Τρίτη 27 Μαΐου 2014
ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΑΛ ΚΑΝΤΑΝΟΥ
Καλλιεργώντας… QR Codes
Γράφει: Γιώργος Κώνστας - 24 Μαΐου 2014 10:38 πμ - Σχολιάστε
Ενας πίνακας με barcode είναι καρφωμένος πάνω στο μικρό γλαστράκι του βασιλικού. Η Κωνσταντίνα, μαθήτρια στο ΕΠΑΛ Καντάνου πλησιάζει το φυτό με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή (tablet) της. Σκανάρει το barcode και στην οθόνη της αμέσως εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στην οποία υπάρχουν γραπτές πληροφορίες, φωτογραφίες αλλά και βίντεο για το φυτό βασιλικό.
Η παραπάνω εικόνα είναι πραγματική καθώς αποτελεί την εργασία των μαθητών του ΕΠΑΛ Καντάνου που πρόσφατα παρουσιάσθηκε και στο Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας. Μαθητές και καθηγητές μας μιλούν για αυτήν την πρωτότυπη εφαρμογή…
«Η ιδέα να αξιοποιήσουμε το QR Code, να το τοποθετήσουμε στα φυτά του θερμοκηπίου μας και να στήσουμε ιστοσελίδα, στην οποία κάποιος θα παραπέμπεται και
θα παίρνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες απλά σκανάροντας το QR Code με το κινητό του προήλθε από τα ίδια τα παιδιά»
μας εξηγεί ο κ. Μιχάλης Δαρμαράκης, καθηγητής οικονομολόγος. Πολλά παιδιά διαθέτουν iphone ή tablet. Με αυτά σκανάρεται ο κωδικός και όλη η πληροφορία μεταφέρεται στο κινητό τους. Και ο στόχος ήταν να φέρουμε σε αυτό πληροφορία από το θερμοκήπιο.
«Mε μια απλή κίνηση μπορούν να βρεθούν στο κινητό μας δεκάδες πληροφορίες, φωτογραφίες και βίντεο, όλα on line. Αυτό το έχουμε κάνει με τον βασιλικό, τα μαρούλια και με άλλες καλλιέργειες» τονίζει ο κ. Ακης Αγοραστός, καθηγητής πληροφορικής. Πάνω στο συγκεκριμένο project εργάστηκαν οι μαθητές και των τριών ειδικοτήτων του ΕΠΑΛ. Τομέας πληροφορικής, οικονομίας και γεωπονίας.
«Αυτό έγινε με σκοπό να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται αλλά και να πάρουν γνώσεις και από άλλους τομείς. Να δουλέψουν τα παιδιά πάνω στη γεωπονική και την ετοιμασία ενός θερμοκήπιου, να αξιοποιήσουν το λογισμικό όπως τος QR code, να φτιάξουν ιστοσελίδα. Συνεργάστηκαν, δούλεψαν συλλογικά και το αποτέλεσμα τής δουλειάς ήταν εξαιρετικό» τονίζει η γεωπόνος του σχολείου Ευαγγελία Νταγκουνάκη.
«Η ιστοσελίδα είναι φτιαγμένη σε μια πλατφόρμα wiks. Σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση του υλικού, γίνεται με πολύ απλό τρόπο και κατανοητό ώστε οι μαθητές να μην χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής αλλά απλά βασικές γνώσεις υπολογιστών που έχουν οι μαθητές μας. Για αυτό και εμείς δεν χρειάσθηκε να παρέμβουμε. Απλά τους καθοδηγούσαμε» επισημαίνει ο κ. Δαρμαράκης.
Η όλη εργασία έχει καθαρά πειραματική μορφή. Όμως με επιπλέον στήριξη σε πόρους θα μπορούσε να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. «Θα μπορούσε π.χ. να εφαρμοστεί σε ένα φυτώριο ή ένα ανθοπωλείο. Να πηγαίνει ο καταναλωτής να παίρνει ένα γλαστράκι που θα έχει QR code, να το σκανάρει με το κινητό του και να βρίσκει το αποτύπωμα του φυτού δηλαδή πότε καλλιεργήθηκε, πού, κάτω από ποιες συνθήκες, να δει σε βίντεο ή φωτογραφίες τον ίδιο τον παραγωγό να καλλιεργεί, να λυπαίνει. Κάτι τέτοιο είναι εφικτό αλλά έχει κάποιο κόστος. Σίγουρα όμως μπορεί να γίνει. Εμείς για την ώρα δεν πάμε τόσο μακριά. Είναι πολύ σημαντικό που με την εφαρμογή τα παιδιά μπορούν να μάθουν πολύ περισσότερα πράγματα για τα φυτά» λέει η κα Νταγκουνάκη.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Μεγάλοι κερδισμένοι φυσικά οι μαθητές. Δημιουργώντας κάτι εύχρηστο, είχαν την ευκαιρία να κάνουν πράξη τις γνώσεις που καθημερινά λαμβάνουν στο σχολείο με ένα τρόπο ευχάριστο που ξεφεύγει από το συνηθισμένο μάθημα.
Για το QR code εργάστηκαν μεταξύ άλλων οι Γιώργος Φυλλαδιτάκης και Κωνσταντίνα Λουγιάκη. «Χρησιμοποιήσαμε το διαδίκτυο, το κατεβάσαμε, το εκτυπώσαμε και το τοποθετήσαμε στα φυτά του θερμοκήπιου μας. Ήταν μια πολύ ευχάριστη εργασία και είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσαμε να το εξελίξουμε» λέει ο Γιώργος, ενώ η Κωνσταντίνα συμπληρώνει πως «οι ίδιοι οι συμμαθητές μας ενθουσιάστηκαν από τη συγκεκριμένη εφαρμογή ενώ ανάλογη ήταν και η αντίδραση και των γονιών μας.»
Στο βίντεο εργάστηκε ο Πολύκαρπος Τζεμανάκης. «Είναι σημαντικό ότι εργαστήκαμε πολλά παιδιά, από διαφορετικές ειδικότητες. Εγώ δούλεψα στο βίντεο ουσιαστικά προβάλλοντας της δουλειά των υπόλοιπων. Αυτών που καλλιέργησαν, που έφτιαξαν το QR Code» εξηγεί ο μαθητής. Όσο για τον Γιώργο Καρυοφίλλη ήταν από τα παιδιά που έκαναν τη χειρωνακτική εργασία φτιάχοντας το θερμοκήπιο του σχολείου. «Για το μάθημα της γεωπονίας έχουμε το θερμοκήπιό μας που αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε σε συνδυασμό με τις άλλες ειδικότητες του σχολείου μας» τονίζει.
«Η περιοχή της Καντάνου, της Παλαιόχωρας, του Σελίνου γενικότερα, έχει μια παράδοση στις θερμοκηπιακές καλλιέργειες. Έχοντας ως βάση αυτές, τα παιδιά και οι συνάδελφοι αξιοποίησαν τη νέα τεχνολογία, τα smartphone, το QR code, τη δημιουργία ιστοσελίδας κάνοντας μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία. Μια εργασία που στα επόμενα χρόνια πιστεύουμε ότι θα μπορούμε να την εξελίξουμε ακόμα περισσότερο» είναι τα λόγια της διευθύντριας του ΕΠΑΛ Καντάνου κας Αγγελικής Δημητρούλια.
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/kalliergontas-qr-codes/#ixzz32vq4lc7B
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου