Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2010

ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ



Σφυρίγματα και αποδοκιμασίες ήταν η πρώτη αντίδραση των απεργών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων στο άκουσμα της είδησης ότι η κυβέρνηση αποφάσισε πολιτική επιστράτευση
Στα άκρα εξωθεί η κυβέρνηση τις σχέσεις της με τις συντεχνίες μετά την απόφασή της να προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για να δώσει διέξοδο στο τεράστιο πρόβλημα που προκάλεσε στη χώρα η απεργία τους. Ηδη από τις πρώτες κιόλας ώρες των κινητοποιήσεων η κυβέρνηση πείστηκε- με γνώμονα και τις αντιδράσεις της κοινωνίας- πως δεν θα πρέπει να επιδείξει «αδράνεια» αφήνοντας τον χρόνο να φθείρει τη δυναμική τους, αλλά αντιθέτως να λειτουργήσει ακόμη και συγκρουσιακά, εκπέμποντας παράλληλα το μήνυμα ότι έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται κρίσεις που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία.

Μία ώρα μετά τη λήξη της διορίας που είχε δώσει η κυβέρνηση στους απεργούς οδηγούς, περίπου στις 7.30 το απόγευμα χθες, δόθηκε στη δημοσιότητα απόφαση του Πρωθυπουργού για την επίταξη της χρήσης των φορτηγών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων.

Στο σκεπτικό της πρωθυπουργικής απόφασης επισημαίνεται ότι έπειτα από σχετική εισήγηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί με διακοπή την ομαλή λειτουργία των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και επιπλέον κατ΄ επέκταση αποτελεί απειλή για τη δημόσια τάξη, «κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης».

Με τη σχετική απόφαση εξουσιοδοτήθηκαν οι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομικών και οι οικείοι νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών δημόσιας χρήσης, όπως επίσης να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημόσιων αγαθών.

Από τη Δευτέρα, όταν ξεκίνησε επισήμως η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών, η κυβέρνηση διεμήνυε σε όλους τους τόνους προς τους απεργούς ότι είναι αποφασισμένη να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον καλώντας τους παράλληλα να προσέλθουν σε διάλογο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ώστε να βρεθεί το συντομότερο δυνατόν λύση.

Στις συσκέψεις
Σε συσκέψεις που έγιναν στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία και του Πρωθυπουργού επισημάνθηκε ότι η κοινή γνώμη είναι εξαγριωμένη δεδομένου ότι οι κινητοποιήσεις συνέπεσαν με την αιχμή της τουριστικής περιόδου, ταυτόχρονα προκάλεσαν σημαντικά προβλήματα τροφοδοσίας, και τυχόν παράτασή της θα κρατούσε καθηλωμένους στα αστικά κέντρα τους εκδρομείς του Αυγούστου. Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκε πως η κυβέρνηση «δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα σ΄ ένα πρόβλημα με μείζονες κοινωνικές προεκτάσεις» και ότι οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέση που «δεν θα χαϊδεύει τα αυτιά των απεργών». Πολλώ δε μάλλον την ώρα που τα όρια της κοινωνικής ανοχής απέναντι στην κυβέρνηση έχουν εξαντληθεί με τη λήψη επώδυνων οικονομικών μέτρων και την ψήφιση του Ασφαλιστικού. «Δεν μπορούμε να αξιώνουμε από τον ελληνικό λαό να υποστεί σκληρές θυσίες και να είμαστε ελαστικοί απέναντι σε συντεχνίες και μικροομάδες που ουσιαστικά εκβιάζουν», τονίστηκε σε μία από τις συσκέψεις που ασχολήθηκαν με το πρόβλημα.

Τούτων δοθέντων από το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας είχε συμφωνηθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο πως σε περίπτωση που οι απεργοί δεν υποχωρήσουν τότε η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επιστράτευση. «Δεν μπορούμε από την πρώτη μέρα να κηρύξουμε επιστράτευση, όμως δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια», έλεγε κορυφαίος κυβερνητικός παράγοντας προαναγγέλλοντας τη στάση του Μεγάρου Μαξίμου. Από την Τρίτη
Η απόφαση για επίταξη ελήφθη την Τρίτη, ωστόσο δόθηκε παράταση ολίγων ωρών μετά τη συμφωνία των εκπροσώπων των φορτηγατζήδων πως θα προσέλθουν στο υπουργείο Μεταφορών για διάλογο με την πολιτική του ηγεσία. Μόλις χθες το μεσημέρι η συνάντηση απέβη άκαρπη, ο κ. Ρέππας που βρισκόταν στο Μαξίμου ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό, ο οποίος ήδη είχε βάλει την υπογραφή του στη σχετική απόφαση. Την επιστράτευση προανήγγειλε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής λέγοντας πως «υπάρχει το δημόσιο συμφέρον, το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να υπηρετήσουμε». Πρόσθεσε δε πως η κυβέρνηση έδειξε τη βούλησή της για επίτευξη συμφωνίας παρέχοντας μία επιπλέον άδεια για κάθε υφιστάμενη και δίνοντας φορολογικά κίνητρα σε κάθε νέο ιδιοκτήτη.

«ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ»

«Δεν μπορούμε να αξιώνουμε σκληρές θυσίες και να είμαστε ελαστικοί σε συντεχνίες που εκβιάζουν»


Οποιος αρνηθεί τιμωρείται με φυλάκιση

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ της επίταξης γίνεται για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών σε περίοδο ειρήνης. Σύμφωνα με τον νόμο ως έκτακτη ανάγκη θεωρείται «κάθε αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων προς αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία». Η επίταξη γίνεται με απόφαση του Πρωθυπουργού ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου υπουργού και κηρύσσεται μερική ή γενική πολιτική κινητοποίηση. Με την απόφαση μπορεί να εξουσιοδοτούνται απευθείας οι υπουργοί, οι γενικοί γραμματείς των περιφερειών ή οι νομάρχες ώστε να προβούν στην επίταξη.

Αυτή πραγματοποιείται με τα λεγόμενα Φύλλα Επίταξης Προσωπικών Υπηρεσιών που εκδίδονται από τις οικείες αστυνομικές, λιμενικές ή πυροσβεστικές αρχές και επιδίδονται από αυτές, από τη Δημοτική Αστυνομία καθώς και από υπαλλήλους του Δημοσίου ή των ΝΠΔΔ.

Οποιος αρνηθεί να παραλάβει το σχετικό φύλλο επίταξης είτε αρνηθεί είτε παραλείψει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών. Από την επίταξη απαλλάσσονται μόνον πρόσωπα που έχουν σωματική ή πνευματική αναπηρία ή άλλους λόγους υγείας, εφόσον πιστοποιούνται με γνωμάτευση δημοσίου νοσοκομείου.


«Τα αυτοκίνητα τους τα χαρίζουμε. Ας πάνε να βρούνε οδηγούς...»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας, Γιώργος Χάτσιος, Γιώργος Κώνστας

«ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ». Αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση αργά χθες το βράδυ των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων στην απόφαση της κυβέρνησης για επιστράτευση. «Με την επιστράτευση επιτάσσουν τα αυτοκίνητα και τις υπηρεσίες μας, όχι εμάς. Τα αυτοκίνητα τους τα χαρίζουμε, όχι όμως τις υπηρεσίες μας. Ας πάνε να βρουν οδηγούς για να κινήσουν τα αυτοκίνητα», έλεγε χθες το βράδυ ο γενικός γραμματέας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης Αγγελος Φάλλαρης.

Την ίδια ώρα, στον αέρα βρίσκεται ο ανεφοδιασμός των καυσίμων στα Χανιά καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών του νομού δεν φαίνονται διατεθειμένοι να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους. Οπως ανέφερε σε δήλωσή του στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων κ. Γιάννης Κουκουράκης, «πήραμε ομόφωνη απόφαση, απεργούμε και δεν κάνουμε πίσω». Σε ερώτηση για το πώς θα αντιδράσουν όταν θα τους επιδοθούν τα ατομικά δελτία ανέφερε χαρακτηριστικά πως «θα έχουμε πάει πριν εμείς οι ίδιοι στην Αστυνομία, να μας κλείσουν στη φυλακή».

«Ας πάρουμε πρώτα το χαρτί της επιστράτευσης στα χέρια μας και μετά βλέπουμε τι θα κάνουμε», δήλωσε χθες το βράδυ στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης Βόρειας Ελλάδας, Γιάννης Γιαβρίδης, σχολιάζοντας την πολιτική επιστράτευση.

Σε ναυάγιο κατέληξε η προγραμματισμένη για τις 10 χθες το πρωί συνάντηση απεργώνυπουργείου, που διήρκεσε σχεδόν μία ώρα και κατά τη διάρκεια της οποίας κάθε πλευρά επέμενε στις θέσεις της χωρίς να ανοίξει κανένας δίαυλος επικοινωνίας.

Η θέση του υπουργείου Μεταφορών ήταν να λήξει η απεργία και στη συνέχεια να υπάρξει συζήτηση για επιμέρους θέματα όπως είναι το φορολογικό, το συνταξιοδοτικό και το αναπτυξιακό, που αφορά τη σύσταση των νέων επιχειρήσεων.

Οι συνδικαλιστές από την πλευρά τους ζήτησαν να παγώσει έως τις 30 Αυγούστου το νομοσχέδιο (με έγγραφη διαβεβαίωση), να υπάρξει αποζημίωση για τις άδειες σε βάθος χρόνου- που δεν προσδιόρισανκαι ειδική μέριμνα (βοήθεια από το ΤΕΒΕ) για όσους είναι κοντά στη σύνταξη. Οταν ρωτήθηκαν για τη δεύτερη άδεια τη χαρακτήρισαν δώρον άδωρον, αφού όπως είπαν θα πρέπει να αγοραστεί και δεύτερο φορτηγό αυτοκίνητο, κάτι που είναι ασύμφορο γι΄ αυτούς.


«Εγκλωβισμένοι» τουρίστες- ακυρώσεις στα ξενοδοχεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Ζαχαριάδης, Γιώργος Χάτσιος, Γιώργος Κώνστας, Ζωή Λιάκα, Πέλλη Γιακουμή

«ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ» για τον τουρισμό χαρακτηρίζουν οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων σε όλη τη χώρα τις επιπτώσεις από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης. Ηδη τα ξενοδοχεία έχουν λάβει τηλεφωνικά ακυρώσεις από τους πελάτες οι οποίοι δεν έχουν τρόπο να φτάσουν στους τουριστικούς προορισμούς ή φοβούνται να ξεκινήσουν για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, καθώς είναι βέβαιο πως θα ταλαιπωρηθούν.

Σε αρκετές περιοχές έχει ακυρωθεί το 40% των κρατήσεων που είχαν γίνει πριν από την απεργία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Πιερίας. Οπως λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων της περιοχής Γιώργος Μπούρος, από τους πρώτους που ακύρωσαν κρατήσεις είναι Αθηναίοι και κάτοικοι της Νότιας Ελλάδας, οι οποίοι δεν μπορούν να φτάσουν στην περιοχή λόγω έλλειψης βενζίνης. «Επί πέντε ολόκληρους μήνες η Πιερία ήταν αποκλεισμένη οδικά λόγω των Τεμπών. Μετά ήταν οι αγρότες και τώρα που ήταν η ώρα να ανακάμψουμε, ήρθε η απεργία των φορτηγών να μας δώσει τη χαριστική βολή», λέει.

Ακυρώσεις κρατήσεων γίνονται επίσης από χθες σε ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και κάμπινγκ της Χαλκιδικής και της Θάσου. Χιλιάδες τουρίστες, οι οποίοι έφθασαν στην Ελλάδα οδικώς, ζητούν να ενημερωθούν από τα προξενεία τους πότε θα λήξει η απεργία για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους με αμόλυβδη βενζίνη. Οπως δηλώνει ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων του Νομού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσσιος, υπάρχουν τουρίστες που «εγκλωβίστηκαν» σε ξενοδοχεία, ενώ ορισμένοι δεν μπορούν ακόμα και να μετακινηθούν σε κοντινά αστικά κέντρα για να πάρουν χρήματα από τα ΑΤΜ. Επίσης, από αύριο θα αρχίσουν να παρατηρούνται και ελλείψεις σε τρόφιμα, νερό και άλλα βασικά είδη πρώτης ανάγκης στα ξενοδοχεία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του Νομού Μαγνησίας κ. Κωνσταντίνο Λεβέντη, η μείωση που άγγιξε το ποσοστό του 30% μέσα σε τρεις μέρες- όσες δηλαδή και η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών βυτιοφόρων- αναμένεται να αυξηθεί. «Η τουριστική περίοδος είχε αρχίσει με τους καλύτερους οιωνούς, σε σχέση πάντα με τη γενικότερη κρίση που επικρατεί στην αγορά. Η μείωση στις κρατήσεις δεν ξεπερνούσαν το 5% σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα και φυσικά αυτό ήταν ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο. Μέσα όμως σε τρεις μέρες έχουμε βουτιά στις κρατήσεις. Αυτή την εποχή, που η πληρότητα έπρεπε να αγγίζει το 85%, μέσα σε τρεις μέρες έπεσε στο 55%».

Στα νησιά
Μεγάλο πλήγμα δέχεται ο τουρισμός της Ρόδου εξαιτίας των προβλημάτων που προκλήθηκαν από την έλλειψη υγρών καυσίμων. Οι διαμαρτυρίες των ξένων επισκεπτών έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο καθώς δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τις προγραμματισμένες εκδρομές τους στα αξιοθέατα. Προβλήματα έχουν προκληθεί ακόμη και σε πολλά μικρά τουριστικά σκάφη (θαλαμηγοί, ταχύπλοα κ.λπ.) που παραμένουν στη Ρόδο επειδή δεν μπορούν να εφοδιαστούν με καύσιμα.

Ανησυχία και προβληματισμό στους ξενοδόχους της Λέσβου προκαλεί ο εφιάλτης της έλλειψης καυσίμων. «Κάποιοι πελάτες μας είναι έτοιμοι να επισπεύσουν τις διακοπές τους με τον φόβο μήπως υπάρξει πρόβλημα έλλειψης καυσίμων τις επόμενες ημέρες» λέει ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Περικλής Αντωνίου. Τα ξενοδοχεία έχουν και έναν λόγο παραπάνω να απειλούνται από την απεργία των βυτιοφόρων, αφού πολλές μεγάλες μονάδες χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης για τα μπόιλερ και αν ξεμείνει το νησί από καύσιμα δεν θα έχουν ζεστό νερό.

Μένουν στον δρόμο
«Δέχομαι καθημερινά δεκάδες τηλεφωνήματα από τουρίστες που έμειναν με τα αυτοκίνητά τους σε διάφορα σημεία του νησιού. Προσπαθώ να τους εξυπηρετήσω αλλά η κατάσταση είναι δύσκολη. Μεταφέρουμε καύσιμα με μπιτονάκια ή στέλνουμε κάποιο αυτοκίνητο που έχει λίγη βενζίνη να αντικαταστήσει το όχημα που έχει μείνει», λέει ο κ. Χρήστος Μυλωνάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων Χανίων. Περισσότερες από 50 κλήσεις βρίσκει τις τελευταίες ημέρες στο κινητό του ο κ. Μυλωνάκης. «Δεν μπορώ να δεχθώ καμία κράτηση γιατί ξέρω ότι έπειτα από μία ημέρα θα μείνει από καύσιμα και δεν θα μπορώ να τον εξυπηρετήσω. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι τεράστιο, βρισκόμαστε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου