Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

 


Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου, 2020

«Ναι μεν, αλλά…» για τον ποδηλατόδρομο στην οδό Κυδωνίας

Ως ένα θετικό έργο που προχωρά όμως με λάθος τρόπο, χαρακτηρίζουν τον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο στην οδό Κυδωνίας, κάτοικοι και εργαζόμενοι της περιοχής, καθώς, όπως τονίζουν στα “Χ.ν.”, δεν έχουν προβλεφθεί θέσεις για παρκάρισμα, ενώ παράλληλα εκφράζουν φόβους πως το έργο θα ζημιώσει την -ήδη αναιμική- κίνηση, στα καταστήματά τους, αφού δεν θα υπάρχει η δυνατότητα ολιγόλεπτης στάθμευσης.
Aλλοι, εκφράζουν επιφυλάξεις ως προς την ασφάλεια των ποδηλατών ενώ μεταφέρουν την αίσθηση ότι το έργο προχωρά με προχειρότητα, χωρίς να εντάσσεται σε μια συνολικότερη παρέμβαση για την βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, προβλέποντας ότι θα αποτύχει.
Στο μεταξύ, η κατασκευή του ποδηλατόδρομου ξεκίνησε εχθές εν μέσω διαμαρτυριών από συνεργεία του Δήμου Χανίων ενώ ο γερανός της τροχαίας χρειάστηκε να απομακρύνει σταθμευμένο όχημα.

«Πιο επικίνδυνος παρά το καλό που θα κάνει»

«Από πού ξεκινάει ο ποδηλατόδρομος και πού καταλήγει;» διερωτάται ο Γιάννης Νταουντάκης: «Δηλαδή αυτός ο ποδηλάτης από πού θα έρθει και μόλις τελειώνει η οδός Κυδωνίας,τι θα κάνει, θα παίρνει το ποδήλατο στον ώμο -που δεν είναι πάντα νέος είναι και γέρος σημειωτέον – πώς θα φτάσει και πού θα πάει; Και τι πρόβλημα θα δημιουργήσει στην συγκοινωνία από την Κυδωνίας και πριν;» συνεχίζει και σημειώνει πως είναι μια «πολύ καλή ιδέα αλλά να γίνει ολοκληρωμένη! Να μπορεί ο άλλος να αφήσει σε ένα σημείο το αυτοκίνητό του και να βγάλει το ποδήλατό να κατέβει στην πόλη. Δηλαδή πρέπει πρώτα να δημιουργήσουμε βασικές υποδομές, όπως περιαστικά πάρκινγκ, ώστε να μπορεί αυτός που μένει στα προάστια. Αλλά ένας ποδηλατόδρομος εδώ, με τόσα αυτοκίνητα, πιο πολύ επικίνδυνος γίνεται παρά το καλό που θα κάνει. Και θα κάνει και ζημιά στα μαγαζιά γιατί δεν θα μπορεί να παρκάρει κάποιος ένα λεπτό να ψωνίσει.» καταλήγει.

«Είναι βιαστικό – χρειάζεται μελέτη»

«Κοιτάξτε, όταν γίνει ένα έργο μελετημένο δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά το συγκεκριμένο έργο πιστεύω πως είναι βιαστικό» αναφέρει από τη μεριά του ο Δημήτρης Κουρκούτης: «Πιστεύω πως έχει βιαστεί ο Δήμαρχος , θέλει περισσότερη μελέτη. Δεν είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει στο πόδι» τονίζει και συμπληρώνει: «Επειδή έχω ταξιδέψει αρκετά στο εξωτερικό, Βέλγιο, Γερμανία, το βασικό είναι ο ποδηλάτης να είναι προστατευμένος από τα οχήματα. Διότι θα συμβεί σίγουρα ατύχημα. Είναι ένα καλό έργο αλλά χρειάζεται περισσότερη μελέτη.».

 

Στο 16ο επεισόδιο, αφουγκραζόμαστε τις αντιδράσεις για τον ποδηλατόδρομο στην οδό Κυδωνίας, μελετάμε τη νέα πτέρυγα του δημοτικού γηροκομείου Χανίων και κυνηγάμε το τζόκερ στη Νότιο Αφρική.

 

 

«Θα δυσκολέψει τη ζωή του κόσμου»

«Ως ιδέα είναι πάρα πολύ καλή αλλά… έχει γίνει κάποια μελέτη; Είμαστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο στα Χανιά;» διερωτάται ο Σήφης που προβληματίζεται για τις θέσεις για πάρκινγκ οι οποίες θα χαθούν μετά την ολοκλήρωση του ποδηλατόδρομου. «Δηλαδή όλοι εμείς που πληρώνουμε τέλη και φόρους, έχουμε δρόμους για να κινούμαστε και υποδομές για να παρκάρουμε; Πιστεύω πως ναι μεν ξεκινά σαν κάτι ωραίο αλλά θα δυσκολέψει την ζωή του κόσμου.» εκτιμά, ενώ καταλήγει λέγοντας: «Δεν θεωρώ ότι αυτή τη χρονική στιγμή που για δεύτερη χρονιά θα πληρώσουμε τέλη ενώ δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούμε λόγω πανδημίας… έπρεπε να έχει προτεραιότητα ο ποδηλατόδρομος!»

Στάθμευση και ασφάλεια

Επιφυλάξεις ως προς την ασφάλεια του έργου διατυπώνει από τη μεριά της η Άννα που σημειώνει πως «είναι κάτι πολύ όμορφο για την πόλη μας. Δεν πιστεύω πως υπάρχει θέμα με το πάρκινγκ, πρέπει να μάθουμε ότι δεν είναι δυνατόν να παρκάρουμε ακριβώς έξω από το σημείο που θέλουμε να εξυπηρετηθούμε. Προσωπικά δεν ανησυχώ για το θέμα του πάρκιγνκ. Αν κάτι με ανησυχεί είναι το θέμα της ασφάλειας, δηλαδή το κατά πόσο θα είναι προστατευμένος ο κόσμος επειδή η Κυδωνίας έχει πολλές διασταυρώσεις». Από τη μεριά του, ο Πέτρος, τονίζει πως «σίγουρα θα έχουμε θέμα με τα πάρκινγκ, γιατί οι θέσεις στάθμευσης θα μειωθούν. Είπαν πως θα δημιουργηθούν πάρκινγκ προς Μουρνιές αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα βολέψει, θα είναι δύσκολο το πηγαινέλα με λεωφορεία με τα τωρινά δεδομένα.» Όπως επισημαίνει, ναι μεν η κατασκευή ποδηλατόδρομου είναι θετική κίνηση αλλά «έπρεπε να συνοδευτεί κι από άλλες παρεμβάσεις για να πετύχει, όπως θέσεις στάθμευσης, συγκοινωνία κλπ».

«Δεν είμαστε αντίθετοι»

«Πιστεύουμε πως ό,τι γίνεται, γίνεται για καλό, δεν είμαστε αντίθετοι» αναφέρει ο Ανδρεάς Κοκολαντωνάκης, σημειώνοντας πως «θετικό είναι το ότι δημιουργούνται θέσεις πάρκινγκ για τα επαγγελματικά οχήματα.». Παράλληλα, εκφράζει και αυτός τον προβληματισμό του για τις θέσεις στάθμευσης: «Αυτό είναι ένα θέμα γιατί θα χαθούν πολλές θέσεις για τα ΙΧ. Δεν ξέρω αν έχει μελετηθεί αυτό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα εμφανιστεί τους καλοκαιρινούς μήνες» τονίζει.

«Θα κάνει ζημιά στα μαγαζιά»

Αρνητικές συνέπειες για τα καταστήματα του συγκεκριμένου δρόμου προβλέπει ο Δημήτρης που παράλληλα χαρακτηρίζει τον ποδηλατόδρομο ως «άκρως επικίνδυνο σε έναν δρόμο μονόδρομο που κατεβαίνουν και δύο σειρές αμάξια» και διατυπώνει την άποψη πως θα έπρεπε να έχει γίνει διαφορετική χάραξη: «Μέσα στην πόλη αυτό που πάει να γίνει είναι απαγορευτικό, δεν γίνονται έτσι αυτά με τέτοια προχειρότητα, θέλουν άλλες διαδικασίες. Θα κάνει πολύ μεγάλη ζημιά στα μαγαζιά, θα μας κλείσουν» καταλήγει.

«Δεν ξέρω αν είναι σωστός ο χρόνος»

Οπως αναφέρει ο Αντώνης Πλευράκης, «αυτού του είδους έργα αλλάζουν τη μορφή της πόλης, τη κάνουν πιο φιλική στους πεζούς», αλλά «θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πάρα πολύ σοβαρά όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ολιστικά. Ο κόσμος θα πρέπει, δηλαδή, να μπορεί να κατεβαίνει. Και σε αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο και λόγω του κορωνοιού, ο κόσμος ούτως η άλλως είναι περιορισμένος. Για όσα καταστήματα είναι ανοιχτά, χρειάζεται και ο τελευταίος πελάτης. Δεν ξέρω αν είναι σωστός ο χρόνος που γίνεται κάτι τέτοιο».
Ο κ. Πλευράκης αναφέρει επίσης ότι «ο κ. Δήμαρχος δεν κάλεσε τους καταστηματάρχες να μας κάνει μια παρουσίαση τού τι ακριβώς θέλει να κάνει. Εκανε ένα γκάλοπ δρόμου το οποίο ήταν μια καλή κίνηση αλλά ήταν κάπως πρόχειρο. Επρεπε να κάνει μια παρουσίαση, τι σκέφτεται να κάνει, να ρωτήσουμε και εμείς: πως θα κατεβαίνει ο κόσμος; Πως θα πηγαινοερχόμαστε και εμείς στις δουλειές μας; Υπάρχει κάποια σκέψη τουλάχιστον εμείς που κατεβαίνουμε κάθε μέρα να έχουμε μία έκπτωση στα δημοτικά πάρκινγκ; Δεν μπορούμε να δούμε 5 και 10 ευρώ την ημέρα για να έχουμε ένα αυτοκίνητο σταθμευμένο, γιατί δεν μένουμε κοντά όλοι. Εγω έρχομαι από πολύ μακριά και οι γονείς μου. Οσοι δουλεύουμε εδώ δεν ερχόμαστε από κοντά. Οπότε έχω την εντύπωση ότι προτού κάνει κάτι, καλό θα ήταν να γίνει μία παρουσίαση στον Δήμο, έστω και εξ αποστάσεως ή να μας παρουσιάσει κάποιο φυλλάδιο. Και να κωδικοποιηθούν οι αντιδράσεις γιατί όλα αυτά είναι λίγο πρόχειρα».

«Να είχε προβλεφθεί στάθμευση»

Από την πλευρά του ο Φάνης Μανουσάκης επικροτεί μεν τα σχέδια για ποδηλατόδρομο, ωστόσο, όπως αναφέρει, «θα μπορούσε ο Δήμος να έχει εξασφαλίσει χώρους στάθμευσης για κάποια μικρή ώρα δωρεάν για αυτούς που θέλουν να ψωνίσουν, να πάνε στο φαρμακείο κ.α. και χαμηλό κοστολόγιο για να αφήνει κάποιος το αυτοκίνητό του. Να γίνει χώρος στάθμευσης αλλά όχι με χαμηλά κοστολόγια». Επίσης, διερωτάται: «πως οι ποδηλάτες θα μπουν στην Κυδωνίας από την Κισσάμου ή τις παρόδους και τι θα γίνει όταν τελειώνοντας η διαδρομή στην Κυδωνίας, πού θα πάει το ποδήλατο και τι ασφάλεια θα έχει».

«Θα αποτύχει στην πράξη»

Ο Ευτύχης Μανωλακάκης κάνει λόγο για «ένα έργο που προχωρά με τρομερή προχειρότητα, με κρυφές συνεννοήσεις με ανύπαρκτους συλλόγους που δεν έχουν θεσμική οντότητα» προβλέποντας μάλιστα ότι « το έργο αυτό θα αποτύχει στην πράξη». «Δεν υπάρχει προγραμματισμός και πρόβλεψη ούτε για την στάθμευση των κατοίκων και των εργαζομένων στην περιοχή αλλά ούτε για την ασφάλεια των ποδηλατών που είναι και το σημαντικότερο» λέει χαρακτηριστικά.

«Καμία ενημέρωση»

«Τώρα ξαφνικά γίνεται όλο αυτό, εμείς δεν έχουμε λάβει κάποια επίσημη ενημέρωση» αναφέρει από τη μεριά της η Γεωργία, η οποία τονίζει πως «ήδη η κατάσταση που βιώνουμε είναι δύσκολη με την καραντίνα, με τον κορωνοϊό καθώς ο κόσμος δεν μπορεί να έρχεται. Σίγουρα ο ποδηλατόδρομος είναι ένα θετικό έργο αλλά θα προκληθεί μεγάλο πρόβλημα με το πάρκιγνκ και των κατοίκων και των εργαζομένων.». Μάλιστα, όπως σημειώνει, η οδός Κυδωνίας είναι «ήδη είναι ένας δρόμος επιβαρυμένος, ένας δρόμος στενός, και δεν ξέρουμε πως θα λειτουργήσει όλο αυτό, αν θα παρκάρουν πάνω, η αστυνομία τι θα κάνει κλπ».

 

Παράταξη Παπαδογιάννη: Το έργο προχωρά χωρίς διάλογο

Για έλλειψη ενημέρωσης και απουσία διαλόγου στο θέμα του ποδηλατοδρόμου, κατηγορεί την δημοτική Αρχή η παράταξη «Η απάντηση τα Χανιά μας». Σε γραπτή ανακοίνωση, που υπογράφει ο επικεφαλής της παράταξης, Άρης Παπαδογιάννης (φωτ.), γίνεται λόγος για ένα θέμα που ουδέποτε συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Χανίων και αντιθέτως «τρέχει» με διαδικασίες fast track κάνοντας χρήση των διαδικασιών covid. «Είναι αδήριτη ανάγκη ν’ αλλάξουμε σε κάθε περίπτωση την εικόνα της πόλης μας» συνεχίζει η ανακοίνωση, οι αλλαγές δεν πρέπει να «αντιμετωπίζονται στην λογική μιας «αποσπασματικής ή προσωρινής λύσης»
«Μήπως ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής έχει γίνει πρόχειρα και γρήγορα με σκοπό να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά τελικά θα προκαλέσει πολύ σημαντικότερα λειτουργικά – κυκλοφοριακά προβλήματα, από αυτά που καλείται να επιλύσει;
Είναι τελικά οι συγκεκριμένοι οδοί «Κυδωνίας», «Χατζιμιχάλη Γιάνναρη» και «Σκαλίδη» ήπιας κυκλοφορίας και υπό ποια έννοια; Οι κάθετοι στις κεντρικές οδούς δρόμοι, είναι ικανοί να λύσουν ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος της «ολιγόλεπτης» στάθμευσης των βαρέων τύπου οχημάτων που θα προκύψει, από την σχεδιαζόμενη παρέμβαση;» διερωτάται, επισημαίνοντας πως στη μελέτη δεν έχει ληφθεί πρόνοια για μια σειρά από βασικές παραμέτρους για το κυκλοφοριακό της πόλης.
«Ένα τέτοιο σχέδιο  που έχει να κάνει με Σ.Β.Α.Κ. (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) και που προσπαθεί να αποσυμφορήσει από οχήματα, το εμπορικό κέντρο της πόλης, πρέπει να διαθέτει πολύ κοντά στους δρόμους αυτούς ή επί των δρόμων αυτών που χρησιμοποιούνται, χώρους στάθμευσης όλων των τύπων των οχημάτων. Ακόμη και σήμερα, περιμένουμε να μάθουμε ποιοι θα είναι αυτοί οι χώροι που θα καλύψουν αυτές τις εν λόγω ανάγκες. Παράλληλα οι επιλογές που θα γίνουν, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν με απόλυτη επάρκεια, α) τα ζητήματα «ασφάλειας» των κινούμενων στα συγκεκριμένα σημεία πολιτών, και β) της «ασφαλούς προσπελασιμότητας» των Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες» συνεχίζει, καλώντας τον Δήμαρχο και τους συνεργάτες του να λάβουν υπόψη τις παρατηρήσεις αυτές.

 

Γ.ΚΩΝ. – Γ. ΛΥΒ. – Φ.ΝΙΚ.

6 Comments

  1. Η Δημοτική Αρχή ζήλεψε το εγχείρημα του ‘Μεγάλου Περιπάτου’ των Αθηνών κ είπε να κάνει κ στα Χανιά τον δικό του ‘Περιπατο’;Χαχαχαχα ας είμεθα σοβαροί όλα αυτά χρειάζονται σχεδιασμό…….επι Σκουλακη γίναν κάποιες σημαντικες πεζοδρομησεις πισω απο το Βυζαντινό Τείχος……ισως αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει παραδειγμα πεζοδρομησεων σε διάφορα σημεία της πόλης κ ιδιαίτερα στη περιοχη της Χαλέπας περιξ του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου!!!!!!!!!!!!

  2. Έναν ποδηλάτη ρώτησαν οι ρεπόρτερ των ΧΝ; Έναν, όχι περισσότερους. Όχι. Κι είναι τρεις οι ρεπόρτερ που υπογράφουν. Ένα αντισχόλιο για το ότι στην Κυδωνίας έτσι κι αλλιώς δεν επιτρεπόταν όχι μόνο η στάθμευση από τις δύο μεριές, αλλά ούτε και η στάση έκαναν; Προσέξτε πόσοι κόπτονται για την ασφάλεια των ποδηλατών αλλά καταλήγουν μονότονα “θα χαθούν θέσεις στάθμευσης”. Όλα τα προηγούμενα χρόνια που απλά μόνο λόγος γίνονταν για τους ποδηλατοδρόμους ή τους έφτιαχναν στην Πειραιώς…, μια χαρά ήταν όλοι υπέρ. Τώρα όμως που κάτι ξεκινάει βγαίνει η αυθεντική νοοτροπία προς τα έξω

  3. Εκτός των ανωτέρω θετικών ή αρνητικών σχολίων θα προκύψουν και νομικά θέματα. Τι θα συμβαίνει με ατυχήματα μεταξύ αυτοκινήτων και ποδηλάτων ?? Θα έχουν τα ποδήλατα άδεια κυκλοφορίας ?? Θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ? Θα έχουν ασφαλιστήριο ?? Διότι εφ’όσον θα κυκλοφορούν εντός του κέντρου της πόλεως και όχι περιφερειακά για λόγους αναψυχής θα πρέπει να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες.

    • Φαίνεται πως δεν έχεις ταξιδέψει σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης για να γνωρίζεις πώς κυκλοφορούν οι ποδηλάτες στα μεγάλα αστικά κέντρα, πόσο καλό κάνουν τα ποδήλατα στην εικόνα της πόλης και στην μείωση ρύπων, ηχορύπανσης. Προφανώς ισχύει ο ΚΟΚ για τα ποδήλατα. Και προφανώς δεν θα πληρώνουν τέλη, ούτε ασφάλιση.

    • Θα ισχύει (νομικά) ό,τι ακριβώς ισχύει και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Δηλαδή τα ποδήλατα δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας (είχαν παλαιότερα αλλά η ΕΕ μάλλον επέβαλε την κατάργησή της, από το 2007 ή το 2010 αν θυμάμαι καλά), δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν ασφάλεια. Οι ποδηλάτες, νομικά λογίζονται ως πεζοί και υπάγονται στους κανόνες του ΚΟΚ για ποδηλάτες (όπως και οι πεζοί στους κανόνες του ΚΟΚ για πεζούς)

  4. Να έρθει ο κύριος δήμαρχος να βρει θέσεις να παρκάρουν οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου και μην βγουν οι κύριοι κυρίες να πουν να παρκάρουν στα στενά γιατί θα τους δώσω αυτή την πληροφορία….”είναι σπίτια στα στενάκια με αυτοκίνητα κατοίκων ήδη”.βιάστηκε να κανει τον ποδηλατόδρομο χωρίς να έχει λύσει πρώτα το χωροταξικό.

Αφήστε ένα σχόλιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου