Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΧΑΝΙΑ



ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ


Απαραίτητος εκσγυχρονισμός των εργαστηρίων πληροφορικής



Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑ
Στο φιλότιμο των σχολικών επιτροπών, γονιών και καθηγητών βασίζεται η ανανέωση του εξοπλισμού της πληροφορικής σε γυμνάσια-λύκεια, δημοτικά και νηπιαγωγεία του Ν. Χανίων. Ο εκσυγχρονισμός των εργαστηρίων πληροφορικής εξαρτάται αποκλειστικά σχεδόν από την έτσι και αλλιώς μειωμένη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών καθώς εδώ και χρόνια το Υπουργείο Παιδείας δεν δίνει τα αναγκαία κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού, ενώ την ίδια ώρα ανακοινώνει την πρόθεση του να προχωρήσει στο...ψηφιακό σχολείο.
Τα Χανιά μάλιστα θα πρέπει να θεωρούνται σχετικά τυχερά καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των υπολογιστών στις σχολικές μονάδες είναι περίπου 5 ετών , όταν σε άλλες περιοχές της χώρας τα σχολεία χρησιμοποιούν κατά πλειοψηφία υπολογιστές ακόμα και 10ετίας.
"Αυτή τη στιγμή στα Χανιά καινούργια εργαστήρια πληροφορικής έχουν 3-4 νεότευκτα σχολεία. Οσα πάλι εργαστήρια εκσυγχρονίσθηκαν αυτό επιτυγχάνθηκε χάρις τις προσπάθεις των σχολικών επιτροπών και των γονέων .Αν αυτοί δεν αγόραζαν νέες μονάδες ή δεν έκαναν προσπάθειες για ανανέωση του εξοπλισμού τότε ο μέσος όρος ηλικίας θα ξεπερνούσε τα 8 χρόνια" δηλώνει ο κ. Μανώλης Φραγκονικολάκης, προιστάμενος του ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρο Πληροφορικής Νέων Τεχνολογιών Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων).
ΤΡΕΙΣ ΓΙΑ 300!
Με μόλις 3 πληροφορικάριους στη δύναμη του το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων είναι επιφορτισμένο με τη συντήρηση και επιδιόρθωση των υπολογιστών των σχολείων σε
125 νηπιαγωγεία, 100 δημοτικά, 50 γυμνάσια-λύκεια και 30 περίπου γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά.
Ενας τεράστιος αριθμός που προυποθέτει επισκέψεις σε απομακρυσμένα σχολεία, χωρίς οδοιπορικά και πολλές φορές χωρίς τους αναγκαίους πόρους για την εργασία που απαιτείται. "Το μεγάλο ζήτημα δεν είναι μόνο η αγορά νέου εξοπλισμού αλλά η συντήρηση και ανανέωση του. Οι σχολικές επιτροπές βοηθούν αλλά πολλές φορές δεν αρκούν. Σε κάποια σχολεία όπως το 1ο Γυμνάσιο που έχει έσοδα από τα νοίκια που έχει το κτήριο του ,το πρόβλημα είναι μικρότερο, αντίθετα η κατάσταση σε ότι αφορά την πληροφορική πάντα είναι πιο οξυμμένη στα σχολεία της Περιφέρειας όπου τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Δυστυχώς το Υπουργείο εδώ και χρόνια δεν έχει προχωρήσει σε εκσυγχρονισμούς των εργαστηρίων" αναφέρει ο κ. Φραγκονικολάκης.
Παρά την σημαντική παρουσία του ΚΕΠΛΗΝΕΤ σε ότι αφορά τη συντήρηση των υπολογιστών, υπάρχουν σενάρια ακόμα και για την κατάργηση (!), γεγονός που αν αληθεύει αυξάνεται ακόμα περισσότερα τα μεγάλα ερωτηματικά αναφορικά με τις εξαγγελίες για το "Ψηφιακό σχολείο" και πως θα γίνει αυτό χωρίς συντήρηση. "Η ύπαρξη του ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι κάτι παραπάνω από συμφέρουσα. Για παράδειγμα μια επίσκεψη ιδιώτη τεχνικού σε σχολείο για κάτι απλό κοστίζει 40 ευρώ, μίνιμουμ, δεν μιλάμε για προβλήματα υλικού, αναβαθμίσεις όπου το κόστος αυξάνεται. Το δημόσιο εξοικονομομεί πολλά χρήματα από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ για αυτό δεν μπορούμε να φανταστούμε την κατάργηση του. Αν πραγματικά θέλουν να προχωρήσουν το ψηφιακό σχολείο αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς τεχνική υποστήριξη. Είναι σαν να έχεις αυτοκίνητο και δεν έχεις συνεργείο" δηλώνει ο τεχνικός κ. Χαράλαμπος Κουτσουρελάκης.
Η ενισχυμένη παρουσία καθηγητών πληροφορικής στις σχολικές μονάδες θα έδινε λύσεις



"Aναγκαία η τεχνική στήριξη"


FWTO MPALANTINOS
"Ως καθηγητές έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό των εργαστηρίων πληροφορικής" δηλώνει ο κ. Μ. Μπαλαντίνος μέλος της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας .

"Η τεχνική στήριξη των σχολικών μονάδων είναι υπεραπαραίτητη" αναφέρει ο κ. Μ. Μπαλαντίνος μελος της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας και του Συλλόγου Καθηγητών Πληροφορικής Δυτ. Κρήτης. Οπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός " πριν από 8 χρόνια έγινε μια μαζική ενίσχυση με υπολογιστές στα γενικά και τεχνικά λύκεια. Από τότε δεν έχει ανανεωθεί ο εξοπλισμός. Ευτυχώς χάρις σε πολλούς συναδέλφους καθηγητές, με πολύ προσωπική δουλειά καταφέρνουν και κρατούν σε καλή κατάσταση τον εξοπλισμό, όπως επίσης χάρις στη δουλειά των παιδιών του ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τρία άτομα για όλο το Ν. Χανίων. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου δεν υπάρχουν πολλοί καθηγητές πληροφορικής και υπάρχει σοβαρότητα ζήτημα με την τεχνική στήριξη τους. "
Οι καθηγητές της πληροφορικής έχουν προχωρήσει σε μια σειρά από προτάσεις στο Υπουργείο για την ενίσχυση- εκσυγχρονισμό των εργαστηρίων πληροφορικής. "Ζητάμε να δωθούν χρήματα για την ανανέωση εξοπλισμού και να μην δωθούν για αγορά προγραμμάτων υπολογιστών καθώς είμαστε υπέρ του ελεύθερου λογισμικού. Σε ένα νέο υπολογιστή αν τοποθετηθεί το νέο Windows και το Οffice θα απαιτηθούν σημαντικά ποσά. Αυτά τα προγράμματα θα μπορούν να καλυφθούν από το ελεύθερο λογισμικό και τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν να δωθούν για νέα εργαστήρια. Επίσης ζητάμε να διοριστούην ή να μεταταχθούν πληροφορικάριοι σε διοικητικές υπηρεσίες για την στήριξη και λειτουργία των μονάδων εκεί" καταλήγει ο κ. Μπαλαντίνος.




Οι παλιές οθόνες

Αναφορικά με τους πιθανούς κινδύνους από τη λειτουργία των παλιών οθόνων υπολογιστών, ένα ζήτημα που έχουν βάλει αρκετοί γονείς, ρωτήσαμε τον τεχνικό κ.Κουτσουρελάκη. "Όλες οι συσκευές εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, ένας παλιός υπολογιστής εκπέμπει την ίδια ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με ένα καινούργιο. Οι διαφορές είναι ελάχιστες. Το μόνο ζήτημα που μπορεί να δημιουργήσει μια οθόνη είναι αν πχ. τρεμοπαίζει που τότε σαφώς θα κουράζει περισσότερο τα μάτια του παιδιού. Ωστόσο αν μιλάμε για ακτινοβολία, αυτή που εκπέμπει ένας υπολογιστής δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτή που εκπέμπουν τα κινητά τηλέφωνα."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου