. Read more: http://www.haniotika-nea.gr/kriti-mia-fotografia-pou-milai/#ixzz348F9KDU3 Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου