Τρίτη 14 Μαΐου 2013

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗ ΣΟΥΔΑ “Δεμένο” το “Σφακιά 1” Από: Γιώργος Κώνστας Δημοσιεύθηκε στις: 14-05-2013 17:06:02 Η «στάση χορήγησης δανείων από τις Τράπεζες» κρατά δεμένο εδώ και 3 χρόνια στο λιμάνι της Σούδας το πλοίο 'Σφακιά 1' της ΑΝΕΝΔΥΚ. Το πλοίο αποκτήθηκε πριν από 3 ακριβώς χρόνια από ιαπωνική εταιρεία και επρόκειτο να μετασκευαστεί προκειμένου να δρομολογηθεί στις γραμμές του Αιγαίου. Η οικονομική όμως κρίση και η έλλειψη ρευστότητας από τις Τράπεζες δεν έχουν επιτρέψει τον εκσυγχρονισμό του. Πλέον η διοίκηση της ΑΝΕΝΔΥΚ αναζητά άλλους τρόπους χρηματοδότησης προκειμένου να αξιοποιήσει επιτέλους το σκάφος της. «Δυστυχώς οι Τράπεζες δεν μας χρηματοδοτούν. Απαιτείται περίπου 1,5 εκατ. ευρώ για τη μετασκευή του και κάποιες άλλες απαραίτητες εργασίες και πλέον είμαστε υποχρεωμένοι να δούμε πώς θα γίνουν οι εργασίες αυτές με δικούς μας πόρους», δήλωσε στα 'Χ.Ν.' ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ, κ. Γιάννης Μπραουδάκης, συμπληρώνοντας πως «εμείς, ως Συμβούλιο της ΑΝΕΝΔΥΚ, αποφασίσαμε να μην το αφήσουμε το πλοίο έτσι. Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε κάποια χρήματα και να το βάλουμε στα ναυπηγεία». Η ΑΝΕΝΔΥΚ απέκτησε το 'Σφακιά 1' προκειμένου να το δρομολογήσει στις γραμμές του Αιγαίου και ειδικά στις άγονες. «Σκοπός μας είναι να το δρομολογήσουμε είτε στις άγονες γραμμές του Ανατολικού Αιγαίου είτε στο Ιόνιο. Δεν αποκλείουμε βέβαια να το δρομολογήσουμε και στα νότια της Κρήτης. Ομως από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε και εκεί που υπάρχουν δρομολόγια είναι στο Ανατολικό Αιγαίο κυρίως. Αυτός είναι ο κεντρικός μας σχεδιασμός. Είναι καταπληκτικό σκάφος, δοκιμασμένο σε πολύ άγριες θάλασσες καθώς ήταν στις άγονες γραμμές της Ιαπωνίας», λέει ο πρόεδρος της πολυμετοχικής εταιρείας. ΜΕΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΚΑΦΩΝ Την ίδια στιγμή, εντός των ημερών η ΑΝΕΝΔΥΚ θα παραλάβει το εκσυγχρονισμένο πλοίο της 'Δασκαλογιάννης' από τα ναυπηγεία του Περάματος. «Ξοδέψαμε πάνω από 350.000 ευρώ προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες στο 'Δασκαλογιάννης' που τελειώνουν την επόμενη εβδομάδα προκειμένου να αναβαθμιστεί από γ’ σε β’ κατηγορία. Εχει γίνει ένα καταπληκτικό βαπόρι, έχουν δημιουργηθεί χώροι, θα είναι σε θέση ακόμα και να κάνει μικρές κρουαζιέρες ημέρας γύρω από τη Γαύδο. Ανάλογες εργασίες είχαμε κάνει πέρυσι και στο πλοίο μας 'Σαμαριά'. Ετσι θα έχουμε δύο πλοία που θα μπορούν να πάνε στη Γαύδο, μεταφέροντας οχήματα, αλλά και επιβάτες και να την καλύπτουν όπως πρέπει. Πρόκειται για απόλυτα ασφαλή βαπόρια που μπορούν να φύγουν και με 8, 9 και 10 Μποφόρ. Bέβαια οι λιμενικές υποδομές δεν είναι καθόλου καλές ούτε στην Αγιά Ρουμέλη ούτε στην Παλιόχωρα, προβλήματα υπάρχουν και στη Χώρα Σφακίων. Και έχει έχουμε ζητήσει από την Πολιτεία να υλοποιήσει τα απαραίτητα έργα», αναφέρει ο κ. Μπραουδάκης. Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΝΕΝΔΥΚ, η επιβατική κίνηση στα πλοία της παρουσίασε μία μείωση της τάξης του 30% σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση των τουριστών που περνάνε το φαράγγι της Σαμαριάς. Αντίθετα υπήρξε αύξηση της κίνησης προς τη Γαύδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου