Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016
ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ
Εντείνεται η ανησυχία για το μέλλον της Διά Βίου Μάθησης
Διακοπή των προγραμμάτων στα τέλη Φεβρουαρίου
PrevNext
Εντείνεται η ανησυχία για το μέλλον των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης του Νομού Χανίων καθώς η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης, όπως έγινε γνωστό, επιμένει στο κλείσιμο του έργου των Κέντρων στα τέλη Φεβρουαρίου με την υπόσχεση να επαναλειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο του 2016 με νέο σχεδιασμό.
Tην ανάγκη στήριξης, ενίσχυσης και βελτίωσης των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης επισημαίνουν οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι σε αυτά ανάμεσά τους και του Πλατανιά, στο οποίο πάνω από 1.000 άτομα είχαν την ευκαιρία να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους ή να μάθουν νέα πράγματα.
ΤΟ Κ.Δ.Β.Μ. ΠΛΑΤΑΝΙΑ
paizakhsΤο Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Πλατανιά είναι από τα πιο ενεργά σε επίπεδο Κρήτης και με παρουσία σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου που καταλαμβάνει μια τεράστια γεωγραφική έκταση.
Οπως εξηγεί στα “Χ.Ν.” ο κ. Παναγιώτης Παϊζάκης υπεύθυνος εκπαίδευσης, ανάπτυξης και διασφάλισης ποιότητας του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης Πλατανιά είναι ανάγκη να στηριχθεί ο συγκεκριμένος θεσμός που βρέθηκε δίπλα στις τοπικές κοινωνίες. Χαρακτηριστικά σημειώνει πως η Διά Βίου Μάθηση «προσφέρει εκπαίδευση και οι άνθρωποι που έρχονται να παρακολουθήσουν τα μαθήματα επικαιροποιούν τις γνώσεις τους, μπαίνουν σε νέα αντικείμενα, παίρνουν ερεθίσματα π.χ. πολλοί παρακολουθώντας τα προγράμματα για τη βιολογική γεωργία, αλλά και το πρόγραμμα οικιακής μελισσοκομίας ασχολήθηκαν επαγγελματικά μ’ αυτά».
Περίπου 42 προγράμματα αναπτύχθηκαν στον Πλατανιά μεταξύ αυτών: Εκμάθηση γλώσσας (Ρωσικά, Ιταλικά, Αγγλικά, Ισπανικά κ.ά.) Πληροφορικής, Οικιακή Μελισσοκομία, Εργαστήρι Μαγειρικής, νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες, Υγιεινή και Ασφάλεια στους χώρους εργασίας, Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού, Πρώτες Βοήθειες, Φωτογραφία κ.ά.
«Χίλιοι ήταν αυτοί που ολοκλήρωσαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα καθώς κάναμε μια έρευνα στον Πλατανιά και ένα ποσοστό περίπου 35% απ’ τους ανθρώπους που εγγράφονται αρχικά σταματούν για διάφορους λόγους (ωράριο, δεν μένει ικανοποιημένος από το πρόγραμμα κ.λπ.). Ομως το ποσοστό που ολοκληρώνει είναι 65% και είναι μεγάλο» λέει ο κ. Παϊζάκης.
Τα μαθήματα γινόταν ανά Δημοτική Ενότητα σε συνεργασία με τους πολιτιστικούς συλλόγους του κάθε χωριού για την εξεύρεση του αναγκαίου χώρου.
Το ζήτημα του εξοπλισμού ήταν από τα μεγαλύτερα προβλήματα των εκπαιδευτών όμως ξεπεράστηκε με προσπάθεια και τη στήριξη του Δήμου Πλατανιά που αγόρασε και προσέφερε 5 βιντεοπροβολείς, αλλά και τα εργαστήρια Πληροφορικής των σχολείων του Δήμου.
ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ
Οι εκπαιδευτές ζήτησαν από τον γ.γ. του Υπουργείου να δοθεί μία παράταση 6 μηνών στα προγράμματα κάτι που δεν έγινε δεκτό καθώς σύμφωνα με το Υπουργείο η Διά Βίου Μάθηση θα συνεχίσει από τον Σεπτέμβριο. «Είχαμε πάρει μια παράταση 8 μηνών μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 και περιμέναμε να γίνουν κάποιες κινήσεις για να συνεχιστεί. Δυστυχώς, δεν έχει γίνει κάτι και σήμερα ακόμα αν ξεκινήσει η διαδικασία ένταξης του Διά Βίου Μάθησης στο νέο Ε.Σ.Π.Α., μέχρι να βγει η απόφαση, να βγουν οι προκηρύξεις για τα στελέχη και τους εκπαιδευτές θέλει χρόνο. Η Γενική Γραμματεία λέει ότι θα είναι έτοιμη Σεπτέμβρη – Οκτώβρη εμείς δεν το βλέπουμε, δυστυχώς. Ξέρουμε από το παρελθόν ότι υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία και καθυστέρηση σε αυτά τα προγράμματα» καταλήγει ο κ. Παϊζάκης συμπληρώνοντας πως με βάση τον σχεδιασμό του Υπουργείου τα νέα προγράμματα θα ξεκινήσουν με 150 αντί για 450 στελέχη που υπηρετούσαν μέχρι σήμερα.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΑΝΙΩΝ
Υπενθυμίζεται ότι τη συνέχιση των προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης ζήτησε και ο δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας μιλώντας προχθές σε εκδήλωση στα Χανιά.
Σημειώνεται ότι στη Στερεά Ελλάδα και στο Νότιο Αιγαίου που η Διά Βίου Μάθηση χρηματοδοτούνταν από εθνικούς πόρους και όχι από το Ε.Σ.Π.Α. τα προγράμματα συνεχίζονται!
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/entinete-i-anisichia-gia-to-mellon-tis-dia-viou-mathisis/#ixzz42WXK9dxq
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου