Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΠΟΛΗΣ Ικανοποίηση αλλά και προτάσεις για τον τουρισμό Γράφει: Γιώργος Κώνστας -Ελένη Φουντουλάκη - 13 Νοεμβρίου 2013 9:26 πμ - Σχολιάστε » Με στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα για την επόμενη χρονιά Σχετική ικανοποίηση για την τουριστική σεζόν που μόλις τελείωσε εκφράζουν οι επαγγελματίες τουρισμού στην παλιά πόλη των Χανίων. Οπως επισημαίνουν στα “Χ.Ν.” για ποιοτικότερο τουρισμό υπολείπονται υποδομές εντός της παλιάς πόλης, πεζοδρόμια, σημεία ενημέρωσης, χώροι αφίξεων για πρόσβαση στην παλιά πόλη, αλλά και υποδομές στις πύλες εισόδου του Νομού, σύμφωνα με τα όσα ζητούν οι ίδιοι οι ξένοι επισκέπτες κατά την παραμονή τους στην πόλη μας. ΓΙΩΡΓΟΣ «Να κρατήσουμε την ποιότητα οι επαγγελματίες» «Είμαι αρκετά ικανοποιημένος, αν και φέτος ήταν λίγο δύσκολη χρονιά, είχε αρκετό κόσμο. Υπήρξε ποσότητα επισκεπτών, όχι όμως και ποιότητα. Χρειάζονται υποδομές για να φέρουν τα ξενοδοχεία καλύτερο κόσμο. Εδώ στα Στιβανάδικα της παλιάς πόλης, πρέπει εμείς οι ίδιοι να κρατήσουμε κάποια ποιότητα και να κάνουμε αυτά που πρέπει ο Νόμος π.χ. να περιοριζόμαστε στα όρια των επιχειρήσεών μας, να κρατάμε καθαρούς τους δρόμους κ.λπ. Δεν χρειαζόμαστε την πολιτεία σ’ αυτά, εμείς οι ίδιοι πρέπει να τα κάνουμε», ανέφερε ο Γιώργος, ιδιοκτήτης δύο τουριστικών καταστημάτων στην περιοχή των Στιβανάδικων. ΔΗΜΗΤΡΗΣ «Οι πεζοδρομήσεις βοηθήσανε» «Για τις εποχές που διανύουμε, ευχαριστημένοι πρέπει να είμαστε. Ισως αν γίνονταν μία καλύτερη οργάνωση στο λιμάνι της Σούδας για την υποδοχή των τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Εδώ στην παλιά πόλη έχουν γίνει κάποια έργα π.χ οι πεζόδρομοι βοήθησαν. Θα βοηθούσε αν υπήρχε καλύτερη πληροφόρηση για τους ξένους επισκέπτες με περισσότερα σημεία ενημέρωσης, όπως και καλύτερες υποδομές καθαριότητας», μας είπε ο Δημήτρης, ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος. ΑΝΤΩΝΗΣ «Περισσότερα τοπικά προϊόντα» «Καλύτερα ήταν τα πράγματα από πέρυσι, όσον αφορά τον κόσμο που ήρθε. Πήγε καλύτερα με λίγα λόγια. Στην παλιά πόλη καθαριότητα έχουμε, δρόμους έχουμε. Και τα περισσότερα μαγαζιά είναι καλά, αν είχαν και περισσότερα ποιοτικά προϊόντα, θα ήταν καλύτερα τα πράγματα», ανέφερε ο κ. Αντώνης που είναι ένας από τους παλαιότερους επαγγελματίες τουριστικών καταστημάτων στην οδό Σκρύδλωφ. ΓΙΩΡΓΟΣ Π. «Μεγαλύτερα πεζοδρόμια» «Η σεζόν ήταν καλή σε γενικές γραμμές. Από υποδομές π.χ καθαριότητας πιστεύω ότι είμαστε αρκετά καλά. Πεζοδρόμια χρειάζονται όχι μόνο εδώ στην παλιά πόλη, αλλά και σ’ όλη την πόλη των Χανίων. Για παράδειγμα στην οδό Χατζημιχάλη Νταλιάνη, οι υπόλοιποι επαγγελματίες έχουν πρόβλημα με τα πεζοδρόμια. Θα πρέπει να φτιάξουν μεγαλύτερα πεζοδρόμια εκεί. Η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε είναι αρκετά καλή, τοπικά προϊόντα υπάρχουν, έχει βελτιωθεί η κατάσταση και οι ξένοι είναι αρκετά ικανοποιημένοι. Περισσότερα ενημερωτικά περίπτερα για τους ξένους, επίσης θα ήταν καλό να υπάρχουν. Για παράδειγμα θα μπορούσε να υπάρχει ένα ενημερωτικό περίπτερο στο λιμάνι για να ενημερώνει τους επισκέπτες», επεσήμανε ο Γιώργος Π. ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος. ΓΙΩΡΓΟΣ «Ηταν μία πολύ καλή τουριστική χρονιά» «Πολύ καλή ήταν η χρονιά. Εύχομαι του χρόνου να είναι το ίδιο. Για να γίνει αυτό θα πρέπει και την επόμενη χρονιά να έχουμε τουλάχιστον τους ίδιους ή περισσότερους επισκέπτες. Υποδομές -από ό,τι ακούσαμε από τους ίδιους τους επισκέπτες κρουαζιέρας- κατά την άφιξή τους και την υποδοχή στο λιμάνι της Σούδας εκεί υπήρχε πρόβλημα» επεσήμανε ο Γιώργος, ιδιοκτήτης καταστήματος στην παλιά πόλη και πρόσθεσε: «Εάν δεν δημιουργηθούν πεντάστερα ξενοδοχεία θα έχουμε πρόβλημα στον ποιοτικό τουρισμό. Χρειάζονται καλύτερες υποδομές γενικότερα, δηλαδή μεγάλα ξενοδοχεία, πρώτης κατηγορίας για να έρχεται και καλός κόσμος. Εάν το λιμάνι μας και το αεροδρόμιο είναι σε καλή κατάσταση όπως λένε τώρα που θα επεκταθεί ο κρατικός αερολιμένας, τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Χρειάζονται περισσότερες υποδομές από καθαριότητα μέχρι πεζοδρόμια». ΓΙΩΡΓΟΣ «Η υποδομή είναι το “Α” και το “Ω”» «Η υποδομή είναι το Α και το Ω. Χρειάζεται να δημιουργηθούν καλύτερα ξενοδοχεία και οι υποδομές γύρω από αυτές. Επίσης, πρέπει να προωθούμε τα τοπικά προϊόντα. Βιοτεχνίες τοπικών παραδοσιακών προϊόντων υπάρχουν αρκετές. Μπορεί να υπολείπονται τα προϊόντα σε design, αλλά είναι πιο καλά, πιο ανθεκτικά και γι’ αυτό είναι ίσως πιο ακριβά στη τιμή», μας είπε ο Γιώργος, ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος. ΚΑΤΕΡΙΝΑ «Αυξήθηκε φέτος ο τζίρος κατά 40%» «Ημασταν πάρα πολύ καλά τη σεζόν που τέλειωσε λόγω των επισκεπτών από τα κρουαζιερόπλοια και των αφίξεων της “Rayanair”. Εχει αυξηθεί ο τζίρος κατά 40%, όμως έχουν αυξηθεί και τα έξοδα. Οι αγορές ήταν περισσότερες, πολύ περισσότερες από τις προηγούμενες χρονιές όμως και οι φόροι ήταν περισσότεροι και ο Φ.Π.Α κ.λπ.», ανέφερε η και πρόσθεσε «για να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση δεν πρέπει να υπάρχει αισχροκέρδεια σε όλους τους τομείς, να μην υπάρχουν υπερεκτιμημένα προϊόντα στον δικό μας τομέα, ούτε στην εστίαση ή αλλού. Αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας που θα κάνει τους επισκέπτες να μας εμπιστευθούν και να ξανάρθουν. Χρειάζονται ποιοτικές υπηρεσίες, αλλά και υποδομές π.χ πολλά πρέπει να αλλάξουν στις πύλες εισόδου στο αεροδρόμιο, στις συγκοινωνίες» ανέφερε η Κατερίνα που διατηρεί κατάστημα στην παλιά πόλη. ΜΑΡΙΑ «Χρειάζονται χώροι επιβίβασης» «Φέτος πήγαμε συμπαθητικά, γιατί είχαμε πολύ περισσότερο κόσμο από ότι πέρυσι, περισσότερους Ρώσους απ’ ό,τι πέρυσι. Δεν είχαμε ποιοτικό, είχαμε ποσοτικό τουρισμό. Εμείς βέβαια θα προτιμούσαμε να έχουμε ποιοτικό τουρισμό. Σαφέστατα όμως χρειάζονται υποδομές. Δηλαδή να υπάρχει ένας χώρος που οι επισκέπτες να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται στα λεωφορεία, περισσότερη ενημέρωση με φυλλάδια για να γνωρίζουν οι ίδιοι επισκέπτες τι θα επισκεφτούν και όχι να ρωτάνε τους μαγαζάτορες, δηλαδή ένα information desk θα ήταν πολύ καλή ιδέα να υπάρχει στα Χανιά σε προσβάσιμους χώρους. Επίσης, πρέπει να υπάρχει σωστή εξυπηρέτηση προς τους πελάτες από αυτούς που πουλάνε εμπορεύματα», ανέφερε η Μαρία που διατηρεί τουριστικό κατάστημα. Αντώνης «Δεν βοηθούν οι υποδομές πρόσβασης στην παλιά πόλη» «Δεν βοηθούν οι υποδομές. Τα παράπονα που ακούω έχουν να κάνουν κυρίως με το πώς μπορεί κάποιος να πλοηγηθεί και να βρει πού θα παρκάρει. Ανάλογα από ποια πύλη εισόδου έρχεται ο επισκέπτης μπερδεύεται και μπορεί να καταλήξει κάποια χιλιόμετρα μακριά από το σημείο. Χρειάζεται καλύτερη πληροφόρηση μέσω ίντερνετ», ανέφερε ο Αντώνης που δραστηριοποιείται στην παλιά πόλη και πρόσθεσε «επίσης το γεγονός ότι δεν έχει γίνει η κυκλοφοριακή μελέτη, έχει αντίκτυπο σε χάρτες GPS, διότι ακόμη και να έχει ο επισκέπτης εύκολα μπορεί να μπερδευτεί. Η πρόσβαση των φιλοξενούμενων στην παλιά πόλη είναι δύσκολη, διότι παρκάρουν μακριά. Τί θα μπορούσε να κάνει η Δημοτική αρχή για να τους διευκολύνει και να προσεγγίσουν την παλιά πόλη με κάποιο δημόσιο μέσο π.χ ένα μίνι μπας». Για την πεζοδρόμηση ο ίδιος ανέφερε πως: «είναι αποσπασματική, διότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα σχέδιο που όμως από ότι βλέπω, δεν υπάρχει. Δεν λαμβάνεται υπόψη οι κοινωνική ομάδα των κατοίκων της παλιάς πόλης ή των φιλοξενούμενων» ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ «Περισσότερα σημεία πληροφόρησης» «Μέτρια ήταν η τουριστική σεζόν. Χρειάζονται υποδομές καθαριότητας, χώροι στάθμευσης κ.ά. Επίσης, θα πρεπε να υπάρχουν περισσότερα σημεία ενημέρωσης, για να ξέρουν οι επισκέπτες τι θα επισκεφτούν, πού θα μείνουν ή θα κυκλοφορήσουν. Πιστεύω ότι στο αεροδρόμιο που είναι η πύλη εισόδου θα έπρεπε να υπάρχουν πιο πολλά διαφημιστικά φυλλάδια για την πόλη κ.ά», επεσήμανε ο Παναγιώτης, ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος. Read more: http://www.haniotika-nea.gr/ikanopiisi-alla-ke-protasis-gia-ton-tourismo/#ixzz2kYUbDtCQ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου