Μαθήτριες από τα Χανιά έφτιαξαν γάντι που μεταφράζει τη νοηματική γλώσσα
Το σκέφθηκαν, το σχεδίασαν και ετοιμάζονται να το εξελίξουν ακόμη περισσότερο! Ο λόγος για τις μαθήτριες της Β’ τάξης του 6ου Γυμνασίου Χανίων και το γάντι μετάφρασης νοηματικής γλώσσας, εφεύρεση με την οποία πήραν το 1ο Πανελλήνιο βραβείο στο διαγωνισμό Generation Next της Vodafone.
Λίγο πριν παρουσιάσουν σήμερα Τρίτη το γάντι τους σε ειδική εκδήλωση της Vodafone στην Αθήνα, οι μαθήτριες Αλεξία Μπιτσαξή, Ζωή Μαρινάκη, Ιωάννα Μαργαριτάκη μαζί με τον υποδιευθυντή και καθηγητή του κ. Τίτο Σμυρνάκη, τον εκπαιδευτικό που ενέπνευσε τα παιδιά, μίλησαν στα “Χ.Ν.” για την ιδέα που έγινε πραγματικότητα.
«Η συνάντηση πέρυσι το καλοκαίρι με μια κοπέλα που ήταν κωφή και το ζήτημα της επικοινωνίας μαζί της μας επηρέασε, έτσι όταν αποφασίσαμε να μετέχουμε στο πρόγραμμα STEM του σχολείου μας είπαμε γιατί να μην φτιάξουμε κάτι που να μπορεί κατά κάποιο τρόπο να μεταφράζει τις κινήσεις της νοηματικής σε μια οθόνη ώστε να τις καταλαβαίνουν αυτοί που δεν γνωρίζουν;» εξηγεί η Αλεξία.
«Η συνάντηση πέρυσι το καλοκαίρι με μια κοπέλα που ήταν κωφή και το ζήτημα της επικοινωνίας μαζί της μας επηρέασε, έτσι όταν αποφασίσαμε να μετέχουμε στο πρόγραμμα STEM του σχολείου μας είπαμε γιατί να μην φτιάξουμε κάτι που να μπορεί κατά κάποιο τρόπο να μεταφράζει τις κινήσεις της νοηματικής σε μια οθόνη ώστε να τις καταλαβαίνουν αυτοί που δεν γνωρίζουν;» εξηγεί η Αλεξία.
Κάνοντας το “συνήγορο του διαβόλου” δεν μπορούμε να μην ρωτήσουμε τους συνομιλητές μας: «Μήπως τα παιδιά απλά είχαν την ιδέα και έβαλαν την τελική υπογραφή στο project και η ουσιαστική δημιουργία είναι του καθηγητή;».
Τα παιδιά ξεκαθαρίζουν: «Δεν είναι σωστό κάτι τέτοιο γιατί δουλέψαμε πάρα πολύ, εκτός σχολικού ωραρίου, ακόμα και σαββατοκύριακα. Δεν ήταν τυχαίο που ανάμεσα σε τόσα σχολεία πήρε το 1ο βραβείο» σημειώνει η Ζωή Μαρινάκη, ενώ ο εκπαιδευτικός Τίτος Σμυρνάκης επεξηγεί πως «όταν τα παιδιά έφεραν την πρόταση αυτή σκέφθηκα “δύσκολο, δεν θα τα καταφέρουμε” αλλά με έπεισαν να το δοκιμάσουμε. Τα ίδια τα παιδιά συναρμολόγησαν το γάντι και εγώ τα βοήθησα στον προγραμματισμό που ακόμα και εγώ δυσκολεύτηκα και χρειάστηκα τη βοήθεια ενός συνάδελφου φυσικού του Δ. Γαλανάκη. Δεν ισχυριστήκαμε ποτέ ότι είμαστε το ΜΙΤ, ούτε ότι τα παιδιά είναι οι νέοι… Αϊνστάιν. Συμμετείχαμε σε ένα διαγωνισμό ανάπτυξης δεξιοτήτων για εφήβους 12-15 ετών, και όχι φοιτητών του ΜΙΤ. Τα παιδιά δεν ανακάλυψαν κάτι που δεν υπάρχει αλλά στα πλαίσια του διαγωνισμού και της ηλικίας τους κατάφεραν να το φτιάξουν και κυρίως να καταλάβουν τη λειτουργία του».
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ
Τα παιδιά μας κάνουν μια επίδειξη της λειτουργίας του γαντιού. Το φοράει στο χέρι της η Ιωάννα και αφού κάνει μια πρώτη κίνηση των δακτύλων ώστε οι αισθητήρες που είναι προσαρμοσμένοι στο γάντι να …διαβάσουν τα δάχτυλα, αρχίζει να σχηματίζει τα γράμματα της Αγγλικής νοηματικής. Οι κινήσεις καταγράφονται από τους αισθητήρες και μέσω ενός προγράμματος Bluetooth περνούν στο κινητό του καθηγητή τους σχηματίζοντας γράμματα και στο τέλος μια λέξη!
Ανάλογα γάντια έχουμε δει ότι υπάρχουν και αλλού ποια είναι η πρωτοτυπία του συγκεκριμένου; «Η βασική καινοτομία είναι ότι ο κώδικας που χρησιμοποιούμε είναι αποκλειστικά δικό μας» απαντάει ο κ. Σμυρνάκης, συμπληρώνοντας πως κατασκευή από την πρώτη παρουσίαση της εμπλουτίσθηκε ώστε να λειτουργεί και σε κινητό και στόχος των παιδιών είναι να το εξελίξουν.
Οσο για τους συγγενείς και φίλους τους, τα παιδιά μας λένε πως οι συμμαθητές τους έχουν μόνο καλά λόγια να πουν, οι γονείς πλέουν σε πελάγη ευτυχίας και οι παππούδες και οι γιαγιάδες…κλαίνε από χαρά, αφού η πρόταση τους παρουσιάσθηκε στη σχετική διαφήμιση της Vodafone.
Πέρα από τα βραβεία, τις διακρίσεις και τα δημοσιεύματα εκπαιδευτικοί και παιδιά συμφωνούν πως «αυτό που κερδίσαμε από τη διαδικασία είναι πιο σημαντικό» και όλοι δεσμεύονται πως θα εργαστούν ώστε το γάντι τους να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο!
Τα παιδιά μας κάνουν μια επίδειξη της λειτουργίας του γαντιού. Το φοράει στο χέρι της η Ιωάννα και αφού κάνει μια πρώτη κίνηση των δακτύλων ώστε οι αισθητήρες που είναι προσαρμοσμένοι στο γάντι να …διαβάσουν τα δάχτυλα, αρχίζει να σχηματίζει τα γράμματα της Αγγλικής νοηματικής. Οι κινήσεις καταγράφονται από τους αισθητήρες και μέσω ενός προγράμματος Bluetooth περνούν στο κινητό του καθηγητή τους σχηματίζοντας γράμματα και στο τέλος μια λέξη!
Ανάλογα γάντια έχουμε δει ότι υπάρχουν και αλλού ποια είναι η πρωτοτυπία του συγκεκριμένου; «Η βασική καινοτομία είναι ότι ο κώδικας που χρησιμοποιούμε είναι αποκλειστικά δικό μας» απαντάει ο κ. Σμυρνάκης, συμπληρώνοντας πως κατασκευή από την πρώτη παρουσίαση της εμπλουτίσθηκε ώστε να λειτουργεί και σε κινητό και στόχος των παιδιών είναι να το εξελίξουν.
Οσο για τους συγγενείς και φίλους τους, τα παιδιά μας λένε πως οι συμμαθητές τους έχουν μόνο καλά λόγια να πουν, οι γονείς πλέουν σε πελάγη ευτυχίας και οι παππούδες και οι γιαγιάδες…κλαίνε από χαρά, αφού η πρόταση τους παρουσιάσθηκε στη σχετική διαφήμιση της Vodafone.
Πέρα από τα βραβεία, τις διακρίσεις και τα δημοσιεύματα εκπαιδευτικοί και παιδιά συμφωνούν πως «αυτό που κερδίσαμε από τη διαδικασία είναι πιο σημαντικό» και όλοι δεσμεύονται πως θα εργαστούν ώστε το γάντι τους να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου