Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2013

ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Ταμείο... στο τέλος της χρονιάς Δημοσιεύθηκε στις: 17-06-2013 09:56:07 «Αν η χρονιά θα είναι καλή για τον τουρισμό, αυτό θα το δούμε στο τέλος της. Τώρα ακούμε για 17 εκατ. τουρίστες που θα έχουμε φέτος και έχει ξεκινήσει μία αριθμολαγνεία. Ας περιοριστούμε στη δουλειά μας και βλέπουμε τα αποτελέσματα στο τέλος της σεζόν». Αυτό επεσήμανε χθες από τα Χανιά ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Τσακίρης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας στο Μεγάλο Αρσενάλι με θέμα 'Building a competitive identity - Αναδεικνύοντας τις τουριστικές μας δυνατότητες'. Ο κ. Τσακίρης έκανε λόγο για «υπερβολική αισιοδοξία» αναφορικά με τον εισερχόμενο τουρισμό και πως όλα θα κριθούν «από το πόσα λεφτά θα μαζέψουμε στο τέλος της σεζόν και όχι πόσοι τουρίστες θα έρθουν. Αν θα είναι 18 ή 17 εκατ. Από το πόσο θα βελτιωθεί η βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, πόσοι τουρίστες θα μείνουν σε νόμιμα καταλύματα και όχι σε παράνομα και πόσο θα ενισχυθεί η οικονομία και η απασχόληση στις περιοχές. Οταν λέμε ότι θα έχουμε 17 εκατ. τουρίστες, όλοι εφησυχάζουν, δεν κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει. Δεν είναι έτσι όμως τα πράγματα». Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, αφού ανέφερε πως, ενώ κάθε χρόνο η αύξηση των προορισμών είναι 10%, η παγκόσμια κίνηση του τουρισμού αυξάνεται με ρυθμό 5% και τόνισε την ανάγκη για αλλαγή του τουριστικού προϊόντος. «Το μονοδιάστατο προϊόν δεν το θέλει κανείς, όλοι θέλουν μοναδικότητα εμπειριών, ποιότητα και value for money. Χρειάζεται ένας εμπλουτισμός του προϊόντος με επιστημονική - τεχνοκρατική προώθηση. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει 4 προορισμούς στους 10 φτηνότερους της Μεσογείου και αυτό συνιστά οικονομική αυτοκτονία. Θα πρέπει βέβαια να σταματήσουμε να πολεμάμε να προωθήσουμε το προϊόν μας με μοναδικό 'όπλο' την τιμή. Αυτό το 'όπλο' είναι παρωχημένο και έχει οδηγήσει πολλούς συναδέλφους στα όρια. Δεν μπορείς να συνεχίσεις να πουλάς φτηνά για να προωθήσεις το προϊόν, πρέπει να το προωθήσεις, να αυξήσει την αξία του, να του δώσεις value for money». Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη σημασία της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, της προώθησης του ιατρικού τουρισμού, του τουρισμού τρίτης ηλικίας. «Εχουμε πολύ μεγάλη στέρηση στους ανθρώπους πάνω από 55 ετών ως χώρα», είπε ο κ. Τσακίρης χαρακτηριστικά. ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ Την ανάγκη θέσπισης ολοκληρωμένου 'marketing plan' τόνισε ο καθηγητής και αναπληρωτής πρόεδρος στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ κ. Γιώργος Αυλωνίτης. Ο κ. Αυλωνίτης σημείωσε πως πολλοί ξενοδόχοι «πιστεύουν ότι κάνοντας μία καμπάνια, μία διαφήμιση, μία ιστοσελίδα έχουν κάνει μάρκετινγκ για να προσελκύσουν πελάτες. Αυτό είναι λάθος. Απαιτείται έρευνα! Να ρωτάνε τους πελάτες τι ήταν αυτό που τους ευχαρίστησε, τι ήταν αυτό που τους δυσαρέστησε, ώστε να σχεδιάσουν μία υπηρεσία που θα τους διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό τον άμεσο ή τον έμμεσο. Ολη η προσπάθειά μας θα πρέπει να είναι επικεντρωμένη στον πελάτη και τις ανάγκες του. Σε πολλά ξενοδοχεία υπάρχουν ερωτηματολόγια προς τους πελάτες, ωστόσο, λείπει η ανάλυση και η μελέτη τους για την εξαγωγή συμπερασμάτων με βάση τα οποία θα λειτουργήσει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου