Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΟΔΗΓΟΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
“Ξεφορτώνονται” τα ακριβά αυτοκίνητα
Γράφει: Γιώργος Κώνστας - 10 Ιανουαρίου 2014 9:26 πμ - Σχολιάστε
Στην πώληση των οχημάτων πολυτελείας -τζιπ κυρίως- που είχαν αγοράσει προ κρίσης προχωρούν πολλοί Χανιώτες. Μέσω αγγελιών και σε καταστήματα που εξειδικεύονται σε αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων προσπαθούν, να “ξεφορτωθούν” τα μεγάλα και πλέον βαριά φορολογημένα οχήματα και να αγοράσουν μικρότερα.
Επικοινωνήσαμε με Χανιώτες που έχουν βάλει αγγελία στα “Χ.Ν.” και πουλούν τα πολυτελή τους αυτοκίνητα. Τα περισσότερα εξ αυτών είναι δίλιτρα και πλέον αυτοκίνητα τύπου τζιπ που αγοράστηκαν κυρίως την περίοδο από το 2004 μέχρι το 2009. Το σύνολο σχεδόν αυτών που μας μίλησαν μας είπαν ότι ο φόρος πολυτελείας και τα τεκμήρια δεν τους επιτρέπουν να διατηρήσουν τα ακριβά αυτοκίνητα που πήραν με δάνειο ή ως εταιρικά οχήματα. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο και να τα πουλήσουν, αφού το ενδιαφέρον τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο είναι πολύ πεσμένο.
eswterikoΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ
Τα “Χ.Ν.” συνομίλησαν με τον κ. Mιχάλη Μαυριδάκη, που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα στα Χανιά στην αγορά και πώληση αυτοκινήτων. «Το τελευταίο χρονικό διάστημα Χανιώτες, αλλά και άλλοι πελάτες μας απ’ όλη την Κρήτη πουλάνε τα πολυτελή τους αυτοκίνητα. Ο βασικός λόγος είναι η αύξηση του φόρου πολυτελείας και το τεκμήριο», σημειώνει.
Μετά τις αλλαγές στη φορολόγηση και στην αύξηση των τελών και των τεκμηρίων -ειδικά για οχήματα από 2.000 κυβικά και πάνω- πολλοι ιδιοκτήτες προχώρησαν σε πωλήσεις. «Μας πουλούσαν ακόμα και 20 αυτοκίνητα τον μήνα. Αυτήν την εποχή αγοράζουμε δέκα περίπου τον μήνα, καθώς πάρα πολλά τώρα βγαίνουν σε ακινησία», λέει ο κ. Μαυριδάκης.
Στη συνέχεια τα οχήματα πουλιούνται κυρίως στο εξωτερικό. Ειδικότερα «τα παλιά Cherokee τα δίνουμε στη Βουλγαρία. Τα τρίτα αυτοκίνητα, αυτά δηλαδή που έχουν πάρα πολλά χιλιόμετρα τα στέλνουμε Λιβύη κάποια Ρουμανία και άλλα στη Γεωργία. Τα νεώτερα και αυτά που είναι σε πολύ καλή κατάσταση πάνε όλα στη Γερμανία. Τους ενδιαφέρει τ’ ότι είναι αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα και γενικά είναι προσεγμένα, γιατί είναι όλα από το ’07 και μετά».
Το τοπικό ενδιαφέρον για την αγορά των αυτοκινήτων αυτών είναι πολύ μικρό, παρ’ ότι οι τιμές τους είναι πολύ χαμηλές. Ενα Cherokee με πετρέλαιο, του ’06 μοντέλο πουλιέται στην τιμή των 5.900, Cherokee βενζίνη, του ’04 στην τιμή των 2.800, ΚΙΑ Sportage 2005 Diesel στα 4.500 ευρώ κ.ά. «Οι ιδιοκτήτες που πουλάνε το μεγάλο τους αυτοκίνητο θέλουν να πάρουν ένα μικρότερο. Να ξεφύγουν από τη σκέψη ότι βάζοντας το πρωί μπροστά το αυτοκίνητό μου θα πρέπει να σκέφτομαι τέλη κυκλοφορίας, τεκμήριο, φόρο πολυτελείας, ασφάλειες υψηλές, σέρβις, καύσιμα κ.ά», καταλήγει ο κ. Μαυριδάκης.
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/ksefortononte-ta-akriva-aftokinita/#ixzz2q1QD40UA
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου