Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
Ζητούμενο τα τοπικά προϊόντα
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 01-03-2013 08:45:08
Ζητούμενο συνεχίζει να παραμένει η διάθεση τοπικών αγροτικών προϊόντων στις ξενοδοχειακές μονάδες και στον χώρο της εστίασης στη Δυτική Κρήτη, με τον πρόεδρο του Συλλόγου Επιχειρηματιών Πλατανιά 'Ο Ιάρδανος' να εκτιμά ότι το 80 - 90% των προϊόντων που καταναλώνονται στα καταστήματα εστίασης είναι εισαγωγής!
Πρωτοβουλία για τη σύνδεση πρωτογενούς - τριτογενούς τομέα πήρε ο Δήμος Πλατανιά καλώντας χθες το απόγευμα ξενοδόχους, εστιάτορες, αλλά και αγρότες, τυποποιητές, ομάδες παραγωγών.
Οπως διευκρίνισε ο δήμαρχος Πλατανιά, κ. Γιάννης Μαλανδράκης, η πρωτοβουλία του Δήμου έχει να κάνει «με το άνοιγμα διαύλων με τους οποίους θα μπορούν τα τοπικά προϊόντα να διοχετευτούν στο κομμάτι της κατανάλωσης». Η μεσολάβηση του Δήμου, όπως είπε ο κ. Μαλανδράκης, θα έχει να κάνει με την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου του ενδιαφέροντος από πλευράς ξενοδόχων και καταστημάτων εστίασης για προϊόντα, αλλά και της προσφοράς από πλευράς των ομάδων παραγωγών και των αγροτών.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ
Για κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση έκανε λόγο ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων κ. Νίκος Γιαννούλης. Λένε πολλοί πως, αν ο τουρισμός που έρχεται στα Χανία κατανάλωνε τοπικά προϊόντα, δεν θα είχαμε ανάγκη εξαγωγών, ήταν το ερώτημα που υποβάλλαμε στον κ. Γιαννούλη. «Σε πολύ μεγάλο βαθμό διοχετεύεται ένα τεράστιο μέρος της παραγωγής στα ξενοδοχεία και στα διάφορα επισιτιστικά καταστήματα και αυτό το ποσοστό ανεβαίνει συνέχεια», απάντησε, συμπληρώνοντας πως «οι διατροφικές συνήθειες είναι θέμα παιδείας, δεν αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη. Το γεγονός ότι ένα ξενοδοχείο βάζει ένα συγκεκριμένο προϊόν που το ξέρουμε εμείς καλά δεν σημαίνει ότι θα το προτιμήσουν άμεσα οι ξένοι. Γίνεται κατά έναν τρόπο μια εκπαίδευση των τουριστών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και ανοίγονται οι προοπτικές του προϊόντος. Στο θέμα της ποιότητας οι περισσότερες, αν όχι όλες, ξενοδοχειακές μονάδες έχουν ήδη κάνει ένα σύμφωνο ποιότητας με τον εαυτό τους, γιατί ζουν και δραστηριοποιούνται σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον». Σε ερώτησή μας για το, αν ένας ξενοδόχος θα προτιμήσει για το πρωινό το τοπικό μέλι στην τιμή των 6 - 7 ευρώ και δεν θα προτιμήσει το μέλι Βουλγαρίας που κοστίζει 2 ευρώ το κιλό για να έχει αυξημένο κέρδος, ο κ. Γιαννούλης τόνισε: «Πάρα πολλά ξενοδοχεία έχουν και τα δύο προϊόντα και επιλέγει ο πελάτης. Το βασικό, όμως, είναι τα προϊόντα αυτά να είναι μέσα στο ξενοδοχείο με αποτέλεσμα να έχει το δικαίωμα της επιλογής ο κάθε καταναλωτής».
ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
«Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε ευχαριστημένοι από την κατανάλωση τοπικών προϊόντων», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Επιχειρηματιών Πλατανιά, κ. Πέτρος Μαρινάκης. «Η προσωπική μου εκτίμηση, η προσωπική μου άποψη, είναι ότι στον Βόρειο Αξονα το 80 - 90% των προϊόντων που καταναλώνονται είναι εισαγόμενα. Το ποσοστό είναι πολύ μεγάλο. Μια άλλη διαπίστωση είναι ότι, αν πάμε σε μια οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, βλέπουμε ότι καταναλώνονται αποκλειστικά ντόπια προϊόντα π.χ. υπάρχει πιθανότητα να πάμε στη Γαλλία και να φάμε μυζήθρα ή γραβιέρα; Εδώ όμως στην Κρήτη τρώμε γαλλικά τυριά, υπάρχει περίπτωση στην Ιταλία να φάμε ελληνικά ή κρητικά τυριά; Δεν το νομίζω, ενώ εδώ καταναλώνουμε ιταλικά τυριά. Υπάρχει μια ξενομανία».
Ο κ. Μαρινάκης τόνισε πως «πρέπει να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τα προϊόντα μας με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αυτό θα βοηθήσει την ταυτότητα του τουριστικού μας προϊόντος, θα το διαφοροποιήσει και θα το κάνει πιο ανταγωνιστικό και θα βοηθηθεί η τοπική οικονομία. Εχουμε ένα εργοστάσιο που λέγεται τουριστική βιομηχανία και πρέπει να καταναλώσει τα προϊόντα της ενδοχώρας. Αυτό πρέπει να γίνει για να βοηθηθεί η οικονομία και να αποκτήσει ταυτότητα το προϊόν».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου