Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΡΗΤΗΣ Αναβολή για το χωροταξικό Δημοσιεύθηκε στις: 13-02-2013 11:53:11 Στην αναβολή της έγκρισης της α’ φάσης της μελέτης αναθεώρησης του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Κρήτης προχώρησε χθες το Περιφερειακό Συμβούλιο. Αιτία, όπως τόνισε ο περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, είναι ότι υπήρξαν πολλές εισηγήσεις και θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη, ώστε να μην παρθεί βεβιασμένη απόφαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, υπάρχουν έντονες διαφωνίες για διάφορα θέματα που αναφέρει η μελέτη αναθεώρησης που έκαναν τη λήψη απόφασης πολύ δύσκολη. «Είναι υποχρέωσή μας να υπάρξει αναβολή για το θέμα, ώστε να δούμε όλες τις εισηγήσεις και να μην πάρουμε βεβιασμένη απόφαση», δήλωσε ο περιφερειάρχης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ενώ ο εισηγητής και αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Χωροταξίας και Περιβάλλοντος, Νίκος Καλογερής, υπογράμμισε ότι «είναι καθημερινό και εντεινόμενο το ενδιαφέρον των Φορέων, ενώ ακόμα και λίγο πριν την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, Δήμοι και Φορείς του νησιού κατέθεταν εγγράφως τις απόψεις τους για το θέμα». ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ Καταθέτοντας τις απόψεις της, αναφορικά με το στάδιο 1 της α’ φάσης του Περιφερειακού Χωροταξικού, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων σημειώνει μεταξύ άλλων: • Οικιστικό δίκτυο: Θεωρούμε ότι δεν απαιτείται επαλήθευση της δυνατότητας να λειτουργήσουν τα αστικά κέντρα Ηράκλειο και Χανιά ως δίπολο. Το δίπολο Ηράκλειο - Χανιά έχει θεσμοθετηθεί από το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της χώρας. Απαιτείται, όμως, για την αποτελεσματική λειτουργία του διπόλου Ηράκλειο - Χανιά να χρησιμοποιηθεί η εμπειρία και ο τρόπος λειτουργίας των άλλων διπόλων που θεσμοθετήθηκαν από το Εθνικό Χωροταξικό (Αλεξανδρούπολη - Κομοτηνή, Λάρισα - Βόλος) και να δοθούν αντίστοιχες κατευθύνσεις στη μελέτη. • Φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον: 1. Στην Π.Ε. Χανίων τα φαινόμενα ρύπανσης οφείλονται σε εκτεταμένη κτηνοτροφία και σε εντατική (και όχι εκτεταμένη) γεωργική εκμετάλλευση. Τα προτεινόμενα μέτρα θα πρέπει να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα αυτό. 2. Απαιτείται να δοθεί προτεραιότητα στη μελέτη διάβρωσης των ακτών του Βορείου Αξονα της Π.Ε. Χανίων, πρόβλημα ιδιαίτερα σημαντικό. Στη συνέχεια δε, να δοθεί άμεση προτεραιότητα στην υλοποίηση των μέτρων αντιμετώπισης που θα προταθούν από τη μελέτη διάβρωσης των ακτών. 3. Στις περιοχές του δικτύου ΦΥΣΗ 2000 να προχωρήσουν άμεσα οι Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες ή να ανατεθούν όπου αυτό δεν έχει γίνει ακόμα. Ειδικά για τον Ορεινό Ογκο των Λευκών Ορέων να συνταχθεί, παράλληλα με την Ε.Π.Μ., Μελέτη Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, που, με προϋπόθεση την περιβαλλοντική προστασία, να συμβαδίζει και να αλληλοτροφοδοτείται με την Ε.Π.Μ., στο πλαίσιο των προβλέψεων της εγκεκριμένης από την Περιφέρεια Κρήτης μελέτης 'Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ορεινών Ογκων Κρήτης'. • Οδικές Υποδομές. Πέραν της ολοκλήρωσης των Β.Ο.Α.Κ. και Ν.Ο.Α.Κ. απαιτείται η πύκνωση του βασικού οδικού δικτύου της Π.Ε. Χανίων, μέσω: (α) Πρόβλεψης υλοποίησης περιφερειακού νοτιο-δυτικού οδικού άξονα (Σούγια - Παλαιόχωρα - Χρυσοσκαλίτισσα - Κίσαμος) για τη διασύνδεση των νοτιο-δυτικών περιοχών με τον Β.Ο.Α.Κ. και (β) Πρόβλεψης υλοποίησης περιφερειακού νότιου οδικού άξονα για τη διασύνδεση της Χώρας Σφακίων με το τμήμα του Ν.Ο.Α.Κ. στην Π.Ε. Ρεθύμνης. • Λιμάνια - θαλάσσιες μεταφορές: Απαιτείται να τονιστεί ο ρόλος και η ανάγκη αναβάθμισης του λιμένα της Κισάμου ως πύλη διασύνδεσης με το διευρωπαϊκό δίκτυο (Ιονία οδός), σε συνδυασμό με τον ρόλο του στην αναβάθμιση της διαπεριφερειακής σύνδεσης. • Αεροδρόμια: Επισημαίνεται ότι η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης. Κατά συνέπεια (σε αντίθεση με το αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι), η πραγματοποίηση των έργων του αεροδρομίου Χανίων αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. • Α.Π.Ε.: Απαιτείται ολοκληρωμένος χωροταξικός - περιφερειακός σχεδιασμός για τις Α.Π.Ε., ο οποίος να προβλέπει τις περιοχές εγκατάστασης των έργων Α.Π.Ε. και τη μέγιστη δυνατή πυκνότητα και ισχύ των. Ο σχεδιασμός αυτός θα προταθεί με ευθύνη της Περιφέρειας, με βάση τη μελέτη 'Χωροθέτησης για τη Βιώσιμη Εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων στην Περιφέρεια Κρήτης', που εκπονήθηκε από το Πολυτεχνείο Κρήτης. • Μετεγκατάσταση ΑΗΣ Ξυλοκαμάρας: Να προβλεφθεί η μετεγκατάσταση του ΑΗΣ Ξυλοκαμάρας, σε συνδυασμό με τη χωροθέτηση περιοχής εγκατάστασης οχλουσών και επικινδύνων χρήσεων στη Δυτική Κρήτη (παρ. Α1.2 του παρόντος). Μέχρι να γίνει αυτό, να επισημανθεί η ανάγκη εκσυγχρονισμού του ΑΗΣ Ξυλοκαμάρας και η λειτουργία του ως μονάδα αιχμής. • Χώροι εναπόθεσης περίσσειας οικοδομικών υλικών: Να δοθεί από τη μελέτη ως κατεύθυνση η πρόβλεψη χώρων εναπόθεσης περίσσειας οικοδομικών υλικών, προϊόντων εκσκαφών κ.λπ. ανά Περιφερειακή Ενότητα. Στην Π.Ε. Χανίων υπάρχουν ανενεργά λατομεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως υποδοχείς των υλικών αυτών. Ηδη δόθηκαν περιβαλλοντικοί όροι για τη μετατροπή του ανενεργού λατομείου στο Χωρδάκι Ακρωτηρίου σε χώρο εναπόθεσης των υλικών κατεδαφίσεων. Τα λατομείο στο Ιναχώριο Την ίδια στιγμή, παρά τις διαβεβαιώσεις στους Φορείς της Κισάμου του γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Δεικτάκη, ότι θα ξαναδεί το θέμα των αδειοδοτήσεων λατομικών ζωνών στην περιοχή Στόμιο Ιναχωρίου, οι παρατηρήσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στο Χωροταξικό προτείνουν: «Να προστεθούν στον κατάλογο των εγκεκριμένων Μ.Π.Ε. και οι τρεις αδειοδοτήσεις, που έχουν δοθεί για τα γυψωρυχεία στην περιοχή του Στομίου Δ. Κισάμου. Στο Εθνικό Πλαίσιο, άρθρο 7, δίδεται η εντολή για διατήρηση της εξορυκτικής δραστηριότητας στις υφιστάμενες περιοχές εκμετάλλευσης και διασφάλιση της δυνατότητας επέκτασης σε περιοχές που εντοπίζονται νέα κοιτάσματα ή νέα ορυκτά, με τήρηση των όρων προστασίας περιβάλλοντος και των προϋποθέσεων λειτουργίας γειτονικών δραστηριοτήτων». Από τη μεριά του ο Δήμος Κισάμου στις δικές του παρατηρήσεις τονίζει την «απόλυτη και κατηγορηματική αντίθεσή του σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σχεδιασμού και αδειοδότησης ορυχείων γύψου στην περιοχή του Ορμου Στομίου Βάθης και Ελαφονήσου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου