Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012
ΤΟΠΙΚΑ
ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Αντιπαράθεση για τον σταθμό του ΚΤΕΛ
Δημοσιεύθηκε στις: 20-08-2012
Αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία της Κισάμου έχει προκαλέσει το θέμα της λειτουργίας του πρακτορείου του ΚΤΕΛ στην πόλη του Καστελίου. Το ζήτημα, που προέκυψε μέσα στο καλοκαίρι, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί θέμα με δημότες που διαφωνούν με τη λειτουργία του νέου πρακτορείου στην οδό Ηρ. Πολυτεχνείου αλλά και με τον Δήμο Κισάμου και τις παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σε σχετική ανακοίνωσή της, η Δημοτική Αρχή Κισάμου τονίζει πως η πρόσφατη ενέργεια του ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνης να μεταφέρει το πρακτορείο του στη Λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου στο Καστέλι, έγινε χωρίς τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Η Δημοτική Αρχή επισημαίνει πως η νέα θέση του πρακτορείου όσο και η παλιά στην πλατεία Τζανακάκη «δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας και εξυπηρέτησης του κοινού εξίσου».
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται πως οι προτάσεις του ΚΤΕΛ για δωρεάν παραχώρηση ή μίσθωση με συμβολικό μίσθωμα του ακινήτου ιδιοκτησίας του Δήμου Κισάμου στο ΟΤ 130 (περιοχή Μαύρος Μώλος) δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές. Αναγνωρίζεται όμως ότι το συγκεκριμένο ακίνητο «προσφέρει μία λύση μεσοπρόθεσμη αφενός μεν για την αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης που είναι ήδη επιβαρυμένο συγκοινωνιακά, αφετέρου δε για την εξεύρεση μίας προοπτικής μακροπρόθεσμης που εξυπηρετεί πρωτίστως τους δημότες και τους επιβάτες». Η Δημοτική Αρχή υποστηρίζει ότι η μίσθωση του συγκεκριμένου ακινήτου «με μίσθωμα ίσο ή και μεγαλύτερο από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς και αντίστοιχο με την αξία του, σε συνδυασμό με ανταποδοτικά οφέλη εκ μέρους του ΚΤΕΛ και συγκεκριμένους όρους με κύριο αυτόν της αζήμιας καταγγελίας της μίσθωσης εκ μέρους του Δήμου, όταν το θεωρήσει απαραίτητο και σκόπιμο, δίνει το απαραίτητο περιθώριο χρόνου για μία συζήτηση πιο ουσιαστική και δίχως πιέσεις και συγκοινωνιακές φορτίσεις». Ο Δήμος ζητά από το ΚΤΕΛ συγκεκριμένη μελέτη για την επένδυση και χρονοδιάγραμμα, «τα οποία αν δεν τηρηθούν θα λύεται αυτοδίκαια η μίσθωση.
Όπως αναφέρεται μάλιστα, το μίσθωμα αυτό θα μπορούσε να διατεθεί στις ανάγκες του ΝΠΔΔ των Βρεφονηπιακών Σταθμών του Δήμου. Η ανακοίνωση αναφέρει ότι «με τη λύση αυτή το οικόπεδο του Δήμου δεν δεσμεύεται οριστικά, το κέντρο της πόλης απαλλάσσεται από ένα μεγάλο μέρος της κίνησης και η πόλη μας γίνεται πιο ανθρώπινη». Απαραίτητη κρίνεται παράλληλα η δημιουργία σημαντικού αριθμού στάσεων εντός της πόλης αλλά και η μεσοπρόθεσμη δρομολόγηση αστικής συγκοινωνίας με μικρά λεωφορεία για τις ενδο-αστικές διαδρομές. «Λύσεις πρόχειρες και αποσπασματικές απλώς επιτείνουν το πρόβλημα και το διαιωνίζουν, ενώ το ενδιαφέρον για το 'φιλέτο' που έχει ο Δήμος στο ΟΤ 130 εάν δεν είναι προσχηματικό, είναι τουλάχιστον αδικαιολόγητο καθώς ο Δήμος δεν θα προχωρήσει με τον τρόπο αυτό σε οριστική δέσμευσή του», επισημαίνει η ανακοίνωση. Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά πως «πρέπει σε κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι η συνήθεια δεν είναι απαραίτητο ότι συμβαδίζει και με τη νομιμότητα». Ξεκαθαρίζεται επίσης πως η στάση και στάθμευση στην Ηρώων Πολυτεχνείου δεν εξυπηρετεί κανέναν και εγκυμονεί μία σειρά από κινδύνους και γι’ αυτό το θέμα «πρέπει να λήξει άμεσα και ουσιαστικά δίχως λαϊκισμούς και ανούσιες αντιπαραθέσεις, αλλά με μοναδικό γνώμονα το καλό του Δήμου και των συμπολιτών μας».
Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΟΥ
Κ. ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗ
Διαφορετική θέση και πρόταση κατέθεσε η παράταξη του κ. Κώστα Κουκουράκη. Στο κείμενό της υποστηρίζει ότι «επί μήνες γινόταν συζήτηση και ενημέρωση για ένα τόσο σοβαρό θέμα σε όλους τους χώρους και κυρίως στα καφενεία ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου». Τονίζει δε ότι αιφνιδίως το ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνης μετεγκαθίσταται από την πλατεία Τζανακάκη στην Ηρώων Πολυτεχνείου. Όπως αναφέρατε «εζητήθη από το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει εκ των υστέρων για σοβαρότατα ζητήματα χωροταξίας και κυκλοφορίας, που αφορούν την μετεγκατάσταση του πρακτορείου ΚΤΕΛ και μάλιστα σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου σε παραθαλάσσια περιοχή (φιλέτο) εντός της πόλης της Κισάμου. Όλα όσα έχουν διαδραματισθεί το τελευταίο διάστημα για το θέμα αυτό και ο τρόπος που η Δημοτική Αρχή χειρίσθηκε το όλο θέμα είναι σαφώς σε λάθος κατεύθυνση και το κυριώτερο απαξιώνουν τον ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου και τον θεσμό του δημάρχου. Αποψή μας είναι ότι κανένα τέτοιο θέμα δεν μπορεί να εισαχθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να έχει αποκατασταθεί η μονομερής και παράνομη ενέργεια της μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ από την πλατεία Τζανακάκη, όπου βρισκόταν επί χρόνια. Σε περίπτωση που οικειοθελώς το ΚΤΕΛ δεν αποκαταστήσει τη νομιμότητα, σε πρώτη φάση το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του για την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και μετά μπορεί να συζητήσει και να αποφασίσει για το τη θα πράξει σχετικά με το θέμα μετακίνησης του ΚΤΕΛ από την πλατεία Τζανακάκη».
Ολοκληρώνοντας ο κ. Κουκουράκης επισημαίνει πως: «Σε κάθε περίπτωση σας υπενθυμίζουμε ότι στο ΓΠΣ της πόλης της Κισάμου έχει καθορισθεί με νόμιμο αλλά επιστημονικό και χωροταξικό ορθό τρόπο ο χώρος που θα πρέπει μελλοντικά να λειτουργήσει Σταθμός Λεωφορείων, συγκοινωνιακό κέντρο κ.λπ. Στον κατάλληλο χρόνο θα υποβάλουμε πρόταση η οποία προτείνει λύση για το πρόβλημα της εξεύρεσης οικονομικών πόρων ώστε να υλοποιηθεί το έργο όπως προτείνεται από το ΓΠΣ της πόλεως της Κισσάμου και να λειτουργήσει ως ένα σύγχρονο πλήρες και νόμιμο συγκοινωνιακό κέντρο».
«Καθυστερημένη συζήτηση»
Από την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης η επικεφαλής της κα Φ. Σκουλάκη στο πρόσφατο Δ.Σ. είχε τεθεί υπέρ της πρότασης του κ. Κ. Κουκουράκη. Αντίθετα ο σύμβουλος της αντιπολίτευσης κ. Θ. Σταθάκης επισήμανε πως: «Η Δημοτική Αρχή γνωρίζοντας τις προθέσεις του ΚΤΕΛ έπρεπε να φέρει το θέμα προς συζήτηση πολύ νωρίτερα. Το έφερε καθυστερημένα και με μεγάλη προχειρότητα. Αποτέλεσμα της όλης κατάστασης αυτής ήταν να δημιουργηθούν αντεγκλήσεις και εντάσεις ανάμεσα σε κοινωνικές ομάδες και πολίτες. Η άποψή μου είναι ότι αν δεν υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίηση τους χώρου που προβλέπεται από το σχέδιο πόλης (ΟΤ 286) να αναζητηθεί άλλος χώρος και σε αυτήν την κατεύθυνση είμαι ανοικτός για οποιοδήποτε χώρο. Είμαι αντίθετος σε προσωρινές λύσεις καθώς δεν λύνουν το πρόβλημα. Αυτό που πρέπει να συζητήσουμε άμεσα είναι να γίνει ο καθορισμός των στάσεων μέσα στην πόλη».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου