Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013
ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Μία Χανιώτισσα συγκίνησε την Κεφαλονιά
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 08-02-2013 09:30:35
«Ηθελα να κάνω το δικό μου ταξίδι στη γνώση, το δικό μου ταξίδι στην Ιθάκη. Εφτασα στην Κεφαλονιά και ελπίζω να καταφέρω να φτάσω και στην Ιθάκη». Η 66χρονη Χανιώτισσα φοιτήτρια Κατερίνα Πατηνιωτάκη - Ξυλούρη θα ανακηρυχθεί επίτιμη δημότισσα Κεφαλονιάς από τον τοπικό Δήμο καθώς η στάση της για την προάσπιση της δημόσιας Παιδείας και της συνέχισης της λειτουργίας του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων, που με το σχέδιο 'Αθηνά' καταργείται, συγκίνησε την τοπική κοινωνία.
Την κα Κατερίνα ως 'Χανιώτικα νέα' την ακολουθήσαμε σε όλα τα βήματα της μαθητικής και φοιτητικής της πορείας. Την είχαμε παρουσιάσει για πρώτη φορά όταν ήταν στο Εσπερινό Γυμνάσιο πριν από χρόνια, όταν αποφάσισε μετά από δεκαετίες να ολοκληρώσει ό,τι δεν είχε καταφέρει ως έφηβη. Στη συνέχεια την ακολουθήσαμε στο Εσπερινό Λύκειο, στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και στην εισαγωγή της στη Σχολή 'Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας' του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων στην Κεφαλονιά. Το πάθος της για τη γνώση και τη μόρφωση, η αγάπη της για τα γράμματα τη βοήθησαν να υπερνικήσει όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετώπισε και να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα: Να σπουδάσει!
O λόγος καρδιάς της κας Κατερίνας στο Δημοτικό Συμβούλιο της Κεφαλονιάς, που κλήθηκε να μιλήσει ως η μεγαλύτερη σε ηλικία φοιτήτρια του Τ.Ε.Ι., άγγιξε την τοπική κοινωνία και με πρόταση του αντιδημάρχου κ. Βαγγέλη Κεκάτου εγκρίθηκε η αναγόρευσή της ως επίτιμη δημότισσα Κεφαλονιάς.
«Ηθελα να μιλήσω στην εφημερίδα του τόπου μου, τα 'Χ.Ν.', για τη Σχολή μου. Τα παιδιά που είναι στο Τ.Ε.Ι. Ιονίων δεν είναι παιδιά υπουργών και εφοπλιστών, είναι παιδιά από φτωχές οικογένειες, από την επαρχία, που επένδυσαν τα όνειρά τους σε αυτή τη Σχολή. Τώρα τους κόβουν τα 'φτερά' τους, μαζί και τα δικά μου, που σπουδάζουμε μαζί», εξηγεί η κα Κατερίνα, που συνδυάζοντας σπίτι και οικογένεια στα Χανιά και σπουδές στην Κεφαλονιά, βρισκόταν συνεχώς στους δρόμους ανάμεσα στα δύο νησιά προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της συζύγου, μητέρας και φοιτήτριας. Ολα αυτά δεν θα τα κατάφερνε χωρίς τη στήριξη του συζύγου της Σταύρου και της οικογένειάς της.
ΠΤΥΧΙΟ ΜΕ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ
Η κα Κατερίνα αδυνατεί να καταλάβει τους λόγους που κλίνει η Σχολή και το Τμήμα της και μεταφέρεται στο Μεσολόγγι. «Είναι κρίμα, αν πάτε στη Σχολή μας και δείτε τις κτηριακές εγκαταστάσεις, τους χώρους, θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό. Τώρα όλα αυτά τα κλείνουν για να μας πάνε, λένε, στο Μεσολόγγι. Εμένα ίσως να με συμφέρει να πάω Μεσολόγγι γιατί δεν θα χρειάζεται να περνάω δύο θάλασσες για να φτάσω από τα Χανιά. Αλλά είναι αντιεκπαιδευτικό, είναι σε βάρος της Παιδείας. Μπήκαμε στη Σχολή 'Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας' και αν καταργηθεί εντασσόμαστε σε μία νέα Σχολή στο Μεσολόγγι που θα λέγεται 'Διοίκηση Επιχειρήσεων, Οργανισμών και Συστημάτων με Κατεύθυνση Κοινωνικής Οικονομίας'. Τι σχέση έχει αυτό με τη Σχολή που περάσαμε; Θέλουμε το πτυχίο μας να έχει αντίκρισμα και πάνω στο αντικείμενο των σπουδών μας. Γιατί μπήκαμε σε αυτή τη Σχολή επειδή αυτό θέλαμε! Δεν είναι δυνατόν να συγχωνευτούμε με Σχολές με διαφορετικό αντικείμενο, με άλλο πρόγραμμα σπουδών, με άλλα μαθήματα. Την ίδια στιγμή, το νησί θα ερημώσει, οι φοιτητές του δίνουν ζωή. Αντί να γίνει πανεπιστημιακή Σχολή το Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων, υποβαθμίζεται. Ονόμασαν το σχέδιο 'Αθηνά', όπως η θεά της Σοφίας, αυτά που κάνουν όμως μόνο... σοφία δεν έχουν», είναι τα λόγια της φοιτήτριας.
Εκτός από την κα Κατερίνα, τη μάχη για τη διατήρηση του Τ.Ε.Ι. Ιονίων δίνουν άλλοι δύο Χανιώτες φοιτητές, οι Γιάννης Σγουρομάλλης και Κώστας Κοσμαδάκης, μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Σπουδαστών. Παράλληλα, δεν μπορεί να μην ευχαριστήσει τους καθηγητές, οι περισσότεροι εκ των οποίων, με την κατάργηση της Σχολής, χάνουν τις δουλειές τους. Τους καθηγητές κ. Κουμπαρέλη, Κονιδάρη, Πετράκη, Μακρίδη, Φαρακλού, Δάλλα, Αυγουστάτου, Λεβεντάκου, Χαλκιόπουλο, Αράβου, Μπαχούρο, Πανά, Ραγιέ, Ραζή, Μελέα, Μαγουλά και την προϊσταμένη της Γραμματείας κα Λαγουδάκη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου