Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΟΥ Γ. ΚΑΛΠΟΥΖΟΥ Αποκαλυπτικό ταξίδι αυτογνωσίας Ενα μυθιστόρημα που έχει ως βασικό χαρακτηριστικό τον έρωτα και εμπεριέχει μυθιστορηματική πλοκή και περιπέτεια, είναι καλογραμμένο και ευρηματικό, με πλήρη ιστορικά, ηθογραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά είναι το “Ο,τι αγαπώ είναι δικό σου” του Γιάννη Καλπούζου. Η τελευταία δουλειά του δημοφιλούς συγγραφέα και ποιητή παρουσιάστηκε προχθές στο Νεώριο Mόρo (Ι.Ο.Χ.) από το Βιβλιοπωλείο “Πετράκη”, τον Σύλλογο Ηπειρωτών Χανίων και τις Εκδόσεις “Ψυχογιός”. Οι διοργανωτές χαιρέτισαν την εκδήλωση με την κα Ηλ. Πετράκη να παρουσιάζει το βιογραφικό του Γ. Καλπούζου και την πρόεδρο του Συλλόγου Ηπειρωτών να σημειώνει την καταγωγή και τους δεσμούς του με τη βορειοδυτική γωνιά της Ελλάδας. «Η ερωτική ελεγεία του Ανδη και της Θάλειας είναι βέβαια ο κύκλος του μυθιστορήματος, όχι όμως ο μοναδικός. Μία σειρά και άλλοι ομόκεντροι κύκλοι μέσα σ’ αυτόν στην υπέροχη τεχνική του εγκιβωτισμού, μεταφέρουν την ιστορία σε διαφορετικά επίπεδα δράσης με πολιτικές και κοινωνικές αιχμές δημιουργώντας παράλληλα ένα πλέγμα σχέσεων σε άμεση και έμμεση εξάρτηση με την κεντρική των ηρώων. Σ’ αυτές τις σχέσεις της πολυεπίπεδης γραφής εμπλέκονται πρόσωπα του οικογενειακού και φιλικού περίγυρου προβαίνοντας σε δραματικές αποκαλύψεις και οδηγώντας σε ευφάνταστες ανατροπές της πλοκής. Οι παλιές σχέσεις ή αλλιώς τα ένοχα μυστικά των μεγαλύτερων παγιδεύουν τις ζωές των επόμενων ορθώνοντας εμπόδια, διλήμματα κι αναστολές σ’ ένα αποκαλυπτικό ταξίδι αυτογνωσίας», τόνισε η φιλόλογος Ρούλα Βουράκη που έκανε και την παρουσίαση του βιβλίου. Η κα Βουράκη αναφέρθηκε στους συμβολισμούς της γραφής του Καλπούζου και στην αλληγορία που χρησιμοποιεί, στις κοινωνικές διαδρομές του μυθιστορήματος «που απεικονίζουν γραφικά τον αγροτικό κι αστικό βίο, όπου ξεχωρίζει η φωτογραφική ματιά στις παθογένειες της επαρχιακής πόλης της Αρτας από το κλεινόν άστυ, η ενδιαφέρουσα παρατήρηση για την αστυφιλία ως ύπουλο πόλεμο που αποδεκατίζει τα χωριά με τη συναινετική πολιτική ολιγωρία και η έμφαση στην ανδροκρατούμενη κοινωνία με τον δεσπόζοντα συμβολισμό του βιβλίου», αλλά και «την κοινωνική διάσταση της μυθιστορηματικής γραφής του» που «συμπληρώνουν κοινωνικές θεωρίες γνωστές σε όλους με την ξεχωριστή, βέβαια υφή της συγγραφικής πένας, όπως η θεωρία της επιβράδυνσης που περνά από τις σελίδες του βιβλίου ως μετωνυμία του παροντισμού. Το ίδιο και προσωπικά διλήμματα με κοινωνικές συνιστώσες, όπως η πάλη της λογικής και του συναισθήματος. Το ηθικό επιστέγασμα όλων φέρει επιβλητικά το ανθρωπιστικό ιδεώδες, μία ανθρωποκεντρική θεώρηση των πραγμάτων που δηλώνεται ρητά στα δοκιμιακά μέρη του βιβλίου, ένας υπέροχος ύμνος στον άνθρωπο, όταν υψώνεται πάνω από σχήματα και θεωρίες και μία διάχυτη αισιοδοξία σαν πνοή ελπίδας για όποιον αναμετριέται με τη μοίρα του.» Read more: http://www.haniotika-nea.gr/apokaliptiko-taxidi-aftognosias/#ixzz35rEEZ1ck Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου