Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ Μαθητική, συνεργατική επιχείρηση! Δημοσιεύθηκε στις: 26-03-2013 09:22:46 Μια εικονική - συνεργατική επιχείρηση που ασχολείται με την επεξεργασία θεραπευτικών βοτάνων της κρητικής γης και την παραγωγή αιθέριων ελαίων, δημιούργησαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Κισάμου. Στο πλαίσιο του προγράμματος του "Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων - Junior Achievement", οι μαθητές εξέλεξαν το Δ.Σ. της εταιρείας τους, έγινε κατανομή αρμοδιοτήτων, αποφάσισαν τον τομέα με τον οποίο θα ασχοληθούν, έκαναν συλλογή αιθέριων έλαιων, τα απόσταξαν, τα τοποθέτησαν σε μπουκαλάκια και τα πουλούν με τα έσοδα να διατίθενται αποκλειστικά στον σύλλογο "Ορίζοντας" για τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο. «Ήθελα να δούμε με πιο βιωματικό τρόπο αυτό που γίνεται σε μια επιχείρηση, πώς λειτουργεί πραγματικά, ένα διοικητικό συμβούλιο, η διεύθυνση μάρκετινγκ, η μηχανογράφηση. Εμαθα για το πρόγραμμα της εικονικής επιχείρησης και σκέφθηκα ότι μπορούμε να το κάνουμε» εξηγεί στα "Χ.Ν." η κα Κατερίνα Χαντζιάρα, εκπαιδευτικός - οικονομολόγος, που ενέπνευσε τα παιδιά να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο αντικείμενο. «Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ο ενθουσιασμός και το μεγάλο ενδιαφέρον των παιδιών πραγματικά και το πόσο "ζεστά" πήραν το θέμα» τονίζει. Η ονομασία της εικονικής επιχειρήσεις είναι "Αιθελάτες" και προέρχεται από τις λέξεις Αιθέρια έλαια "Αιθέ" και Ιχνηλάτες βοτάνων "λάτες" και προκειμένου να γίνει πραγματικότητα είχε την στήριξη της τοπικής κοινωνίας, του συλλόγου γονέων και του ίδιου του σχολείου φυσικά. O Διαγωνισμός Το ΕΠΑΛ Κισάμου πήρε μέρος στην Εμπορική Εκθεση TRADE FAIRS 2013 με τη συμμετοχή άλλων 48 σχολείων από όλη τη χώρα και το εκπροσώπησαν οι Μ. Μπονατάκη και Κ. Αλυσσανδράκη. «Λάβαμε μέρος στο διαγωνισμό μαζί με 48 σχολεία από όλη την Ελλάδα και αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε το business plan προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση» είναι τα λόγια της Μ. Μπονατάκη. Αναφορικά με τα σχόλια που είχε η παρουσία του ΕΠΑΛ Κισάμου, η μαθήτρια επισημαίνει πως «ήταν πολύ θετικά, τους άρεσαν πολύ τα προϊόντας μας, όπως και οι συσκευασίες τους και ψώνισαν μάλιστα αρκετά από αυτά». Προκειμένου να συμβάλει περισσότερο στη διακίνηση των προϊόντων του, το Δ.Σ. της "Αιθελάτες Α.Ε." θα συμμετέχει σε δύο παζάρια σε Χανιά και Κίσαμο ενώ θα παρουσιάσει και τη δουλειά του σε εκδήλωση που προγραμματίζει γι? αυτό τον λόγο το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων. H έμπνευση «H περιοχή μας είναι πλούσια σε βότανα και σε άλλα ενδημικά φυτά και είπαμε ότι μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε» αναφέρει ο Γιάννης Πανιεράκης, ο εκλεγμένος "πρόεδρος του Δ.Σ." της εικονικής εταιρείας, εξηγώντας μας τους λόγους που αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα αιθέρια έλαια και την παραγωγή τους. «Επίσης κρίναμε ότι είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε προϊόντα που παράγει ο τόπος μας και όχι προϊόντα εισαγωγής» αναφέρει από την πλευρά του ο Νίκος Mπενιουδάκης "Διευθυντής Μarketing". Υπήρξε και η ιδέα η επιχείρηση να ασχοληθεί με την σαλιγκαροτροφία αλλά τελικά επιλέχθηκαν τα αιθέρια έλαια. Οργάνωση, απόσταξη, πώληση Η "Αιθελάτες Α.Ε." απέκτησε το Δικό της Δ.Σ.. «Καθήσαμε όλοι μαζί και ορίσαμε τις θέσεις διευθυντών δημοσίων σχέσεων μάρκετιγκ, ανθρωπίνου δυναμικού, μηχανογράφησης, ανθρωπίνου δυναμικού, πωλήσεων. Ο καθένας δήλωσε τι μπορεί να αναλάβει και εμείς στη συνέχεια ψηφίσαμε ποιον κρίνουμε κατάλληλο» επισημαίνει η Μανωλία Μπονατάκη "Διευθύντρια Οικονομικών". Από την περιοχή της Κισάμου οι μαθητές συνέλεξαν μυρτιά και δάφνη, ενώ τα υπόλοιπα βότανα συλλέχθηκαν και αποστάκτηκαν με τη βοήθεια του κ. Κοκολάκη που διαθέτει μονάδα επεξεργασίας αιθέριων ελαίων στην περιοχή του Αποκόρωνα. «Συλλέξαμε τα βότανα και παράξαμε τα αιθέρια έλαια με απόλυτα φυσικό τρόπο και χωρίς καμία χημική πρόσμιξη. Το μάζεμα των φυτών έγινε με συμβατό τρόπο για το περιβάλλον και με στόχο την ικανοποιήση των πελατών και την υψηλή ποιότητα» υπογραμμίζει η Βασιλική Βρουχάκη. Την εικόνα του προϊόντος και την προώθηση του επιμελήθηκε ο "υπεύθυνος μάρκετινγκ" Νίκος Μπενιουδάκης. «Σκέφθηκα ότι θα ήταν καλύτερο να έχουμε το προϊόν μας εκτός των φαρμακευτικών μπουκαλιών. Ετσι τα βάλαμε σε γυάλινα μπουκαλάκια, πολύ καλαίσθητα τα οποία και τοποθετήσαμε σε ξύλινα μπαουλάκια που τα κατασκευάσαμε εμείς. Κάθε μπουκαλάκι συνοδεύει και μια γραπτή μαντινάδα, με οδηγίες για την χρησιμότητα του κάθε ελαίου. Επίσης δημιουργήσαμε φυλλάδιο με λεπτομέρειες για το καθένα από τα προϊόντα μας» αναφέρει ο Νίκος. Ερωτηματολόγια και Διαδίκτυο «Προχωρήσαμε σε μια έρευνα αγοράς για να δούμε αν έχει κάποια τύχη το προϊόν μας. Ετσι φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο και μοιράσαμε στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό. Πήραμε τις απαντήσεις, τις καταγράψαμε και διαμορφώσαμε τη στρατηγική μας με βάση αυτή» επισημαίνει ο Mανώλης Ραφτάκης, "διευθυντής μηχανογράφησης" της εικονικής επιχειρίσης. Παράλληλα η "Αιθελάτες Α.Ε." άνοιξε τα φτερά της και στο διαδίκτυο. «Με τη δημιουργία ιστοσελίδας στο διαδίκτυο αλλά και blog προχωράμε στην καλύτερη προώθηση του προϊόντος, ενώ ήδη έχουμε και σελίδα στο facebook» σημειώνει ο Γ. Αναγνωστάκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου