Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΑΝΙΑ Ενθουσιασμός αλλά και παράπονα Γράφει: Γιώργος Κώνστας - 7 Νοεμβρίου 2013 9:45 πμ - Σχολιάστε » Ικανοποίηση τουριστών για τις υπηρεσίες και το φυσικό κάλλος και διαμαρτυρίες για κυκλοφοριακό και έλλειψη πεζοδρομίων Ικανοποιημένοι από τις διακοπές στην πιο τουριστική περιοχή της Δυτικής Κρήτης, τον Πλατανιά, ευχαριστημένοι από την ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά κυρίως το κλίμα, τις παραλίες και τη διατροφή, αλλά και με παράπονα για το κυκλοφοριακό, την έλλειψη πεζοδρομίων και θέματα συμπεριφοράς σε εστιατόρια εμφανίζονται οι επισκέπτες της περιοχής. Στην έρευνα – γκάλοπ με ερωτηματολόγιο, που πραγματοποίησε και παρουσίασε χθες το Δ.Σ. του Συλλόγου Επιχειρηματιών του Δήμου Πλατανιά “Ο Ιάρδανος”, έγιναν γνωστά στους επαγγελματίες της περιοχής όλα τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας. Μίας έρευνας που έγινε σε συνεργασία με τον Δήμο Πλατανιά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο με 1.500 δείγματα από τη Δ.Ε. Πλατανιά και 1.000 από τις περιοχές Γεράνι, Μάλεμε και Κολυμπάρι. «Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μία τέτοια έρευνα στον τόπο μας. Θέλουμε να έχουμε μία “ακτινογραφία” των ανθρώπων αυτών που έρχονται εδώ. Τι τους ικανοποιεί και τι όχι, ώστε στο μέλλον να έχουμε έναν μπούσουλα για να δράσουμε ανάλογα. Στόχος είναι να παραμείνει αυτό το τουριστικό προϊόν, να προσαρμοστεί στα καινούργια δεδομένα, να εξελιχθεί, να διατηρηθεί και να αναπτυχθεί ποιοτικά και ποσοτικά», δήλωσε στα “Χ.Ν.” ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Πέτρος Μαρινάκης. Από τα στοιχεία της έρευνας ο κ. Μαρινάκης κράτησε ιδιαίτερα το ότι το 91% όσων απάντησαν στα ερωτηματολόγια δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις διακοπές τους και στο ποσοστό του 59% εκείνων που πιθανόν να την επισκεφθούν ξανά στο μέλλον. «Ο Δήμος βοηθά πάρα πολύ αυτό το μοντέλο που έχουμε στον Πλατανιά. Είναι το ιδανικό μοντέλο για την περιοχή μας, γιατί το συνάλλαγμα που αφήνουν όλοι οι επισκέπτες διανέμεται άμεσα ή έμμεσα σε χιλιάδες ανθρώπους, σε χιλιάδες επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Αντίθετα στο μοντέλο με μόνο μεγάλα ξενοδοχεία, τα χρήματα θα πήγαιναν σε 3 – 4 πολυεθνικές επιχειρήσεις και τα οφέλη θα ήταν λιγότερα για τον τόπο. Αυτό το μοντέλο θα πρέπει να το διατηρήσουμε και να το αναπτύξουμε και στο μέλλον», επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης. ΗΛΙΚΙΑ – ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ Το 52% των επισκεπτών είναι ηλικίας 41 – 60 ετών, 16% άνω των 60, 11% κάτω από 24 και 21% 25 έως 46 ετών, στοιχεία που δείχνουν ότι η περιοχή έχει μεγάλη απήχηση σε ανθρώπους μέσης ηλικίας από τα 40 έως 60 έτη. Η πλειοψηφία των επισκεπτών είναι Νορβηγοί (35%), ακολουθούν οι Δανοί (24%), οι Σουηδοί (15%), οι Φινλανδοί (11%). Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι το 33% των επισκεπτών έχει ανώτερη – ανώτατη εκπαίδευση. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ Το 53% που απάντησε στο ερωτηματολόγιο έρχεται για πρώτη φορά στον Πλατανιά, ενώ το 47% έχει ξαναέρθει! Το 72% των τουριστών απάντησε πως ταξιδεύει με την οικογένειά του, το 22% με φίλους – συγγενείς και το 6% μόνοι τους. Επίσης το 72% ήρθε για διακοπές με πρακτορείο και το υπόλοιπο ποσοστό μεμονωμένα. Πληροφορίες για τις διακοπές τους οι ερωτούμενοι αντλούν από το Διαδίκτυο 47%, το τουριστικό γραφείο 22%, φίλους – συγγενείς 18%. ΓΙΑΤΙ ΗΡΘΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΙΑ; Στο ερώτημα αυτό οι απαντήσεις δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών συνεχίζει να ελκύεται από τη λογική ήλιος, θάλασσα, φυσικό περιβάλλον. Το 23% επέλεξε τον Πλατανιά για το κλίμα, το 22% για τις παραλίες και το 10% για το τοπίο, ενώ ένα 15% ελκύεται από τη διατροφή, ενώ ένα 7% τον επέλεξε για τη διασκέδαση – ψυχαγωγία και για την ιστορία – κληρονομιά. Το 58% των επισκεπτών εκτιμά ότι ο Πλατανιάς είναι προορισμός χαμηλού κόστους, το 36% οικονομικός, ενώ ένα 6% λέει ότι είναι πολύ ακριβός. ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΠΗΓΑ; Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα σημεία στην Κρήτη που επισκέφτηκαν οι τουρίστες κατά την παραμονή τους στον Πλατανιά. Πρώτα σε προτίμηση είναι τα Χανιά, λόγω παλιάς πόλης με 38%, ακολουθεί με 17% το Λαφονήσι, με 8% το Ηράκλειο (Κνωσός), με 7% το Φαράγγι της Σαμαριάς και το Ρέθυμνο, το 5% τα Φαλάσαρνα, το 4% τη Γραμπούσα κ.ο.κ. ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ Το 83% αυτών που απάντησαν δηλώνει ικανοποιημένο από τη διαμονή σε ό,τι αφορά την καθαριότητα και 10% δυσαρεστημένο. Το 78% εμφανίζεται ικανοποιημένο από τις φυσικές ομορφιές, κλιματολογικές συνθήκες, τοπική αρχιτεκτονική, με 9% να εμφανίζεται δυσαρεστημένο, το 88% δηλώνει ικανοποιημένο από τη διατροφή (ποικιλία, ποιότητα, τιμές) και μόλις 6% δυσαρέσκεια. Το 67% των τουριστών λέει ότι είναι ικανοποιημένο από την ποιότητα των εμπορικών καταστημάτων, ένα 16% δυσαρεστημένο και ένα 17% ούτε το ένα ούτε το άλλο. Για την ευκολία περιήγησης (σημάνσεις, επιγραφές, χάρτες, πινακίδες) το 79% δηλώνει ικανοποιημένο, έναντι 8% δυσαρεστημένο και το υπόλοιπο ποσοστό δεν επιλέγει καμία από τις πιο πάνω απαντήσεις. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι το 91% λέει ότι είναι ικανοποιημένο από τη φιλοξενία, φιλικότητα, εξυπηρέτηση από τους κατοίκους με μόλις 3% να εμφανίζεται δυσαρεστημένο, ενώ ανάλογα είναι τα ποσοστά ικανοποίησης αναφορικά με την ευκολία των μετακινήσεων στην περιοχή. Ενα ποσοστό 68% δηλώνει ικανοποιημένο από τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία, ένα 12% δυσαρεστημένο και ένα 20% ούτε το ένα ούτε το άλλο. Το 69% δηλώνει την ικανοποίησή του για την ασφάλεια και 13% εμφανίζεται δυσαρεστημένο, ενώ στις πολιτιστικές εκδηλώσεις το 50% εμφανίζεται ικανοποιημένο, το 18% δυσαρεστημένο και το 32% κανένα από τα δύο. ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΟΥΝ… Στο σύνολο των επισκεπτών το 91% δηλώνει ικανοποίηση από την εμπειρία των διακοπών του στον Δήμο Πλατανιά και το 59% θεωρεί πιθανό να ξανάρθει στην περιοχή για διακοπές, ποσοστά ιδιαίτερα υψηλά. Το 57% θα συστήσει σίγουρα τον Πλατανιά σε φίλους και συγγενείς και το 43% πιθανόν, ενώ αναφορικά με τις προσδοκίες που διατηρούσαν πριν έρθουν για διακοπές το 62% δήλωσε ότι πέρασε όπως περίμενε, το 37% καλύτερα και μόλις 1% χειρότερα. Τι σας άρεσε και τι όχι; Στο ερώτημα τι σας άρεσε περισσότερο στις διακοπές σας στον Δήμο Πλατανιά το 21% λέει το κλίμα, στο ίδιο ποσοστό είναι η φιλοξενία των ανθρώπων, στο 18% οι παραλίες, στο 14% η διατροφή, στο 10% τα εμπορικά καταστήματα και στο 8% τα ξενοδοχεία κ.ο.κ. Στο ερώτημα τι δεν σας άρεσε με ποσοστό 65% είναι το κυκλοφοριακό, τα πεζοδρόμια (έλλειψη, κατάληψη κ.λπ.) και οι χώροι στάθμευσης. Το 21% αναφέρει το προσωπικό των εστιατορίων, το 8% τα αδέσποτα, ενώ από 3% η κατάσταση στις δημόσιες τουαλέτες και αυτοί που παρέχουν υπηρεσίες μασάζ στην παραλία. Σε αυτά τα ποσοστά περίπου κυμαίνονται και οι προτάσεις των τουριστών για τις βελτιώσεις που επιβάλλεται να γίνουν στις πιο πάνω αρνητικές απόψεις. Γράψτε το σχόλιό σας Read more: http://www.haniotika-nea.gr/enthousiasmos-alla-ke-parapona/#ixzz2jz9xyhUj

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου