Παρασκευή, 8 Μαΐου 2015

ΤΟΠΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ Δελτίο καιρού! Λειτουργία Μετεωρολογικού Σταθμού με τα δεδομένα ελεύθερα στο Διαδίκτυο Δελτίο καιρού του Αλικιανού από τους μαθητές του Λυκείου της περιοχής, που συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα εγκατάστασης και λειτουργίας Μετεωρολογικού Σταθμού στο σχολείο τους. Οι μετρήσεις του σταθμού αναρτώνται στην ηλεκτρονική σελίδα www.weatherlink.com/user/alikianos, ενώ ο εξοπλισμός και τα μηχανήματα θα παραμείνουν στο σχολείο προκειμένου και οι αυριανοί μαθητές να τα αξιοποιήσουν. «Ο σταθμός και η λειτουργία του είναι το δικό μας επιστημονικό υπόβαθρο στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχουμε. Θα συνεχίσουμε βέβαια και στο μέλλον να τον αξιοποιούμε καθώς θα κάνουμε επιστημονική εργασία, θα μελετήσουμε τις μετεωρολογικές μεταβλητές εδώ στον Αλικιανό και πώς αυτές επηρεάζουν το κλίμα, την πανίδα, τη χλωρίδα», μάς εξηγεί ο μαθητής Βασίλης Κασελάκης, ενώ η Στελλίνα Βασιλογιαννάκη επισημαίνει πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά «να κάνουμε πειράματα, μετρήσεις, να δουλέψουμε με τους υπολογιστές και να δούμε πράγματα που αγνοούσαμε». Από τη μεριά της η Αμαλία Βιγλάκη κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη εμπειρία καθώς ζούμε σε μια περιοχή που ο καιρός επηρεάζει τις ζωές όλων, αφού έχουμε πολλούς αγρότες και οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν άμεσα τις εργασίες τους», ενώ η Ελευθερία Γεωργιακάκη συμπλήρωσε πως «όλα τα στοιχεία από τον Μετεωρολογικό μας Σταθμό αναρτώνται στο Διαδίκτυο και είναι διαθέσιμα σε όλους». Ο άνθρωπος που εργάστηκε για την τοποθέτηση και λειτουργία του σταθμού, αλλά και συνέβαλε στην υλοποίηση του προγράμματος είναι ο φυσικός κ. Στέλιος Σταυγιαννουδάκης. «Το Γενικό Λύκειο Αλικιανού, σύμφωνα με το πρόγραμμα Erasmus+ με τον γενικό τίτλο “Up to the future with science, languages, technology and key competences”, στο οποίο συμμετέχει, ανέλαβε κατά την επίσκεψη των μαθητών των υπολοίπων χωρών από τη Βουλγαρία, Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία την επιμόρφωσή τους στο θέμα της αναγνώρισης και καταγραφής των μετεωρολογικών φαινομένων. Ζήτησε λοιπόν και έλαβε χρηματοδότηση κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προμήθεια έξι συνολικά μετεωρολογικών σταθμών, ένα για κάθε μέλος. Ο Δήμος Πλατανιά από την άλλη, μετά από σχετική προσωπική εισήγηση του δημάρχου κ. Μαλανδράκη, παρείχε το υπόλοιπο 25% της χρηματοδότησης, δημιουργώντας στην πραγματικότητα τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός δικτύου παρακολούθησης και καταγραφής μετεωρολογικών φαινομένων από μαθητές και καθηγητές σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Με αυτό τον τρόπο απέδειξε ότι δεν περιορίζεται μόνο στη γραφειοκρατική υποστήριξη ενός σχολείου, που έχει έτσι κι αλλιώς έχει την ευθύνη του, αλλά στη δημιουργία δυναμικών προϋποθέσεων, ικανών να διαμορφώσουν συνθήκες πρωτοποριακές για ένα απομακρυσμένο και απομονωμένο δημόσιο σχολείο της περιφέρειας», λέει ο κ. Σταυγιαννουδάκης. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό, ο μετεωρολογικός σταθμός που εγκαταστάθηκε έχει τη δυνατότητα να μετρήσει και να καταγράψει αυτόματα εσωτερική και εξωτερική θερμοκρασία, εσωτερική και εξωτερική υγρασία, ατμοσφαιρική πίεση καθώς και την τάση της μεταβολής της, ένταση και διεύθυνση ανέμου, ύψος βροχής, σημείο δρόσου, δείκτη δυσφορίας καθώς και τις ανώτερες και κατώτερες τιμές αυτών των μεγεθών. Επίσης μπορεί να μετρά και να καταγράφει την ισχύ της ηλιακής ακτινοβολίας καθώς και τον δείκτη υπεριώδους ακτινοβολίας. Είναι ενεργειακά αυτόνομος, αφού διαθέτει φωτοβολταϊκό πάνελ και μπορεί να μεταδίδει ασύρματα όλα τα δεδομένα σε ειδικό monitor που εγκαταστάθηκε στο σχολείο, μέσω του οποίου γίνεται η σύνδεση με το Διαδίκτυο. Σύντομα ο σταθμός αυτός θα συνδεθεί στο δίκτυο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (www.meteo.gr) και τα δεδομένα του θα μπορούν να παρακολουθούνται ακόμα πιο αναλυτικά από τη σελίδα www.metar.gr. Οι καθηγητές του Λυκείου Αλικιανού βρίσκονται ήδη σε επαφή με όλα τα Τμήματα Μετεωρολογίας των Εθνικών Πανεπιστημιακών Σχολών προκειμένου το σχολείο να συμπεριληφθεί σε κάποιο ενδιαφέρον ερευνητικό και επιμορφωτικό πρόγραμμα. Ηδη από τις πρώτες ώρες της ανακοίνωσης της εγκατάστασης μεγάλο ενδιαφέρον έχει δείξει η ομάδα Ατμοσφαιρικών Μοντέλων και Πρόγνωσης Καιρού του Πανεπιστημίου Αθηνών υπό τον καθηγητή κ. Κάλλο. «Συγκεκριμένα υπάρχει ενδιαφέρον για συνεργασία για την αξιοποίηση των δεδομένων του σταθμού μας για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Μια πρώτη ιδέα θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα η χρήση τους για την επαλήθευση, τη στατιστική ανάλυση και τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων των μοντέλων που η ομάδα αυτή χρησιμοποιεί για την περιοχή. Ενδιαφέρον συνεργασίας υπάρχει από το Τ.Ε.Ι. Κρήτης, από το Πολυτεχνείο Κρήτης (από στελέχη του οποίου έγινε και μέρος της εγκατάστασης), ακόμα και από το Τμήμα Μετεωρολογίας της 115 Πτέρυγας Μάχης». Οπως τονίζουν ο υπεύθυνος υλοποίησης Στυλιανός Σταυγιαννουδάκης, η υπεύθυνη Τύπου Παναγιώτα Σαμιώτη και ο διευθυντής του σχολείου Ιωάννης Μαυρογένης «το Γενικό Λύκειο Αλικιανού, μέσα από αυτή τη δράση, έχει καταφέρει να βγει από την απομόνωση που του επιβάλλει η γεωγραφική του θέση και να παίξει, με όλη τη σημασία της λέξης, πρωτοποριακό ρόλο στον τομέα της άτυπης, παράλληλης, εξωσχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας φεύγοντας μακριά από τη μίζερη καθημερινή γραφειοκρατική διεκπαιρέωση ενός άχαρου και στείρου σχολικού προγράμματος. Δίνει στους μαθητές του τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με ένα ενδιαφέρον επιστημονικό θέμα, που στην τελική ανάλυση έχει άμεση σημασία για όλη την κοινωνία όπως είναι οι μετεωρολογικές συνθήκες». Read more: http://www.haniotika-nea.gr/deltio-kerou/#ixzz3ZZ4zJ04l Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου