Τρίτη 12 Απριλίου 2016
ΤΟΠΙΚΑ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Ζητούμενο ένα “διαφορετικό σχολείο”
10AΗ θέση των δασκάλων και των νηπιαγωγών για ένα “διαφορετικό σχολείο” που να ανταποκρίνεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των ικανοτήτων και των ενδιαφερόντων των μαθητών είναι το ζητούμενο για τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας όπως τονίστηκε στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στα Χανιά με θέμα: “Το σχολείο που βιώνουμε – Το σχολείο που οραματιζόμαστε. Κριτική και διεκδικήσεις”.
Στην ημερίδα συμμετείχαν πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι από όλη την Περιφέρεια Κρήτης, συνδικαλιστές της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, αιρετοί στα υπηρεσιακά συμβούλια, προϊστάμενοι εκπαίδευσης και κατατέθηκαν προτάσεις και απόψεις αναφορικά με την εκπαίδευση.
Την ανάγκη διεκδίκησης ενός ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου υπογράμμισε ο κ. Κυριάκος Ιωαννίδης, διδάκτορας κοινωνιολογίας και μέλος της συντακτικής επιτροπής της εκπαιδευτικής επιθεώρησης “Θέματα παιδείας”. Ο ίδιος τόνισε τη σημασία της διεκδίκησης «για ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, θεωρίας και πράξης και σύγχρονης γενικής Παιδείας. Σχολείο απαλλαγμένο από διαφοροποιήσεις και μονομέρειες, με εντελώς διαφορετικό σκοπό διαπαιδαγώγησης από αυτό που θέτει σήμερα η κοινωνία για το σχολείο: Την ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων του ανθρώπου».
Ο κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έδωσε μία σειρά από απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν το “καλό” και το “αποτελεσματικό” σχολείο από άποψη παιδαγωγική και κοινωνική.
ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Από τη μεριά των μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημάνθηκε η ανάγκη πρόσληψης του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς τα χρόνια του μνημονίου οι προσλήψεις ήταν σχεδόν μηδενικές. Ο αντιπρόεδρος της Δ.Ο.Ε. κ. Σταύρος Πετράκης μιλώντας στα “Χ.Ν.” αναφέρθηκε στον διάλογο για την Παιδεία που ξεκίνησε από το Υπουργείο Παιδείας.
«Εμείς δεν έχουμε κληθεί σε κανέναν διάλογο ούτε θεωρούμε ότι έχει ξεκινήσει κάποια ουσιαστική διαδικασία διαλόγου», είπε. Μιλώντας για τα κενά στην εκπαίδευση ο κ. Πετράκης ανέφερε πως «οι μνημονιακές πολιτικές έχουν “κτυπήσει” την εκπαίδευση. Ενα σημαντικό κομμάτι του εκπαιδευτικού κόσμου, το 1/5 είναι αναπληρωτές σε συνθήκες ανασφάλειας και ελαστικής εργασίας. Ολα αυτά περί χιλιάδων διορισμών που λέει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τα ακούμε ως ευχολόγια και προσωπικά δεν τα πιστεύω κιόλας».
Το μέλος του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Μιχάλης Μιλτσακάκης από τη μεριά του έκανε μια κριτική στο σχολείο σήμερα και αναφέρθηκε στις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. «Αυτό που έχει οικοδομηθεί τα τελευταία χρόνια είναι ένα σχολείο της αγοράς που είναι προσαρμοσμένο στις γενικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και των υπουργών Παιδείας όσο και στο πλαίσιο του μνημονίου που σημαίνει πολλά κενά και περικοπές».
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/zitoumeno-ena-diaforetiko-scholio/#ixzz45dFRF3os
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου